vakantie met paard EN gezin wie weet iets?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chezshir77

vakantie met paard EN gezin wie weet iets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 22:19

Ik ben benieuwd of er ook een vakantieplekje bestaat waar mijn hele gezin het naar de zin heeft en niet alleen ik als ruiter.
Mijn dochter is 10, en mijn man gaat ook mee.
Wat zoek ik:

- een vakantiehuisje met normale voorzieningen
- in de buurt van leuke plaatsjes om te shoppen
- in een bosrijke omgeving
- met binnenzwembad of binnenspeeltuin, meerdere kinderen en ander vertier voor een 10-jarige
- met fijne mountainbikeroutes
- met paardenstal op de locatie

Nou ik ben benieuwd! De meeste ruitervakantieplekken die ik vond zijn volledig gericht op de paardenliefhebber maar niet op de rest van het gezin:-)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:05

Samoza in Vierhouten
Groot Bartje Zorgvlied
Goldberg Vorden
Lorkenbos Otterlo
Somerense vennen Someren
Reeenwissel Hoogersmilde
de Boshoek Voorthuizen
Eibernest Eibergen
Heksenlaak Barchem

Zo even wat uit de duim gezogen, keus zat, succes!

Picassox

Re: vakantie met paard EN gezin wie weet iets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:08

Wij zijn toentertijd naar 't Kuierpad10 geweest. Het is een camping met zeer veel voorzieningen, zeker voor kids. Paard stond in volpension op een supersuperstal (werd gemest, dekens gewisseld, binnen en buitengezet, etc. etc.) voor hele lage prijs (€40 per week geloof ik). Dat is in Drenthe. Stal was 700 meter fietsen/wandelen van het Kuierpadtien.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:22

Camping Boszicht, geen grote speelplaats op de camping maar wel een grote speeltuin op fietsafstand in Dieren, en diverse zwembaden in de buurt. Maar de meeste kinderen die op de camping komen vermaken zich zonder ook prima op de camping zelf. Verder zijn er leuke mountainbike en voldoende ruiterroutes direct vanaf de camping. Je kan een deel van de boerderij huren, een blokhut, een yurt of een (sta) caravan. Voor de paarden is er stalling en weidegang mogelijk. Linkje naar de website: http://www.campingboszicht.nl

Edit: en er zijn genoeg leuke plaatsen in de buurt om te shoppen oa Arnhem, Zutphen, en Doesburg.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:00

SusanH schreef:
Camping Boszicht, geen grote speelplaats op de camping maar wel een grote speeltuin op fietsafstand in Dieren, en diverse zwembaden in de buurt. Maar de meeste kinderen die op de camping komen vermaken zich zonder ook prima op de camping zelf. Verder zijn er leuke mountainbike en voldoende ruiterroutes direct vanaf de camping. Je kan een deel van de boerderij huren, een blokhut, een yurt of een (sta) caravan. Voor de paarden is er stalling en weidegang mogelijk. Linkje naar de website: http://www.campingboszicht.nl

Edit: en er zijn genoeg leuke plaatsen in de buurt om te shoppen oa Arnhem, Zutphen, en Doesburg.

Boszicht is zeker leuk, maar of dat leuk is voor niet ruiters, vraag ik me af..

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:03

Camping Diever, wij hebben hier vorig jaar eerst een mnd de pony's meegenomen en dit jaar staan we er een half jaar met de caravan. Pony's gaan elk weekend of een vakantie mee, wij mennen dan in het Drents Friese Wold. Camping is goed gericht op kinderen, maar er is geen zwembad op het terrein. In de buurt is wel het enorm mooie Blauwe meer (ja het is echt super helder en blauw). Zeker een aanrader, er zijn weiden en stallen met uitloop beschikbaar.

Je kunt hier met de tent, vouwwagen of caravan logeren. Maar er zijn ook enorm mooie lodges in Western stijl, bungalows en blokhutten. Eigenlijk voor elk gewenst luxe niveau van slapen is er wel iets te vinden. Ik zag dat je uit Spijkenisse komt, wij komen uit Poortugaal. Het is met trailer en zonder files 2,5 uur rijden. Het zijn enorm vriendelijke eigenaren en ik kan je zeker aanraden eens de site te bezoeken, maar voor de beste informatie is bellen nog handiger. Op de site staat wel een filmpje waarin het paardrijden vanaf de camping is beschreven met leuke beelden en het verhaal van de campingeigenaar. De site heet: http://www.campingdiever.nl

http://www.youtube.com/watch?v=evSAYyUL ... ure=relmfu (ik weet niet of het filmpje zo werkt)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 15:12

Er staan ook zat mensen die niks met paarden hebben op de camping hoor, en ook gezinnen met kinderen waarvan er geen van de mensen iets met paarden heeft. En daar zitten ook mensen bij die ieder jaar weer terug komen :j . Er is genoeg te zien en te doen in de omgeving wat ook leuk is voor mensen die niks met paarden hebben.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:47

mammaslamma schreef:
Samoza in Vierhouten
Groot Bartje Zorgvlied
Goldberg Vorden
Lorkenbos Otterlo
Somerense vennen Someren
Reeenwissel Hoogersmilde
de Boshoek Voorthuizen
Eibernest Eibergen
Heksenlaak Barchem

Zo even wat uit de duim gezogen, keus zat, succes!

