[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:17

Leuke foto's weer Rocymax, als ik al met handschoenen rijd is dat meestal met handschoenen met halve vingers. Wel de warmte, maar ook het gevoel. Maar ik heb het niet echt snel koud, dus dat scheelt.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:01

Wat leuk zo mennen met je Shet, SammyFloor. Weer eens wat anders om naar de billen van je paard te kijken ipv alleen maar oortjes :D

Mooie foto's, rocymax. Ik vind vooral de boompjes op de 2e foto prachtig.

Bij mij zijn mijn handen nooit zo het probleem met rijden. Het zijn vooral m'n voeten die snel koud worden. Dikke handschoenen kan ik ook wel doen. Ik rij toch bijna alleen maar met een los teugeltje buiten, dus teugelgevoel met m'n handen heb ik sowieso al amper :D

Mochten jullie het trouwens leuk vinden, ik heb gister 'Een jaar lang' topic gemaakt: [EJL-ITP] EJL van alles wat

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:18

wat een vies weer...regen regen en nog eens regen... -O- Zondag en vandaag geen buitenrit. Gelukkig was het maandag even droog en konden we een ritje maken. Dit is in het stuk bos bij ons achterom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


boo_laura schreef:
De herfst is prachtig, wij hebben vandaag bij Harderwijk gereden.
Echt heel erg genoten

Mooi gebied, mooie foto's.

rocymax schreef:
Wat een fijne fotos weer!! En wat worden er een afstanden gereden zeg, wauw!! Hier nog even uit de running door mijn rug, maar hoop snel weer te paard te zitten

Beterschap met je rug

Mando schreef:
Kreeg vandaag nog een leuke foto

Kwamen een collega van mijn stalgenootje tegen.

Ik sta er ik echt weer als een blij ei op.
Ik weet niet wie van beiden je bent, maar jullie staan er toch leuk op!

boo_laura schreef:
Altijd leuk om iemand tegen te komen die even een foto van je wil maken. Goed gelukte foto!
_O- := Jij was er helemaal ondersteboven....uhhhh achterstevoren van _O-

Mando schreef:
Haha... chips.. hoofd weg.
Dat probleem heb ik soms ook
:= := _O-

Amalarab schreef:
leuk hoor die buitenritten die iedereen hier maakt, had vroeger in t dorp en op de manege t gevoel of ik de enige was die dat deed, stug doorgegaan en nu ken ik een heleboel mensen die ook graag op rit gaan (en allerlei leeftijden)........ook al zo'n blij ei
ik leende een
Fries, was voor t eerst dat ik erop reed
hij blijkt ook weer zo'n lief paard
Op de manege waar ik ben begonnen gingen we het hele buitenseizoen met de lessen naar buiten (heide/bos en velden) Op de manege waar m'n dochter reed werden af en toe wat buitenritten georganiseerd. Maar met de privé en lease paarden en pony's werden wel vaak buitenritten gemaakt.

Mooie foto's en lieve Fries <3

Mando schreef:
Wat een heerlijke foto's toch allemaal.
Ik ga volgende week dinsdag weer mijn stalgenootje uitlaten in roden. Hihi
Liever daar maar het zelfvertrouwen opbouwen voordat ik haar mee neem naar het Drentsfriesewold. _O-
Dan moet ze namelijk 2 uur rijden en komen ook de stukken draf in beeld
Dus we oefenen nog even door.
Is het nog gelukt om het stalgenootje uit te laten of heeft het weer roet :){ in het eten gegooid?

mdb1991 schreef:
Wat leuk om alle buitenrit plekjes van iedereen zo te zien!

