Hoe afstand meten op buitenrit??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kim1207

Hoe afstand meten op buitenrit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 22:28

Ik ben mn paard aan t revalideren en ik wil in oktober meerijden met n driedaagse van drie keer 25 km. Ik vroeg me af welke apps op de iphone of welk apparaat ik kan gebruiken om bij te houden hoe veel km ik maak op een nuitenrit.
Als je een tip oid hebt...... Heel graag

EngeltjeS

Re: Hoe afstand meten op buitenrit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:30

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:31

Endomondo, Runkeeper en zo zijn er nog een aantal. Even zoeken in je appstore.
Ik gebruik zelf Endomondo maar heb heel af en toe dat de sateliet zoek is in het bos.

Afstandmeten.nl gebruik ik ook nog wel eens trouwens!
Laatst bijgewerkt door _Dune_ op 21-05-13 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Angela

Ik gebruik op mijn samsung een track app voor als ik ga rennen. Je ziet heel mooi afstand, gemiddelde snelheid en topsnelheid. Ook zie je de route die je hebt gelopen. Ik gebruik "my tracks". Als je zoekt in de app-store op track, dan ga je er vast ook eentje vinden voor de iphone.

Sjolvir

Ik stak gewoon mijn auto garmin navigatie bij me in plastic waterdicht tasje.
Nu kan hij dat niet meer, te oud, accu gaat niet meer lang genoeg mee.
Maar was handig had een stand waar hij gereden afstand, gereden tijd, stilsta tijd, totale tijd, gemiddelde snelheid, actuele snelheid en snelst gereden snelheid onthield en liet zien.

Heel handig dus.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 22:35

Zo dat is snel :-) dank jullie wel :-)

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 22:37

Heb int gebied waar ik rij trouwens meestal geen 3G maakt dat nog uit??

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:37

Runtastic! Beste app ooit. Houdt tot 10 meter nauwkeurig bij waar je bent, gemiddelde snelheid, maximale snelheid. En het mooiste: hij werkt ook zonder internet.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:44

Bij de my track in ieder geval niet. Ik begin op een plek waar ik wifi heb, loop dan een half uur zonder internet verbinding, en thuis kan ik precies zien waar ik geweest ben (kaart wordt wel met internet geladen, rest gaat op de gps).

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 22:45

Ik doe het inderdaad altijd met www.afstandmeten.nl omdat die apps mijn mobiel leegtrekken, en mijn mobiel gaat al zo snel leeg :+ Als je een beetje goed bent in onthouden waar je links en rechts bent gegaan, is het met die site achteraf ook prima te doen! :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 07:42

I map my run gebruik ik. Kan je de route op terugzien, je gemiddelde snelheid per uur en de afstand die je gereden hebt. :)

Vendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:28

Een tip voor het snel leeglopen van je gsm: zet je wifi uit maar hou je gps aan. Runtastic werkt dan gewoon, dus ik vermoed de andere apps ook. Scheelt veel batterij en je bent toch met iets anders bezig. :D

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:30

Ik gebruik Endomondo. Hartstikke tevreden over, en op de website heb je handige overzichten van het aantal gereden kilometers per week/ maand/ jaar, routes, etc. Heb al meer dan 600 kilometer gemaakt met Endomondo er bij :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 22:31

kim1207 schreef:
Heb int gebied waar ik rij trouwens meestal geen 3G maakt dat nog uit??

Zolang je gps hebt, kan het worden gemeten :)

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 18:23

Ik gebruik Sportstracker. Geen internet voor nodig, gewoon de GPS aanzetten.

Nedra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 20:10

Endomondo vindt ik ook altijd fijn werken. Heb het ook wel eens gebruikt om van de tevoren routes uit te stippelen op een bepaalde lengte. Wel voor het hardlopen maar toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:35

Heb net endomondo op mijn smartphone gezet maar tot nu toe werkt het niet zo echt ..
Zonder GPS werkt het niet zeker hé? :+ Toestel vind geen GPS-signaal .. dus dan schiet het niet op. Of komt dat vanzelf wel goed als je echt gaat wandelen of rijden? Want op zich vind ik het wel leuk om te weten hoe lang en hoe ver en hoe snel (gemiddeld) we gewandeld hebben..

Zijn er misschien nog instellingen mogelijk om het makkelijker te maken voor de GPS? Of zou het gewoon moeten werken?
Je kan het toch ook zonder internet en zonder profiel enzo gebruiken hé? (heb niet zo de behoefte om alles wat ik doe te delen met anderen :+ ).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:43

Als het niet lukt kun je ook achteraf kijken hoeveel je hebt gereden:
http://www.gmap-pedometer.com/

Wel even op metric (=km zetten), en dan kun je de route aanklikken die je hebt gelopen/gereden en dan weet je precies de afstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:46

Hoe kan je die dan aanklikken? Snap er niks van :o

Edit; heb nu wat instellingen verandert, had via google gevonden dat dat kon helpen, maar tot nu toe nog geen succes :+
Staat ook bij dat het even kan duren voordat die een signaal vind, maarja, wat is even..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:08

Inzoomen naar je gebied.
Dan linksboven: Start recording.
Dubbel klikken op je startpunt en dan je route uitstippelen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:11

Ik gebruik sports tracker. Echt superfijn.
Qua batterij, bijna niks. Want ik doe gewoon mijn scherm uit!
GPS verbruikt echt niet zoveel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:14

@ Brainless : ah ok, maar dan moet je dus zelf je volledige route erin zetten? Aangezien ik voornamelijk in het bos wandel lijkt me dat niet zo makkelijk ...

Ben nog wat dingen aan het proberen om mijn GPS aan de praat te krijgen, is blijkbaar een vaker voorkomend probleem bij de mobiel die ik heb..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:16

Op mijn mobiel werk de GPS over het algemeen erg goed, maar ik merk bijvoorbeeld wel dat als het erg bewolkt is, de GPS ontvangst ook erg slecht is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 12:29

[***] schreef:
@ Brainless : ah ok, maar dan moet je dus zelf je volledige route erin zetten? Aangezien ik voornamelijk in het bos wandel lijkt me dat niet zo makkelijk ...

Ben nog wat dingen aan het proberen om mijn GPS aan de praat te krijgen, is blijkbaar een vaker voorkomend probleem bij de mobiel die ik heb..

Was ook bedoeld voor TS die haar GPS niet goed werkend kreeg.
Het werkt wel voor bestaande wegen.
Daarvoor gebruik ik hem, zodat ik achteraf kan kijken hoeveel km ik gereden heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 15:33

Ik was degene met de niet werkende GPS :+

Heb het nu gewoon aangezet toen ik ben gaan wandelen met de hond, de eerste 10 minuten deed die niks maar daarna had die ineens signaal en is het uiteindelijk nog best goedgekomen denk ik. Onderweg vreesde ik ervoor, ik was gemiddeld aan 21 km/u aan het wandelen :+ Maar als je de samenvatting bekijkt heb ik 43 minuten gedaan over 2.5 km, als je dan bedenkt dat hij 10 minuten niks heeft gedaan en dat allemaal een beetje herberekend dan komt het best netjes uit :) Heb in totaal zo'n 3 km gewandeld op 43 minuten wat kan kloppen want de route was officieel 2.7 km en ik heb ergens wat rondgelopen (bordje kwijt :+ ) en moest op het einde nog een omweg van een paar 100 meter maken omdat het officiële pad versperd werd door schapen.. Dus dan kan dat wel kloppen.

Ben benieuwd wat die gaat doen als ik in het bos ga rijden met het paard .. volgende keer eens proberen om het 10 minuten op voorhand aan te zetten :Y)