Het is helaas niet zo eenvoud als je denkt:
Lorkenbos: wordt niets vermeld over je paard mee nemen, nog de faciliteiten daarvoor. Lijkt wel een hele leuke plek.
Eibernest: geen paarden op het park zelf, manege zit op 200 meter afstand.
Samoza: mogen ze daar wel een hele dag in de paddock? Land is er kennelijk niet...........
Boshoek: kan je paard daar wel mee? Er wordt nl. niets over vermeld, ook kan je niet zien welke voorzieningen er zijn voor je paard.
Goldberg: heeft zelf geen zwembad (wel op 1400 meter), wel paarden mogelijkheden, maar of je paard in het land kan is de vraag (meestal mogelijk, kan dus ook zijn dat het niet mogelijk is).

Het is best lastig om dingen te vinden voor de kinderen (voldoende vertier) en mogelijkheden voor bv. hond(en) en paard en dan niet camperen in een tent maar huisje.
B.v. in het bos, dan wel gelegen naast het bos, waar je zo heerlijk kan gaan wandelen en rijden e.d..

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:56

Dat is dus wel allemaal op camping Diever te vinden, zie mijn post met filmpje.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:11

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:10

Als je voor het Lorkenbos kiest kun je je paard stallen bij Stoeterij Willemien is vlakbij. doen veel vakantiegangers.
www.stoeterijwillemien.nl

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 12:45

Ik weet het, ik ben veeleisend, maar ik zoek echt iets waar er én een zwembad én stallen op het terrein zelf zijn. Die heb ik nog niet kunnen vinden? Ik wil namelijk savonds even erheen kunnen wandelen:-)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:10

Brendaaaa schreef:
Ik weet het, ik ben veeleisend, maar ik zoek echt iets waar er én een zwembad én stallen op het terrein zelf zijn. Die heb ik nog niet kunnen vinden? Ik wil namelijk savonds even erheen kunnen wandelen:-)

Dat is er wel, Samoza, alleen geen land, wel paddock...
Het is wrs handiger om gewoon te bellen, dan weet je het direct, alle adressen die ik gegeven heb hierboven,zijn of stallen op het terrein of zeer dichtbij, wij willen ook al;tijd alles dichtbij hebben.

Als je een zwembad laat vallen als eis, maar die wel in het dorp of dichtbij zit, weet ik nog een aantal adresjes..

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:14

Boshoek heeft iig een buitenbak, kijk maar op de plattegrond, ook hier geld, gewoon bellen wat er mogelijk is..

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 17:53

mammaslamma schreef:
Brendaaaa schreef:

Dat is er wel, Samoza, alleen geen land, wel paddock...
Het is wrs handiger om gewoon te bellen, dan weet je het direct, alle adressen die ik gegeven heb hierboven,zijn of stallen op het terrein of zeer dichtbij, wij willen ook al;tijd alles dichtbij hebben.

Als je een zwembad laat vallen als eis, maar die wel in het dorp of dichtbij zit, weet ik nog een aantal adresjes..

Nee, die eis laat ik niet vallen, aangezien mijn dochter van 10 zelfstandig kan gaan zwemmen, maar wél op de camping zelf:-)

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:58

witte wieven in nunspeet misschien? heeft klein buiten zwembadje, tenminste heel wat jaren geleden wel.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:38

Ik lees even mee. Wij willen ook met paard op vakantie maar moet voor manlief en dochtertje van dan 1,5 ook leuk zijn :j

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 21:43

Samoza vind ik tot nu toch nog de leukste optie!! Ik zoek dus idd zoiets als dat!

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:44

samoza is ook leuk hoor :j

Reeenwissel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:00

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:57

Reeenwissel schreef:
Kijk eens op onze site. Misschien is dit wat je zoekt. http://Www.reeenwissel.nl

Hebben we ook al eens naar gekeken, leek ons erg leuk, maar als je geen hond mee mag nemen in je huur caravan, houd het op, erg jammer dit,veel mensen hebben toch een hond en zeker paardenmensen...
Nu gaan we dus weer naar de Alberthoeve, dus iig in het DFW.

quipje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:02

Toralone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:14

Ik lees even mee, voor de zomer... Ook een 4 jarig kind, en een paard :)

shampy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 15:22

Vakantiepark Groot Bartje zorgvlied

Op het park RIVENDAL STABLES

super leuk.

Er zijn ook stenen vakantehuisjes aanwezig die je via particulieren kunt huren

veel facaliteiten, recreatieteam, campingwinkel zwembad met glijbaan enz

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:15

www.peelhoven.nl
Lekker ruim vakantiehuis met stalling en weidegang aan huis, zwem hottub in de tuin, volop te rijden en te mountainbiken en met Toverland, Billybird, dierentuin Zieezo en recreatiepark De Bergen in de direkte omgeving hoeft je dochter zich ook echt niet te vervelen. Eindhoven, Den Bosch en Nijmegen op een half uurtje autorijden om te shoppen, Uden is ook echt heel leuk om te shoppen en maar op 10 minuten autorijden.