Wij hebben vanmiddag ook even een rondje gemaakt
Ook mooi plekje om te rijden.

rocymax schreef:
Heerlijk om ieedereen zo te zien genieten te paard. Ik geniet weer van jullie fotos. Wat zijn de fotos mooi in de herfst. Hier hebben we nauwelijks herfst, helaas, de kleuren zijn altijd zo mooi <3 Leuk ook om mensen tegen te komen te paard, als wij gaan komen we nooit iemand te paard tegen, het is net alsof ze hier buitenrijden niet echt leuk vinden.
Ja, vind ik ook. Iedere keer weer genieten van al die mooie plekjes. Zo zie je nog eens wat.
Ja de kleuren van de herfst zijn prachtig, de geur van het bos ook.... maar al die regen is toch een stuk minder. Als het dan weer een paar dagen achtereen regent, waait en koud is, dan zou ik liever wat minder herfst willen hebben <<) ;)

Hier verschilt het, dan kom je tijden geen andere ruiters tegen en dan opeens meerdere tijdens een rit.


Nouvel schreef:
Gave plaatjes allemaal weer, de herfst is prachtig!

Vanmorgen was het echt rilllll :brr: maar zo mooi!
Schitterende foto's <3 Dat uitzicht is het bibberen waard. :brr:

Tyrcanol schreef:
wat mooi nouvel! ik vond het vanmorgen echt nog te koud haha.

Vanmiddag pas gegaan;
Mooie foto's, vooral die met de paddenstoel <3

Mando schreef:
Nou zelfs kou vind ik vreselijk
Als het zou kunnen zou ik in winterslaap gaan van november tot begin april.
Komt ook omdat mijn schildklier niet werkt dus ik heb het altijd koud.
Ach komt wel goed nu mopper ik nog... straks zit ik weer als een blij ei op mijn pony ingepakt als een marsmannetjes
Herkenbaar (ook al jaren last van hypothyreoïdie) . Oa altijd koud, hoewel het iets minder is geworden sinds ik na jaren Thyrax over ben gestapt naar Euthyrox én Cytomel (veel minder klachten in het algemeen dan eerst)
De kou slaat altijd op de spieren die dan echt verkrampen/strammer worden. Dus de zomer heeft wel mijn grote voorkeur :j

Renee_S schreef:
Ik had gister ochtend eigenlijk les maar de bak was bevroren... dus ipv rijden ook maar een ochtendwandeling gemaakt. Ik vind kou kun je je idd op kleden, maar ik vind vooral mijn handen zo lastig. Ik kan met (dikke) handschoenen echt niet fijn rijden. Heb nu winter roeckls maar die zijn als ik er langer buiten mee ga rijden eigenlijk niet warm genoeg. Dus dat is nog even een dilemma. Het is idd wel mooi zo s ochtends als het koud is!

Hier heeft het gelukkig nog niet echt gevroren. Bij mij zijn mn de voeten die het meest koud worden tijdens het rijden. Heb al van die met schapenvacht gevoerde leren winterrijlaarzen, leg er dan nog een schapenwol zooltje in...maar dan nog. :brr:
Mooie foto.
Ik lees dit topic al een tijdje mee, ik vind het echt genieten om mee te kijken!
Ik kan het ook niet laten om een paar foto's te posten van mijn uitzicht, wat ben ik gek van mijn vrolijke pony in de herfst.

SammyFloor schreef:
Ik lees dit topic al een tijdje mee, ik vind het echt genieten om mee te kijken!
Ik kan het ook niet laten om een paar foto's te posten van mijn uitzicht, wat ben ik gek van mijn vrolijke pony in de herfst.
Gelukkig onder je "meeleessteen" gekropen. :D Mooie foto's met die herfstgloed.

Rocymax schreef:
Wat veel mooie fotos weer. En zo te zien koud ook bij jullie :D Idd, je kunt je erop kleden, maar ik voelde me dan altijd net een michelinvrouwtje, ook al omdat ik ehum nogal gezet ben. Met handschoenen rijden heb ik moeten leren,het is net alsof je dan geen contact hebt met je paard. :+ Ik ben nog even de oude doos ingedoken om een lekker zonnig tafereeltje te vinden :D

Mooie zonnige plaatjes om ons op te warmen en te laten verlangen naar de zomer :D (komen er elke dag weer dichter bij in de buurt ;) )
Ik rijd zomer en winter met de dunnen Roekl handschoenen, met dikkere handschoenen krijg ik kramp in de vingers en verlies ik steeds de teugels.


