[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 21:47

Marcella schreef:
Als je het wil proberen kan je het beter nu doen als de weilanden leeg zijn. En zodra de dieren weer op de wei staan eerst maand maar niet doen wegens mee renden koeien ofzo. Paard kan daar soms erg vrolijk van worden. :')

Ja, dat is zo. Alleen stonden er nu al schapen met lammetjes en ik was voor het eerst sinds een tijdje weer eens in m'n eentje op pad en m'n paard vindt schapen soms nog een beetje spannend. :P Dus daarom alleen veel gedraafd over het pad, gewoon over het asfalt. Ook al een goede training op zich, want ik wil echt zijn conditie weer gaan opbouwen.

Eind mei gaan we met een weidegenootje en haar paard mee naar een TREC training naast het Drents Friese Wold en gaan we daar ook lekker buitenrijden. Dus tegen die tijd moet ik toch echt gewoon lekker kunnen galopperen en lange ritten kunnen maken. :D

ffnessence

Berichten: 288
Geregistreerd: 13-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:49

Heerlijk meekijken hier. En ook een ASTHE fan. Hierbij wat plaatjes van de afgelopen tijd.
Lekker in t twiske vlakbij stal

Afbeelding

Rondje Schoorl op een gehuurd paard
Afbeelding

Rondje mennen met kennissen
Afbeelding

Van de zomer met de pink ribbon ride, in den Haag. *\%/* eerste keer te water *\%/*
Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 10:13

Oeh, mooi roze is niet lelijk :D
Dat door de manen is echt heel mooi!

ffnessence

Berichten: 288
Geregistreerd: 13-09-12

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:48

Thanks

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:50

Heerlijk al die zonnige plaatjes in dit topic! Vandaag ook iedereen op de paardjes gekropen? Ik wel :D Was geweldig weer en pony had er ook zin in :D

Afbeelding

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 22:12

Dat lijkt me heerlijk RianneB om in schoorl te staan. Het strand is nog wel een stukje rijden maar je kunt ook lekker het bos in toch?
Volgens mij heeft je paard flinke bilspieren als je vaak door het bos rijdt met al dat klimmen en dalen :j

Wij hebben vanavond even lekker zonder zadel gereden. Aankomende zondag waarschijnlijk weer naar schoorl *\o/*

Mooi plaatje MalaQ!

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 06:44

MalaQ, het was zeker mooi weer! Helaas was niet iedereen vrij gister.. ;) Mooi plaatje!

Boo_laura, oh leuk! Waar zet je dan je trailer neer? Ik doe zondag mee aan een Bokt fotomeeting in Schoorl. Afspreekpunt is de ponyclub, dus wie weet zien we elkaar wel zonder dat we het weten :P

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 08:26

Ik heb gisteravond nog een heerlijk ritje gemaakt. Zo blij dat het langer licht is!

Vandaag weer ritje maken :)

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:32

RiannaB schreef:
MalaQ, het was zeker mooi weer! Helaas was niet iedereen vrij gister.. ;) Mooi plaatje!


Daar zeg je wat :o Ik heb zelf een heel onregelmatig rooster en daardoor overdag vaak vrij, ik sta er dan niet altijd bij stil dat anderen dat niet hebben :')

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:20

Wij hadden vandaag geweldig uitzicht op de a20 :')
Afbeelding
Vorig weekend hadden wij beter uitzicht tijdens ons weekendje Leersum.

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:37

RiannaB schreef:
Wat leuk boo_laura, mijn paard staat in Schoorl. Al is het nog best een eind naar het strand.

Ik heb vanochtend even een stukje door de polder gereden. Een paar dagen terug heb ik deze lange weg ontdekt en de berm hiervan leent zich prima voor een galopje! Ik heb het alleen nog niet gedurfd, maar ik moet het binnenkort gewoon maar eens proberen denk ik.. :P
[ [url=m/voRmRA.jpg]Afbeelding[/url] ]


He, dat stuk komt mij bekend voor :D

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 18:54

RiannaB schreef:
Boo_laura, oh leuk! Waar zet je dan je trailer neer? Ik doe zondag mee aan een Bokt fotomeeting in Schoorl. Afspreekpunt is de ponyclub, dus wie weet zien we elkaar wel zonder dat we het weten :P


Oh dat klinkt ook leuk! We parkeren hoogst waarschijnlijk weer op de grote parkeerplaats bij hargen. Soms parkeren we ook wel eens bij poelenburgh.
Veel plezier in ieder geval, hopen op mooi weer.

Vanavond ben ik pas tegen 8 uur op stal dus helaas geen rondje buiten voor mij.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 19:01

@Malaq, je paardje glimlacht, zo lief! <3

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 20:34

Wat leuk een bokt meeting in Schoorl. Had mijn paardje daar staan,bij Kees Klaver, toen het nog een hele piepkleine manege was :) Straat oversteken, bos in en naar zee, heerlijk . Denk er nog vaak met weemoed maar heel veel plezier aan terug.

