Buitenrit maken in de bossen hoe of wat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gerritt

Buitenrit maken in de bossen hoe of wat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 20:51

Hallo allemaal.

Mijn vriendin en ik zouden graag eens een buitenrit maken in het bos. We rijden wel zo eens om het erf heen en een stukje daarbuiten maar nog nooit echt in het bos geweest. (Ligt ook niet zo 123 naast de deur)
We gaan regelmatig met de trailer naar de manege.

Nu ben ik op de hoogte dat je niet zomaar overal mag paardrijden en mag oversteken in de bossen. Weet iemand waar je met je paard mag komen (met makkelijke routes) het moet in de omgeving van zwolle en daar bij in de buurt 30 km ofzo.

Ik ben wel eens in Epe bij de ossenstal geweest en daar gingen veel menners weg vanuit die plek. Maar... mag je dan zomaar overal je auto parkeren met de trailer? Ik zou graag eens horen hoe jullie dat doen (als het bos niet bij je inde buurt is) ik ben nog opzoek naar iemand die wat meer ervaring heeft op dat gebied maar ik kan zo niet zo snel een rijmaatje vinden!

Groetjes

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 10:43

In principe kun je gewoon een auto parkeerplaats zoeken met voldoende plek voor de trailer, wel eerst even op de kaart kijken of de parkeerplaats aan of dicht bij de ruiterroute ligt. Als je niet bekend bent in de omgeving is een rijmaatje die wel de weg kent, of een goede kaart erg handig.

assileM

Re: Buitenrit maken in de bossen hoe of wat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:51

Op de Veluwe zijn echt heel veel ruiterpaden! Rij ik zelf ook altijd