RiannaB schreef:
Mochten jullie het trouwens leuk vinden, ik heb gister 'Een jaar lang' topic gemaakt: [EJL-ITP] EJL van alles wat
Zal zo eens gaan kijken op je topic.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:49


rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:10

Jet, krijg je dan geen koude vingers?

Rianna, ga zo even naar je topic kijken, leuk!!

Imala, ziet er idd wel erg nat uit :) Wel weer een mooie omgeving hoor :j
Hahhaha, hier ook hypothiroides, dus ook eutirox, nadeel is het altijd koud hebben en snel aankomen idd :brr:

Mando, ga zo ook naar jouw topic kijken :D

Hier vandaag voor het eerst weer te paard gegaan. Mijn man en ik hebben een heerlijke buitenrit gemaakt. Het was prachtig weer en we hebben genoten. Wala was in het begin een beetje zenuwachtig, maar snel ging het beter en het wasecht lekker. fotos komen nog, heb ze nog niet op de computer :+

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:57

Rocymax, ik heb dan geen last van koude vingers, maar dat komt misschien ook wel omdat ik het niet heel snel echt koud heb. Wel heb ik een enorme hekel aan regen en harde wind/storm, vroeger niet, toen reed ik weer of geen weer altijd buiten en had ik nergens erg in. Maar ja, ben ook geen 20 meer, dus vooruit, ik vind dat dat mag ;) .

Ga straks nog even topics van jullie kijken, daar was ik ngo even niet aan toegekomen.

Mint
Berichten: 107
Geregistreerd: 16-09-16

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 07:26

Al die buitenritten, ziet er geweldig uit! Mooie foto's ook :)

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:46

Gister heerlijk genoten, het was droog en helemaal niet koud!
Afbeelding

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:09

Mooi! Al die blaadjes op de grond.

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:01

De fotos van gisteren van de buitenrit. :)


Afbeelding
Het zelfde veld boerenkool waar we een paar weken terug langs reden, maar nu flink gegroeid
Afbeelding
Een sfeerplaatje
Afbeelding
Even oefenen bij een put waar Wala in het begin niet over durfde

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:30

Heerlijk, die blauwe luchten. Die mis ik hier..

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:31

Ah wat mooi daar

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:11

prachtig rocy! lijkt me een heerlijke plek!
imala, dat klinkt als een leuke manege!
vandaag weer gereden, gelukkig was het vanmiddag droog
ik heb beide verzorgpaarden gereden, 2x een uur
de Fjordkruising
Afbeelding
Afbeelding
de Fries
Afbeelding

en afgelopen donderdag de ijslander
Afbeelding

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:19

Heerlijk.
Ik wil ook weer..

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:27

heerlijk genieten dit topic.

Hier ook een ritje vandaag.

Afbeelding
Afbeelding

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:40

Mando, heb je alweer een rit gepland?
Tyrcanol, prachtig daar!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:53

Hier is het weer al 2 dagen slecht, en dan ook nog heel plaatselijk. Stal aan de duinrand is volledig ondergelopen door onder andere 2 stevige hagelbuien.
Ik was vandaag eerder op de dag op een stal 40 kilometer verderop en daar was het gewoon droog en heerlijk zonnig.
Ik wilde gisteren dus een buitenritje naar het strand maken maar heb dat maar niet gedaan ... Kans op nattigheid was me te groot.

Zie hier weer mooie foto's voorbij komen van mensen die het zo te zien droog hebben gehouden. Zo lekker om in dit jaargetijde buiten te kunnen rijden, tussen alle verkleurde bomen.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 20:56

ik heb het niet droog gehouden :D.
Dat was volle galop naar huis. En we hadden geluk dat dat nu net een stukje bos was wat wel te doen was qua plassen.

Het was een draaaama qua water.

