[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK][FOTOVERZ] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:47

Iedere buitenrijder is welkom hier.

Vaak kunnen buitenrijden in een mooie omgeving klinkt goed en zo ziet het er ook uit op de foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:36

Ja het is heerlijk! Morgen een rustig ritje door het bos. Dus even een klein blokje om in ons bos:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
Dit is in het valtebos. Op ongeveer 6 km rijden van stal. Maar je moet hier voor een drukke weg over. Dus kom hier niet vaak.

Afbeelding


Hoe vaak rijden jullie buiten? Gaan jullie alleen? Ver op pad of een blokje om? Ritten in het bos? Of door het dorp?

Wij rijden zoveel mogelijk buiten. Hebben geen trailer nodig om lekker op buitenrit te gaan. :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-04-18 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:45

Deze is nog van vorige week.

Ganzen goed in de gaten houden want die zijn gevaarlijk.
Afbeelding

Mooie foto´s AmoorM

Ik doe zomaar wat het was eigenlijk de bedoeling om minimaal 1x per week naar buiten te gaan maar dat is dit jaar nog niet echt gelukt helaas. Ik ga bijna altijd alleen en ik ben toch minimaal 1,5 uur weg als ik alleen ga. Maar net hoeveel tijd ik heb en nu het langer licht is kan ik ook wat verder weg. Dus 3-3,5 uur gebeurt ook. Als ik met iemand anders rij is het vaak korter.
Voornamelijk bossen en zandpaden. Echt door het dorp niet. Wel wat stukjes weg om eens ergens anders te komen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 27-04-18 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:48

Alles is opeens erg groen valt mij op :D ons ritje vandaag


Afbeelding

Anoniem

Re: [HK][FOTOVERZ] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 22:51

Hoe doe je dat dan alleen Tigra? In ons "eigen" bos kan ik prima alleen rijden. Maar zodra ik uit het bos kom en naar andere natuurgebieden wil, gaat mijn paard ineens in staking. Zelfs als er een ander paard bij is wat ook angstig is. Ze draait zich om en wil dan terug naar stal.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 23:03

AmoorM schreef:
Hoe doe je dat dan alleen Tigra? In ons "eigen" bos kan ik prima alleen rijden. Maar zodra ik uit het bos kom en naar andere natuurgebieden wil, gaat mijn paard ineens in staking. Zelfs als er een ander paard bij is wat ook angstig is. Ze draait zich om en wil dan terug naar stal.


Dat hebben wij in het begin ook heel veel gehad. We hebben heel wat extra meters gemaakt met rondjes draaien. Ben gewoon steeds terug gedraaid al draaide hij 100 rondjes onderweg dat was zijn probleem. We gaan gewoon heen waar ik wil. Duurde wel wat langer maar de aanhouder wint. Hij doet het nu erg goed. Hij geniet er ook wel van want hij is wel echt van het rond kijken en alles in de gaten houden.

Mijn eigen paard is erg onzeker die krijg ik ook niet zomaar alleen het bos in. Die heeft al moeite om het erf af te komen. En kan echt in paniek raken. De andere de vos op de foto´s is mijn verzorg en daar ga ik dus vaak alleen mee naar buiten.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 23:43

Bedankt voor de complimenten! Hij moet wel naar de kapper haha. Zie zn hoofd bijna niet meer :+
Ik probeer minstens 1x per week buiten te rijden. Maar ik kan met ves (pony) echt overal heen. Hij kan behoorlijk heet zijn en soms stront eigenwijs maar wel heel betrouwbaar en niet flauw. Ik rij het liefst alleen. Veel fijner qua tempo bepalen vind ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 09:52

Maar hoe doe je dat als je echt merkt dat je paard ergens niet onderdoor wil? Als wij verder weg willen moeten wij onder een viaduct door, waar verkeer over heen gaat. Maar dat vind ze heel erg spannend en draait ze zich steeds om en loopt terug. -O-
Ik hou er niet van om te schoppen, trekken en slaan met de zweep. Ik ben steeds aan het bedenken of ik haar op een andere manier dit kan aanwennen.

Dit doet mijn paard trouwens alleen onder het zadel, met de menkar is het geen probleem.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 10:45

Ieder paard is daar anders in. Als ik merk dat hij echt eng vindt en niet wil. Stap ik meestal even af en dan gaat hij zonder problemen mee gelukkig. Onderweg terug opstappen is ook geen probleem.

Ga wel met Renee_S mee ik rij ook graag alleen. Het is ook gewoon moeilijk om iemand te vinden met een paard die dan weer bij die van jou past. Sommige stappen graag. Vindt ik niet erg maar even vol gas gaan is zo heerlijk. En bij de ene ligt het tempo hoger dat rijdt ook niet fijn als iemand moet inhouden of het paard boven z'n tempo rijden.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [HK][FOTOVERZ] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:26

Ves krijg ik met een beetje geduld en overtuiging (been, stemhulp en af en toe klein tikje met zweep puur om m uit zn 'dit is eng-focus' te krijgen) eigenlijk overal langs en dooe. Maar die wordt 18 en heeft al enorm veel gezien en gedaan in zn leven.

