slaapadres met paard naast je huis(je)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

slaapadres met paard naast je huis(je)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 23:26

Hallo,

Ik wil graag eens inventariseren wat men er voor over heeft per nacht voor het volgende:

een huisje voor 2 personen (eventueel tentje naast te zetten) eenvoudig ingericht met zeer eenvoudig toilet en douche
paddock of gras (wat heeft de meeste voorkeur) van 17x22 m (direct naast huisje)
water, hooi, eventueel een basisbrok.

een "gevulde"koelkast (basis)
koffie, thee, limonade.
ontbijtje.

eventueel aangevuld met "luxe"artikelen in koelkast, of avondmaal of BBQ benodigdheden.
"zwembadje"4,5 x 2,5 m te gebruiken en voor kinderen volop speelruimte.

Dit gelegen direct aan de veluwe trail en diverse andere ruiterroutes, op een overgangsweg van bos naar heide.

unihorses

Re: slaapadres met paard naast je huis(je)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:28

gras blijft niet heel lang gras... als je 17x22 hebt.
vind de weitjes heel klein.

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:29

Die gevulde koelkast is wat mij betreft niet nodig. Iedereen heeft een eigen smaak dus dat is lastig, krijg je misschien wel weer meer vragen/ eisen van dat lust ik niet. Als ik ga kijken dan zou ik rond de €400,- per week denken, per dag word lastig.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 23:34

Hoi bedankt voor de antwoorden,

Per week kan natuurlijk, en dan met eigen vulling van koelkast ;-) echter dacht ik meer aan mensen die op doorreis zijn (trektocht?) vandaar de vraag per nacht.
Het gaat ook maar om 1 huisje met dat weitje of padock er naast.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:35

Voor een doortrektocht of een paar dagen, is het wel redelijk... (je paard kan genoeg bewegen, en het is niet voor langere periode neem ik aan... van gras zal er snel weinig over zijn, maar ach...)

Als ik kijk wat ze hier in de buurt vragen (B&B bij pensionstal, paarden kunnen mee, eventueel zijn er zelfs nog stallen voor) en anders wordt er een deel van de wei afgezet), in de buurt van bosgebied, maar wel minder groot.. voor 2 personen 95,- per nacht, tot 4 personen --> (en boven de 2 is 25,- per persoon per nacht extra)... Maar dan heb je wel een heel leuk "appartementje" in de boerderij.. badkamer met douche, apart toilet, keuken, woonkamer (met slaapbank) en 1 slaapkamer...

Meerdere dagen is "goedkoper" maar hoe en wat? Durf ik niet te zeggen...

Hou er wel rekening mee dat 1 dag --> veel werk is, alles moet gewassen worden, schoongemaakt etc.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 23:42

Ja dat het veel schoonmaak werk is realiseer ik me, echter denk ik dat het zeker ik het begin (wanneer we het idd gaan opstarten) niet elke week gebruikt wordt.
Mijn idee voor de gevulde koelkast had ik meer omdat ik heel veel topics zie voor trektochten en wat er dan meegenemen moet worden. Mijn idee was om "alles" te hebben zodat er alleen kleding en belangrijke dingen van paard mee moeten. en er geen auto achteraan hoeft voor hooi, brok, en eten voor de mens...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 23:46

Geen trekker, maar wel iemand die geregeld met de paarden ergens heen gaat :D .

Gevulde koelkast zou van mij ook niet hoeven, thee en koffie aanwezig is prettig.
En is dat dan wel inclusief beddegoed/handdoeken?

Ik zou bij zoiets denken aan een of twee overnachtingen. Wij gaan meestal niet langer weg als we de paarden meenemen.
Een paddock heeft dan onze voorkeur.

Is er ook een schuilmogelijkheid voor de paarden? Eventueel met verhard gedeelte om niet op het zand te voeren.
En een ruimte om zadels ed veilig op te bergen?

Krachtvoer nemen we meestal zelf mee. Dat zou van mij niet bij de prijs inbegrepen hoeven zijn.

Gezien het "sobere" karakter zou ik er zo'n 75-100 euro per nacht voor overhebben voor 2 volwassenen met 2 paarden, inclusief ontbijt en ruwvoer.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 23:51

Het is idd inclusief linnengoed, Handdoeken enzovoort. een verhard deel voor de paarden is te realiseren (we zijn er nog mee bezig dus alle eventuele tips welkom) een overkapping gaat daar helaas niet lukken. eventueel is er een boom te plaatsen voor schaduw, en verder wordt wind gebroken door huis.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 00:01

Ik kan me voorstellen dat een overkapping niet zomaar mag.
Zou voor mij wel een reden zijn om pas last-minute te boeken als er wat zicht op het weer is. Denkend aan zomers noodweer. Buitje is geen probleem, maar we hebben het ook wel eens anders mee gemaakt. Dan vind ik het toch wel prettig dat ze na een dag rijden ook even droog kunnen staan.

