Ranch vakantie/werken Amerika

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleins01

Ranch vakantie/werken Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 18:40

Ik weet het, er zijn al meerdere topics van, maar ik heb geen idee waar ik dit terug kan vinden. Ik weet dat er meerdere mensen op Bokt zijn die het avontuur al zijn aangegaan, maar geen idee waar ik ze rechtstreeks kan benaderen (mijn kennis met Bokt is niet groot).

Even het volgende, ik ben 28 en heb besloten mijn meisjes/tienerdroom dit jaar in werkelijkheid te laten gaan. In juli of augustus wil ik graag naar Amerika reizen om daar alle kneepjes van het cowboy vak te leren.. Ik ben alleen. Nu heb ik al 2 ranches gemaild, maar dat zijn vakanties van max 13 of 16 nachten, kan niet langer en is echt mega duur. Ik zou graag minimaal 2 weken (liefst een maand) op een ranch willen verblijven en daar alles leren. Ik heb rijervaring.

Hebben jullie gegevens/internetadressen/mailadressen weet ik het voor me zodat ik contacten kan gaan leggen?? Ik weet niet waar te beginnen, dus vandaar dat ik het op deze manier doe.. Wat is een mooie staat om naartoe te gaan?? Wyoming lijkt me wel mooi of Utah.

Bedankt voor je hulp of pb!! Je helpt me hier ontzettend mee!

troi

Re: Ranch vakantie/werken Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:28

Ik denk dat het voor mogelijke geintereseerden wel nuttig is als jij je budget (los van ticket) erbij zet.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:30

Ik lees ff mee, ben dit ook van plan nadat ik m'n havodiploma heb gehaald :)

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:37

Kijk eens op yardandgrooms. Daardoor ben ik in Amerika beland voor 2 maanden afgelopen winter...Helemaal super...Staan heel veel dingen op in Amerika waarvoor ze werkstudenten zoeken. Je werkt voor je inwoning en je eten, ticket moet je vaak wel zelf betalen...

Nikkepik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:16

Lijkt mij een onwijs gave ervaring. 'Vroeger' wilde ik dat ook altijd, maar ben bang dat het er nu niet meer van gaat komen. Ik zou dus zeggen 'go for it'!

marjoleins01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 23:39

Ik ga morgen direct kijken.. mijn budget? Tja als ik tegen kost en inwoning kan ben ik blij... haha!

Moet het nu gaan doen voordat ik er spijt van krijg

Nikkepik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:40

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 23:41

Ik denk dat een guestranch het beste is waar je ook meedraait in het dagelijkse gebeuren. Het is alleen wel vrij duur maar het is wel legaal. Als je tegen kost en inwoning gaat werken kun je helaas in de problemen komen met de douane... ik heb heeeeel veel geluk gehad

marjoleins01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:48

Ja een guestranch is duur... Maar ik wil graag langer dan 2 weken blijven als dat kan.. En dan kom je niet weg bij een guestranch... denk ik tenminste? Ja wat is dat bij die douane??

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:50

Als je officieel wilt werken in de vs dan moet je werkgever erg veel regelen en hiervoor toestemming vragen. Veel werkgevers willen/kunnen dit niet en laten hun werknemers uit het buitenland illigaal werken. Dat is best een risico en als je gesnapt wordt...

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:24

Ik kom ook even meelezen! Misschien volgend jaar of het jaar erna... :)
Wat ik eerlijk gezegd niet begrijp is de opmerking 'guest ranches zijn duur'? Moet je betalen om daar te mogen werken? :s degene die werkt krijgt toch meestal juist betaald? :p

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:30

Je moet betalen om daar te verblijven. Als je op een boerderijcamping zit betaal je toch ook voor je verblijf. En als je het leuk vindt om mee te helpen op dat bedrijf is dat prima, wil je graag een dagje niksen is dat ook prima.
Daarnaast is een Guest Ranch er op ingericht dat zij mensen ontvangen, voorzien van eten en drinken, helpen waar nodig, leuke dingen voor de gasten organiseren, met ze naar rodeo's gaan etc.
Op een normaal werkende ranch hoeven ze je niet uitgebreid te ontvangen, je eet mee wat de pot schaft, ze verwachten dat je zelf in staat bent allerlei werkzaamheden uit te voeren en als je geluk hebt mag je mee naar een rodeo omdat zij daar misschien naar toe gaan.