Ik rij ook wel eens buiten met een ander die wel eens vol in de staak wil gaan als ie t spannend vind. Als ik merk dat ik m er niet langs ga krijgen ohz stap ik af en loop ik een stukje. Aan de hand volgt die me overal

Anoniem

Re: [HK][FOTOVERZ] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 12:31

Dat kan ik ook nog eens proberen af stappen. Maar ik ben niet zo lenig dat ik er zo weer op stap haha. Mijn zadel glijdt dan opzij. Stap altijd met een krukje op.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 18:09

Ja klopt, wel fijn als de pony’s hetzelfde tempo hebben! Kwestie van uitproberen.
Luna vindt weinig eng maar alle pony’s en paarden voor haar gingen toch keurig meelopen als ik even afstapte en half voor ze ging lopen.
ik heb de gekste dingen gedaan, over hoge bruggen, door de stad, op een bootje := enz
in alle jaren met de verschillende pony’s/paarden

(heb trouwens nog een superbrave leasedraver gehad die over een bewegende slang ging die water oppompte uit een sloot naar een ijsbaan!!)

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:26

weer mooie oortjesfoto,s allemaal.
Gisteren een Koningsritje gemaakt, samen met mijn dochter :D

Ik op mijn bijrijdpaard

Afbeelding

Mijn dochter op mijn haflinger

Afbeelding

Ze vond het geweldig :D

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:37

Leuk die roze rekkertjes op je fries(?) :D

Ritje van 25 km gisteren en braafjes over de brug!
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: [HK][FOTOVERZ] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:58

Wow is dat z'n brug die je naar de overkant brengt?

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:10

AmoorM schreef:
Wow is dat z'n brug die je naar de overkant brengt?

Dat doet een brug toch altijd???

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:38

Afbeelding
Wij stappen ook altijd af indien t te eng is voor dahli. Ik heb als eerste geleerd om haar overal te kunnen planten en er zo weer op te stappen. Vandaag ook t drukke dorp door er even naast daarna bij de ah geld pinnen ( haha) en daar via de picknick bank er weer op. Reuze handig Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK][FOTOVERZ] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:33

En de opdracht vandaag was: "Volg die rode rugzak"?

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:36

Amoor, het ziet er echt super uit hoor om daar fijne buitenritten te maken. Ben lichtelijk jaloers..

Tigra, jazeker, ganzen zijn heel gevaarlijk }>

Yelizaveta, heerlijk zo al dat groen. Lente is toch altijd wel een van de mooiere jaargetijden om fotos te maken.

Westerntrail, wat een mooie vlechten , heb je dat zelf gedaan? Kunstig hoor!

Yelizaveta, wat een mooi hoofdstel heb je!

Citaat:
AmoorM schreef:
Wow is dat z'n brug die je naar de overkant brengt?

Dat doet een brug toch altijd???


:') :')

boedjang, gaaf dat je zo met je paard door het verkeer kan :j

Hier helaas weer regen, daar wordt je niet blij van. bovendien heeft Bengel een blessure, dus kan ik ook niet rijden. We hebben 4 paarden en we kunnen er geen één berijden. Snif, maar we zijn dolgelukkig met ze! <3

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:23

AmoorM schreef:
Wow is dat z'n brug die je naar de overkant brengt?


Nee je kan er gewoon zo over rijden, het stuk brug over het water gaat omhoog en omlaag.
Zo'n beweegbare, zoals jij denk ik bedoelt zou ik ook niet durven!

En dankjewel rocymax ben er heel erg trots op :D

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:53

Yelizaveta schreef:
Leuk die roze rekkertjes op je fries(?) :D

Ritje van 25 km gisteren en braafjes over de brug!
[ [url=m/OPYK4W.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NUab64.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een fries met rode rekkertjes :D

Lekker zo,n eind te rijden


[quote]
Westerntrail, wat een mooie vlechten , heb je dat zelf gedaan? Kunstig hoor!
[quote]

@Rocymax, zelf gedaan, vindt halve vlechten wel stoer.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:06

Ik vind ze supergaaf <3

Westerntrail

Berichten: 1743
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:14

rocymax schreef:
Ik vind ze supergaaf <3


Dankje :)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:15

heerlijke buitenrijfoto’s weer!
leuk zo’n gekleurd Goedharthoofdstel en
bij WT de dochter mee en idd handig die halve vlechten! ga ik ook eens doen
vandaag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 23:22

Wauw, wat ziet dat er weer heerlijk groen en gezellig uit zo met zijn allen. Ik ben weer lichtelijk jaloers :)