Onze paarden gebruiken de inloopstal ook vooral om aan de dazen te ontkomen, maar volgens mij is dat in jullie gebied een minder groot probleem.

Verder vind ik het leuk klinken, ik hoor het graag als het gerealiseerd is :j

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 00:05

Fijn,
Als er nog tips zijn van harte welkom. van elke tip kan ik kijken of dat voor ons haalbaar is.

Nog meer mensen met prijsidee?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 12:45

Werk in de slaapkamer met twee 1 persoonsbedden die tegen elkaar gezet kunnen worden (niet ieder duo is een koppel).
Voor de paarden is een schuilmogelijkheid wel vereist (al is het maar een afdak/container) en opberging van de zadels.
Hooi voorzien (waar wordt dat gelegd, is het onbeperkt inclusief, of kunnen ze X aantal baaltjes kopen?)
Zand zou niet perse hoeven, wel een eis dat het geen blub tot aan de knieen is.
Tuinslang met warm en koud water om de paarden te kunnen afspoelen en verzorgen. Aanbindmogelijkheden voor de paarden, uitmestmateriaal, emmers, afsluitbaar hok voor de zadels.
gevulde koelkast zou ik niet doen, eventueel een minibar waar tegen betaling drankjes en snoepgoed kan genomen worden.
Ik zou dan eerder opteren voor maaltijden (bv avondmaal,ontbijt, middagmaal dat gebracht wordt). Ofwel dagmenu ofwel naar keuze (werken met een traiteur?)

ik zou uitgaan van een 50 euro per nacht voor mensen + paarden, en dan al hetgeen erbij komt tegen betaling extra.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 14:19

Bedankt weer voor de laatste tips.
Ben verschillende dingen aan het uittekenen over wat waar zou komen.
Dat beddending moet ik even over puzzelen, aangzien het een 1 kamer huisje is met alleen douche en toilet buiten het huisje.
afdak voor de paarden gaat daar echt niet lukken.
In geval van noodweer is er altijd wel wat te regelen desnoods gaan eigen paarden naar de pinkenschuur en kunnen de gastpaarden naar de (schuil)stal van mijn paarden.

tuinslang met koud water is aanwezig evenals een hok waar de zadels enzo kunnen liggen.
Zelf dacht ik aan 1 baaltje per geboekte nacht, en meer tegen een zacht prijsje.
Aangezien ik zelf ook paarden heb lopen (aan de andere kant van het terrein) heb ik alles wat nodig is op gebied van mestopruimmogelijkheden.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 15:16

Ik wil eind deze zomer de veluwe trail gaan rijden met mijn man, hond en onze enkelspan (Belgisch trekpaard).
Wie weet reserveer ik wel een (of meerdere) nachtje(s) bij jou ;)

Ik ben dus nu op zoek naar adresjes waar we gewoon 1 nacht kunnen overnachten (in zelf meegenomen tent of in een chaletje/stacaravan maakt niet uit. Wel willen we het paard ergens kwijt kunnen en uiteraard moet onze hond welkom zijn.
Verder vind ik een wei van 17 x 22 voor 1 nachtje wel te doen denk ik (in principe loopt paard een hele dag door de veluwe dus echt veel bewegingsruimte heeft ie niet nodig maar ik maak dan ook aardig wat km's). Al had ik liever een simpel stalletje gezien ivm mogelijk uitbreken, mijn paard is geen schrikdraad gewend en blijft op een wei van 3 ha prima staan maar of dat bij 17x22 ook is?
Water en wat hooi zou wel lekker zijn (al zou dat hooi met een weitje niet nodig zijn), ik denk dat ik het liefst zelf voor biks zorg aangezien paard een kieskeurige eter is.

Een gevulde koelkast hoeft wat mij betreft niet, koffiezetapparaat en waterkoker zou voldoende zijn. Misschien nog een gaspitje zodat ik zelf wat op zou kunnen warmen.
Ontbijt is voor mij ook niet nodig, ik zorg dat ik zelf voldoende eten bij heb.

Je kan natuurlijk klanten vertellen wat de mogelijkheden zijn en aan hun de keus overlaten om een all-inclusive arrangement te bieden (dus met gevulde koelkast, ontbijt, hooi, biks etc etc.) of een low budget overnachting, zonder al die extra's.

