Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
saskiakefie schreef:Als het zou kunnen raad ik het je echt af, je ouders hebben geen rijervaring en jij een beetje, en je zit op vluchtdieren in het bos.. Eerst leren rijden in de bak tussen 4 muren/hekken en dan pas naar buiten. Veel te gevaarlijk.
miss_lizje schreef:Helaas word in deze omgeving altijd een proef afgelegd om te zien of iemand vaardig genoeg is om mee op buitenrit te gaan. Steeds meer stallen/maneges doen dit waardoor de kans dat een onervaren ruiter niet mee mag steeds groter is. Wel worden er bijvoorbeeld in Loon op zand wel ritjes gemaakt met de Hittax, daarmee lopen de paarden in een soort kar die word voortgetrokken door een belg.
Waratje schreef:saskiakefie schreef:Als het zou kunnen raad ik het je echt af, je ouders hebben geen rijervaring en jij een beetje, en je zit op vluchtdieren in het bos.. Eerst leren rijden in de bak tussen 4 muren/hekken en dan pas naar buiten. Veel te gevaarlijk.
Een stal die dit soort ritten doet heeft geen "vluchtdieren", maar brave lobbessen die hun rondjes kennen. Ooit hebben we ook met de hele familie in Schotland een ritje gedaan, dat gaat dan gewoon in stap en de paarden waar de onervaren ruiters op worden gezet zijn heel rustig en betrouwbaar.
Probleem is wel dat ik niet zou weten waar je dit in NL veilig zou kunnen doen.
Als er iemand naast loopt die het paard vasthoud, oke, maar niet met 1 ervaren ruiter en 3 onervaren. miss_lizje schreef:Helaas word in deze omgeving altijd een proef afgelegd om te zien of iemand vaardig genoeg is om mee op buitenrit te gaan. Steeds meer stallen/maneges doen dit waardoor de kans dat een onervaren ruiter niet mee mag steeds groter is.

)
Sonja schreef:miss_lizje schreef:Helaas word in deze omgeving altijd een proef afgelegd om te zien of iemand vaardig genoeg is om mee op buitenrit te gaan. Steeds meer stallen/maneges doen dit waardoor de kans dat een onervaren ruiter niet mee mag steeds groter is.
Helaas?!?!![]()
En paarden die GEEN VLUCHTDIEREN zijn?!![]()
Leerzaam forum, dat Bokt
, maar voor de TS kan dat dus een probleem zijn.saskiakefie schreef:Huh een paard is een vluchtdier en dat blijft ie. Hij kan nog zo braaf gemaakt zijn, het blijft een dier die onvoorspelbaar kan reageren. Ik vind het gewoon echt onverantwoordAls er iemand naast loopt die het paard vasthoud, oke, maar niet met 1 ervaren ruiter en 3 onervaren.