Trektocht vakantie augustus 2013

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_89

Trektocht vakantie augustus 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 13:49

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste post op dit forum, want ik denk dat hier mensen te vinden zijn die mij tips kunnen geven voor deze zomer.
Ik ben op zoek naar een trektocht in de week na 17/18 augustus op redelijke reisafstand van Utrecht, voor max ca. 1200 euro inclusief heen- en terugreis en trektocht volpension voor 1 week.
Via trailfinders en marktplaats kan ik weliswaar heel gave opties vinden, maar niks in de week dat ik kan...
Hebben jullie nog suggesties of ervaringen die jullie zouden willen delen hier?

Alvast bedankt!

Groeten van Anne

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 15:15

Tja, moet het via een (professionele) organisatie zijn of ben je ook niet bang voor enige zelfwerkzaamheid?

Anne_89

Re: Trektocht vakantie augustus 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 16:16

Nou, ik heb geen eigen paard, als je dat bedoelt? Ik zou wel graag met een gids op stap gaan in een kleine groep (max 8, liefst minder), een gids kan je de mooiste plekken laten zien :).
Ik denk dat het het leukste zou zijn om bij een Nederlandse familie in Duitsland, Frankrijk, België, Engeland, Ierland, Schotland of Wales deel te nemen aan een georganiseerde zomertrektocht. Ik hou niet van hoge temperaturen en zou graag in een bed slapen (niet in een tent dus).

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groeten van Anne

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:32

Kijk eens op http://www.paardrijvakantie.com, is in Frankrijk bij Nederlanders
Ik heb daar nu twee keer een vakantie gedaan en mijn derde is geboekt. Weet niet zeker of ze een trektocht organiseren in de week die jij zoekt. Voor foto's en video's van de paarden en omgeving daar, zie het verslag in mijn onderschrift. Mocht je meer willen weten over dit adres, vraag maar raak!
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 10-05-13 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:49

Als Wales een optie is, wil ik je wel het bedrijfje wel aanbevelen waar ik zelf al meerdere malen geweest ben: http://www.fivesaints.com Eenvoudige toko, heerlijk eten en prima paarden.

In NL weet ik wellicht nog wat off-the-beaten-track mogelijkheden, maar dan is enige zelfwerkzaamheid wel noodzakelijk.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 01:25

Ik vermoed dat IJsland uitgesloten is vanwege je budget. Jammer, voldoet wél aan je andere eisen, met name de niet al te hoge temperatuur...

Anne_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 10:40

Hoi allemaal, bedankt voor de reacties!
@Danseresje: Daar zou ik inderdaad heel graag naartoe willen en ik heb al met ze gemaild, maar ze hebben geen optie voor me.. :(
@ikke: bedankt, die had ik nog niet gevonden! Ik ga eens uitzoeken wat ze kunnen aanbieden:). Wat bedoel je met zelfwerkzaamheid? Ik wil best wat tijd investeren om iets te plannen, maar ik heb dus geen paard...
@Kuggur: Ja ik vrees dat dat een ander keertje wordt; ik zou daar dan ook een langere vakantie van willen maken 'als ik daar toch ben' en daar heb ik ook de tijd niet voor nu. Misschien volgend jaar:-).

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:51

Anne, wat jammer. Ben je per se aan die betreffende weken gebonden of zou je ook eerder kunnen en evt willen opteren voor een standplaatsvakantie met driedaagse trektocht? Z ja, ik ga 6 juli die kant op. Voor zover mij nu bekend is, ben ik nog de enige boeking :+!

Anne_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 10:41

Hoi Danseresje,
Ja helaas, het zou nog een paar dagen eerder of langer kunnen (dus va 15 augustus en nog tot 27 augustus oid), maar veel meer speling is er niet! Eerst afstuderen namelijk en daarna staat er al een andere vakantie in de planning :-). Ze schreven inderdaad wel dat de week vóor 17 augustus nog zou kunnen met zo'n driedaagse trektocht, maar dat komt dus niet echt uit en is ook niet 100% wat ik wil denk ik. Ik heb nu goed contact met Horse Range du Haute Langedoc en met Nikki van FiveSaints die ikke aanraadde. Dus ik moet nu maar een knoop door gaan hakken als er niet nog meer ideeën komen, want de plekken zijn snel vergeven geloof ik... Bedankt allemaal!

Anne_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 12:10

Net ook nog El Rancho Criollo gecontacteerd (in de Ardennen); kost ongeveer de helft en klinkt ook erg gaaf! Ik ben inmiddels echt uitgegoogled geloof ik, dus als jullie nog ideeën hebben over minder makkelijk vindbare opties hoor ik ze nog graag. Groeten

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:25

Jammer Anne, dat je niet in juli kan!
En heb zo gauw even geen andere ideeën.....

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:21

Anne_89 schreef:
Net ook nog El Rancho Criollo gecontacteerd (in de Ardennen); kost ongeveer de helft en klinkt ook erg gaaf! Ik ben inmiddels echt uitgegoogled geloof ik, dus als jullie nog ideeën hebben over minder makkelijk vindbare opties hoor ik ze nog graag. Groeten

Zeker een aanrader. :j

Misschien in Oostenrijk iets? Kan zo snel even geen 'locatie' vinden..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 19:00

Five Saints is inderdaad een heel fijn adres met veel persoonlijke aandacht.