Hou me op de hoogte van je plannen als je wil! ;)

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 12:15

Wanneer ga je open? :-)
Ik zou ook wel interesse hebben.
Is er ook mogelijkheid tot stalling voor het paard (box)?
Een prijs van rond de 100 euro per nacht vind ik realistisch (huisje + stalling paard)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 13:00

We willen eerst de voorwaarden goed hebben voor we open gaan.(het huisje moet nog ingericht worden) Er is alleen in goed overleg 2 boxen beschikbaar Maar dat moet ik ruim van te voren weten. ze staan dan wel op ons terrein maar niet vlak bij het huisje.
In principe hebben mijn man en ik het nu zo bedacht.

mens: huisje met 2 slaapplaatsen eventueel tentje naast te plaatsen.
dagverse eieren.
koelkast
kookplaatje
elke andere optie bespreekbaar.

Paard(en) : paddock op zand 17x 22 m
1 baal hooi per nacht meer is bijbetalen.
water
eventueel brok

tegen extra betaling:

In overleg kan er boodschappen gedaan worden van te voren, ontbijtservice indien gewenst.
Eventueel 2 paardenboxen beschikbaar dicht of open en eventueel met uitloop,extra meerprijs stuk zand+gras

Aanwezig is: tuinslang met koud water, opslag voor tuig e.d.
zandpaddock met klein stukje gras om aan de hand te laten grazen (naast huisje)
speeltuin, zwembad (4,5x2,5)

in de buurt, Het speulderbos en het Houtdorperveld, 2 supermarkten patattentjes, het lekkerste ijs (tijd)

Ook mogelijk natuurlijk zonder paard te komen.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 14:15

Klinkt goed en het is zeker een mooie rijomgeving. We zijn in die buurt al een aantal keren geweest en het blijft genieten!!

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 15:03

Dank je wel

Minute

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 15:53

Ik zou geen gevulde koelkast doen vanwege dat iedereen een andere smaak heeft en het hierdoor ook kan tegenvallen. Ik zou dit wel als extra optie aanbieden, en dan duidelijk zijn wat er dan in de koelkast komt.
Voor de prijs zou ik rond de 90 euro per nacht zou ik zeker wel realistisch vinden voor het huisje + stalling.
Alleen vraag ik mij af of de toilet en de douche gedeeld zijn of niet? Voor mij zou het wel een vereiste zijn van niet.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 16:36

Douche en toilet zijn alleen voor dat huisje (als er gasten zijn) ze zijn wel buiten het huisje maar wel strak tegen aan.
Gevulde koelkast is bedoeld als soort van minibar, zodra er wat uitgehaald word(t) graag aftekenen op prijslijst.

Het huisje is als bijhuisje en word(t) door ons gebruikt voor als we veel buiten zijn, indien er geen gasten zijn. als er gasten zijn zijn wij er natuurlijk niet bij aanwezig.

Minute

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 16:41

Aha op die manier. Dan klinkt het klinkt perfect +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 18:09

Klinkt hartstikke leuk toch +:)+

Ik zou als ik jou was gewoon een simpele website maken :j

Zet je daar wat foto's van de basis op, dus het huisje met de voorzieningen die er zijn, de paddock, de baal hooi enzo :)

En dan daarbij de prijs per nacht. Zodat in 1 oogopslag duidelijk is hoe & wat.

En dan zet je daaronder nog een lijstje met bij te "bestellen" extra's en prijzen per optie, die de mensen aan kunnen vinken, zoals bvb. wat aan te vinken wat basis-boodschapjes zoals brood, kaas, appels, eieren, sapjes...dat soort dingen. Een extra baal hooi, voer, stalletje... dan zie je wat de mensen aanvinken en willen, mensen zien de mogelijkheden en de prijzen die daar bij horen...geinig toch en voor iedereen heel overzichtelijk en duidelijk, en voor degenen die helemaal niks hoeven behalve een slaapplaats, blijft het toch betaalbaar :)

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-13 11:13

We hebben al heel wat voorbereidingen achter de rug.
Het huisje staat douche en toilet nog niet. terras en gras zit er in. de paddock is toch ietsje ruimer geworden 17x28m en is toch een graspaddock geworden.
Er is meer nagedacht over stalling mogelijkheden. dit is tegen een meerprijs nu mogelijk. (max 2 paardjes)

eind van de zomer/begin najaar hopen we met bekenden en minder bekenden te gaan testen over het slapen en wat er nog mist in en rond het huisje.
En dan als we van iedereen de feedback hebben gekregen en verwerkt dan hopen we volgend jaar "open" te gaan.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:21

Wow wat leuk! heb je ook foto's van je Huisje?
En maak je ook een website?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:23

Per nacht bijv. Van 3 uur in de middag daar aan komen en de volgende dag voor 12u weg, dus echt voor een doorreis, even bij te komen. Zou ik ook zo rond de 100 euro denken.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:23

klinkt goed

ik vind koelkastje juist wel prettig al zit er alleen 2 flesjes water in en 2 blikjes fris

wij betaalde bij loonse en drunense duinen voor een kamer inc ontbijt en 2 stallen 105 euro voor 2 personen
zat wel tv in maar geen koelkastje misschien dat je daar wat aan hebt