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 23:40

Hier een dagje vanuit de kop van Noord-Holland naar Breda geweest... Zonder paard ( gelukkig), wat een noodweer had ik het eerste stuk tot net voorbij Amsterdam ( en terug weer vanaf Amsterdam...). Heb een onwijs gave dag met TTouch en TTeam gehad, was echt super! Ben vanavond gelijk met Elvee in onze binnenbak aan de gang geweest met een dekzeil op de grond, wat een ervaring voor ons beiden was dat! Ik had het zeil gedeeltelijk opgevouwen in het midden bij de E ( of B, dat weet ik niet zo meer) neergelegd. We kwamen aanlopen en al een aantal meters voordat we de bak in kwamen zag ze iets bijzonders. Hoofd enorm omhoog, stoppen en blijven staan. Even laten kijken en toen aangemoedigd en gezegd dat ze de bak wel in kon, nou ja, vooruit dan. Het mooie was dat ze het heel spannend vond, maar toch steeds snel weer kon ontspannen, ondanks het slechte weer. Geen foto's van, maar dit is vast weer een opstapje naar alleen met haar op pad kunnen!

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 22:57

Amalarab, ik blijf de oren van de Fjordkruising zo gaaf vinden met die kleuren. Je hebt een mooi gebied om te rijden zo te zien. Ziet er niet echt typisch Fries uit. Of is het het Drents Friese Wold?

Tyrcanol, mooi uitzicht op je 2e foto, met het zonnetje erbij ook nog.

Maflinger, wat apart dat het zo'n plaatselijk verschil qua nattigheid kan zijn he. Juist met die afwisseling van zon en donkere regenwolken (wel veel mooie regenbogen!) is er geen pijl op te trekken.

Jet, wat mooi, een stapje verder in vertrouwen in elkaar. Ik ben wel echt jaloers op jullie binnenbak. Vorig jaar rond deze tijd was het trouwens zeker, dat ik bij jullie op stal met de WE meedeed? :D

Hier is alles echt zeiknat. De grond heeft geen tijd om een beetje op te drogen, want de sluizen uit de hemel blijven maar open staan.. Onze bak is nu ook blubberig, dus meer dan een beetje stappen en een klein drafje kun je er ook niet echt.
Aangezien dit toch een huiskamertopic is kan ik ook wel even een foto van gister delen. Eva Roemaat was bij ons op stal en mijn paard en ik deden mee aan een clinic vrijheidsdressuur. Was super leuk en mijn paard blijkt een geboren circuspaard :P Bij het besnuffelen/onderzoeken van het blok zette hij uit zichzelf al één voet erop en vervolgens ging hij al snel met beide voorbenen erop :D Terwijl ik hem eigenlijk nog helemaal biks vroeg, haha. En hij liet uit zichzelf ook al snel zijn 'pas' zien, die hij wel al vanaf de grond kent. Echt super leuk om te zien. En wat is je paard dan ineens groot voor je, als hij op zo'n blok staat :P

Afbeelding

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:03

Rianne, wat gaaf! Wel nat in jullie bak, maar zo te zien niet echt zuigend nat of valt dat tegen?

Ja, je hebt gelijk, die WE was bij ons op stal vorig jaar. Dit jaar lijkt het met de clinics niet van de grond te komen, best jammer.

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:11

Gelukkig niet echt zuigend nat nee. Al weet ik niet wat het met de bak doet als je er nu wel intensiever in rijdt, dus doe ik dat maar niet. We staan hier sinds september, dus we moeten alle seizoenen hier nog even meemaken :P

Oh, jammer van de clinics. Misschien in het voorjaar, als het weer lekkerder weer is? Dan zijn mensen ook vaak alweer wat gemotiveerder, blijven langer op stal plakken/kijken naar elkaar etc.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:18

Rianna, wat knap! meteen al op het blok!
Bij Bergum, Heerenveen en Oenkerk heb je kleine bosgebieden met ruiterpaden, niet alles is een groene vlakte hier :D

RiannaB

Berichten: 1247
Geregistreerd: 19-09-11
Woonplaats: West-Brabant

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:06

Ah oke, haha :D
Bij Friesland denk ik alleen aan polder. :P

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 11:28

Vanmorgen na m'n nachtdienst even uit wezen waaien.
War een wind zeg.
Na 2,5 week bijna niets gedaan te hebben ivm donker en drijf natte bak, waren ze druk maar wel erg braaf.
Rondje dorp in de spits.
Helaas geen spectaculaire bos en heide hier in de buurt.

Afbeelding

Afbeelding