Prachtige fotos allemaal weer! Heb ook gereden, maar nog geen buitenrit. Wel al buiten gewandeld met de paarden, maar had geen fototoestel of mobiel bij me :+

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 21:51

Haha, wat leuk om te lezen allemaal! Schoorl, the place to be =:) :P

Horsii, wat een verschil zeg, die twee foto's :P

Ik heb vanavond nog een stukje gereden met m'n weidegenootje. Wat was dat weer genieten! Het voelde nog heerlijk buiten en het was windstil. Ik had het bloedheet in m'n winterjas.
En ik heb voor het allereerst met m'n paard buiten een stukje gegaloppeerd *\%/* Twee kleine stukjes, op het lange pad waar ik eerder een foto van plaatste en over schreef. Ben echt super trots :D

Afbeelding

En weer op de terugweg.
Afbeelding

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:09

Haha een schoorl meeting *\o/*

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:25

Rondje met RiannaB :D
Afbeelding

Afbeelding

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:53

En vanuit mijn perspectief :D
Afbeelding

Zo grappig, zo lijken mensen van Bokt zo ver weg vanaf je beeldscherm en zo rijd je er opeens mee samen :D

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 17:17

kristelhans schreef:
@Malaq, je paardje glimlacht, zo lief! <3


Dat vond ik ook! :))

RiannaB, super dat je ook gegaloppeerd hebt! :D

Mooie plaatjes weer, en wat leuk dat jullie nu samen gereden hebben :)

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:45

Jullie maken me blij en weemoedig met de fotos. Ik zal altijd wel een beetje heimwee naar Nederland hebben en vooral in de lente en zomer als al die mooie fotos tevoorschijn komen.

Leuk zo dat de fotos van 2 perspectieven genomen zijn :)

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:22

Wat heerlijk al die foto's weer :j

Afbeelding
Afbeelding Voor t eerst dat ie een schip ziet :D

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 06:50

Super goed rianna!
Keileuk dat jullie samen hebben gereden.

Ik zie vooral veel asfalt op jullie foto's. Geen bos in de buurt?

Ik ben ook wel verwend hoor.
Mijn paard staat letterlijk naast het bos. :+
Tis opstappen en gaan

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:51

We hebben hier ook bos :D We hebben het hier eigenlijk juist heel luxe, want je kunt door het bos, je kunt naar het strand (is wel een langere rit), je kunt door de polder en door de 'bewoonde wereld' langs prachtige huizen. Op onderstaande foto is dat wat je in de verte ziet (waar op de foto deels een schaduw op ligt) het bos-/duingebied.

Afbeelding

De ruiterpaden zijn hier alleen wel heel zwaar. Mul zand en heuveltje op en telkens klimmen en dalen. Stukken draven/galopperen is dit deel van het bos niet echt geschikt voor helaas.

Ik probeer nu juist weer conditie op te bouwen met mijn paard, dus wil ik regelmatig stukjes draven. Wat dus niet veel kan in het bos (hoewel daar dus wel goed de bilspieren getraind worden :P) en daarom ga ik nu vooral veel door de polder. Ook waren mijn laatste ervaringen in het bos niet zo fijn, waardoor ik dat nu ook weer een beetje moet opbouwen eigenlijk.. Ben daarom ondertussen ook alweer een tijd niet in het bos geweest.

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:31

Wat is er gebeurd dan rianne? Als je dat wilt delen natuurlijk

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 08:40

Oh, niet iets heftigs ofzo hoor. Meer een combinatie van weinig rijden in de winter (paard staat wel gewoon 24/7 buiten), een herfst/winter met heel veel wind, er een keer een stukje vandoor zijn gegaan en de paar keer daarna in het bos veel spoken zien en zelfs aan de hand ontzettend op zijn hoede. Sowieso leek hij de afgelopen winter wel een beetje een ander paard. Iets explosiever gedrag, kijkerig etc. Misschien omdat het zijn allereerste winter ooit buiten was, ik weet het niet.. En nou ben ik al vrij snel angstig, dus daardoor is het er langzaam in geslopen. Nu moet ik dat eigenlijk gewoon weer doorbreken door samen met een weidegenootje bijv. weer kleine stukjes het bos in te gaan en dat uit te bouwen. Zodat het weer positieve ervaringen worden. Voor het rijden door de polder en de bewoonde wereld is dat in ieder geval ook alweer gelukt. Het wordt ook weer mooier weer en de temperatuur stijgt, dus gaat het scherpe randje (de frisheid) bij m'n paard er gelukkig ook weer een beetje af :P