Je moet een Guest Ranch dus echt zien als een bedrijf wat ingericht is op/als vakantie gelegenheid en niet als een normaal werkende ranch waar geld verdient moet worden met de vleeskoeien.

Er zit overigens veel verschil in Guest Ranches, zo zijn er die super deluxe zijn met zwembad etc. waar je maar een uurtje per dag te paard mag en ze 3 koeien hebben. Daarnaast heb je ook Guest Ranches die je het echte Ranch leven willen laten ervaren. Waar je de gehele dag (als je wilt) te paard rond mag rijden, waar ze een kleine kudde van bijvoorbeeld 50 koeien hebben waar ze mee aan de slag gaan. Maar deze hebben vaak geen zwembad en minder luxe. Deze zijn vaak betaalbaarder. Maar wat mij betreft veel leuker/gaver/mooier!

Ik stuur je een pb met daarin het adres en contactgegevens van een, wat mij betreft, super fijne Guest Ranch uit de categorie 'zonder zwembad'.

Als je nog meer wilt weten vraag het gerust!
Succes met en veel plezier op vakantie!

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 09:34

Haha ja ik snap dat als je er echt als vakantie heen gaat dat je moet betalen om daar te verblijven. Maar ik dacht dat de opzet van het plan was dat ze er als werknemer heen ging, dus echt als vakantiebaan. (Dat wil ik iig over een jaar of wat graag doen). En als het je baan is leek het mij het meest logisch om voor je verblijf en je eten te werken, en dus niet daarnaast betaald te krijgen of te moeten betalen.

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 10:05

Klopt, maar het is gewoon heel lastig/al dan niet onmogelijk om voor kost en inwoning te aan werken in Amerika. Omdat dit in Amerika wordt gezien als werken (zelfs voor kost en inwoning). Hiervoor moet je een apart visum hebben/aanvragen dat erg duur is, pin me er niet op vast maar ik dacht iets rond de 1000euro. Het wordt dan voor jou of voor je werkgever een duur grapje.
Ze willen gewoon geen ilegale werknemers binnen halen en proberen dit op deze manier te voorkomen.
Je kan uiteraard proberen om zonder werkvisum amerika binnen te komen en voor kost en inwoning te gaan werken. Dit gaat in een aantal gevallen ook gewoon goed. Maar ik ken ook gevallen waarbij een meisje op het vliegveld in amerika weer gewoon op het eerste de beste vliegtuig terug naar nederland werd gezet. Dan heb je geen 'werkvakantie', voor altijd een probleem om amerika binnen te komen en een dure heen en terugreis voor jan doedel.
Het is gewoon niet zonder risico's.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:10

Wat verschrikkelijk onhandig... Dat is zeker ook zo als je maar voor een maand ofzo gaat? Ja illegaal proberen lijkt me inderdaad ook niet zo'n strak plan :p
Jammer dat ze daar zo moeilijk over doen in Amerika... En in Europa heb je natuurlijk ook niet echt van die ranches waar je dit soort werk zou kunnen doen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:14

[***] schreef:
Haha ja ik snap dat als je er echt als vakantie heen gaat dat je moet betalen om daar te verblijven. Maar ik dacht dat de opzet van het plan was dat ze er als werknemer heen ging, dus echt als vakantiebaan. (Dat wil ik iig over een jaar of wat graag doen). En als het je baan is leek het mij het meest logisch om voor je verblijf en je eten te werken, en dus niet daarnaast betaald te krijgen of te moeten betalen.

En vergeet niet dat je dan ook rendabel moet zijn voor een verblijf, dus zonder begeleiding de taken moet kunnen uitvoeren. Anders wordt het een duur grapje voor die bedrijven. En kijk eens in je omgeving, hoeveel ruiters die jij kunt zullen in staat zijn een hele dag te paard een kudde te manageren, kalveren te merken etc zonder geklaag en vrijwel constante begeleiding in de vaak zinderende hitte??

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:27

Tsja, of je moet naar Australië of Nieuw Zeeland, volgends mij is het daar minder moeilijk en duur om legaal 'vakantie werk' te doen. Maar hier weet ik te weinig van om dit met zekerheid te kunnen zeggen.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:30

Natuurlijk begrijp ik dat het moeilijk te regelen is en je wel nuttig moet zijn voor het bedrijf, maar de hele dag kuddes beheren is echt niet het enige dat er te doen is, en het is zeker mogelijk, als je naar topics zoals bijvoorbeeld deze [BEU] Fotoverslag Kansas '11 - Werken op een stal. kijkt :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:33

sSanne schreef:
Tsja, of je moet naar Australië of Nieuw Zeeland, volgends mij is het daar minder moeilijk en duur om legaal 'vakantie werk' te doen. Maar hier weet ik te weinig van om dit met zekerheid te kunnen zeggen.

Heb je ook een werkvisum voor nodig. Kan minder duur en minder moeilijk zijn om het te krijgen, maar je zult ook daar een visum nodig hebben.

VS is echt link om zonder visum te gaan werken. Douane en politie daar is niet mals...

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:41

Dat klopt, maar Dreamy is (toevallig) wel degene geweest die afgelopen zomer weer wou gaan en bij aankomst in Amerika direct op het vliegtuig terug naar Nederland is gezet.. Dus het klopt dat het (vaak) goed kan gaan, maar ook fout.
Ik wil je gewoon waarschuwen voor het feit dat het ook fout kan gaan! Je hele verhaal moet kloppen bij de douane en de mensen waar je naar toe gaat moeten ook exact het zelfde vertellen. Heeft de douane het vermoeden dat je toch gaat werken of komen de twee verhalen niet overeen dan heb je een probleem.

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 11:47

Oh da's banketstaaf :p
Ja ik weet dat jullie het goed bedoelen, maar ik vond de reactie van troi zo ontzettend negatief xD ik ben dit nu toch echt nog niet van plan, het is meer een idee voor misschien over een paar jaar. Als je alles van tevoren goed uitzoekt en plant moeten er mogelijkheden zijn, en als het echt niet gaat kan je er altijd nog als 'vakantie' heen. Waar een wil is is een weg :)

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:08

Dat klopt! En misschien kun je met de desbetreffende Guest Ranch ook wel een regeling treffen dat je bijvoorbeeld maar de helft voor je verblijf hoeft te betalen. Het is tenslotte voor jou ook ondanks het werken ´vakantie´.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:27

[***] schreef:
, maar ik vond de reactie van troi zo ontzettend negatief xD

Ik bedoelde het niet zozeer negatief, maar wilde je wel de andere kant van de dingen laten zien. Mijn ervaring is vaak dat mensen een erg rooskleurig beeld hebben en des te vervelender is het als je na heel veel moeite er achter komt dat veel dingen niet zo kunnen. Mogelijkheden zijn er altijd, ook voor jou. Maar dan moet je ook alle minder mooie kanten meenemen in je plan.

Ik heb er trouwens in 2005 een half jaar gewerkt in de form van 'career training' en was voor alles incl verzekeringen (mn gezondheidszorg is erg belangrijk!) en excl mijn ticket rond de 1000 euro kwijt. Op zich wel te doen als je rekening houd met het feit dat die verzekeringen alleen al heel duur zijn. Was bij een bedrijf in een ander werkveld weliswaar en verdiende een maandinkomen maar moest dan wel zelf kost en inwoning regelen en betalen.
Laatst bijgewerkt door troi op 15-04-13 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:30

Dit wilde ik vroeger ook zo graag, en is altijd blijven hangen maar nooit echt van gekomen. Ik hou dit topic daarom ook in de gaten, wie weet binnen een paar jaar..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:44

Je moet mijn topic van amerika maar lezen....ik zal zo de link zoeken