Paardenvakantie Texel en Ameland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

felinehoi

Paardenvakantie Texel en Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 12:49

Ik ben sinds een paar weken aan het zoeken naar een overnachtingsplek voor 2 personen en onze 2 paarden.
Het is lastig zoeken naar iets goedkoops omdat veel niet goed op internet word aangegeven.
Het liefst geven wij pp niet meer dan 200 euro uit omdat de overtocht ook al betaald moet worden.

Dus als iemand iets weet, ookal moeten we op een hooizolder slapen,horen we het graag!

Chaos

Re: Paardenvakantie Texel en Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 12:50

De lange duunen op Ameland (Ben ik ook 7dgn met mn paarden en vrienden dit jaar).

Texel gaan we een weekeind heen en dan slapen de paarden ergens anders als wijzelf.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 13:25

En waar staan jullie op texel dan zelf? En de paarden. De naam zegmaar (of site)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:04

kikkert niets? geloof dat hun website kikkertsparadise.nl is

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:10

Op Texel kan ik Hoeve Vrij en Blij aanraden. Je paard staat er heerlijk een mooi grote stal waar contact met soortgenoten mogelijk is en zelf kampeer je op de boerencamping. Prima voorzieningen en vriendelijke ontvangst. En goed te betalen. Ik was daar zelf met mijn paard toen ik in 2011 meedeed aan de SGW van Texel.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:21

Ik ben vorig jaar een lang weekend naar Madura (Texel) geweest. Het is ons erg goed bevallen. Mijn paard kon in de wei en op stal en wij sliepen zelf in een huisje (ze hebben meerdere mogelijkheden).

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-13 14:58

Madura had ik inderdaad al mee gemaild maar zit op het randje van betaalbaar voor ons. Ook op een minder mooie plek (denk ik zo te zien vanaf google maps, in zuiden is ook meer te doen)

Is op hoeve vrij en blij ook iets te huur? Het is te ver om 2x heen en weer te rijden met trailer en caravan haha.

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:17

Je zou ook een vrachtwagentje kunnen huren en daar een caravan achter kunnen hangen.. volgens mij heeft Vrij en Blij geen accomodatie, behalve dat je via hun site ook Wambinghe kunt huren. Een prachtig huis, maar dat ziet er wel prijzig uit. Heb even de internetsite er bij gezocht: http://www.hoevevrijenblij.nl/index.php?pen=Y

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:19

Le Cheval in Ballum Ameland hebben zowel stalling als een huisje te huur.
Heb daar vroeger altijd gewerkt als gids :)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:36

Wij hebben logies op Ameland. Een weiland hebben we ook wel.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 13:41

mireilledons schreef:
Je zou ook een vrachtwagentje kunnen huren en daar een caravan achter kunnen hangen.. volgens mij heeft Vrij en Blij geen accomodatie, behalve dat je via hun site ook Wambinghe kunt huren. Een prachtig huis, maar dat ziet er wel prijzig uit. Heb even de internetsite er bij gezocht: http://www.hoevevrijenblij.nl/index.php?pen=Y

Mijn vader kan de trailer rijden en geen vrachtwagen. Denk dat dat ook aardig in de kosten gaat lopen en vrachtwagen + chauffeur huren en dan heel nederland door rijden... Vrij en Blij was dacht ik te duur...

Monster_tos schreef:

Bedankt ik ga even mailen :) zie op google maps dat er vlak naast een vliegveld is, heb je daar niet veel last van? De paarden zijn dat niet gewend maar het zijn ook niet zulke angsthaazen gelukkig.

Bluebontje schreef:

Hebben jullie ook een site of iets? En ook een rijbak?

marleenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:50

Hoe lang willen jullie? Een weekend of een week? De overtocht is naar Texel natuurlijk wel een stuk goedkoper dan Ameland. Mijn ouders verhuren op Texel vlak bij De Koog paardenstallen aan vakantiegangers en hebben op hetzelfde terrein een boerderij met splinternieuwe Bed & Breakfast. Kamers zijn niet duur, afhankelijk van de periode betaal je tussen de 55 en 75 euro per nacht voor 2 personen. Dan heb je een luxe kamer met zithoekje en eethoekje, badkamer met ligbad en aparte douche, uitzicht op de paardenweide, uitgebreid ontbijt op de kamer geserveerd. Niet ver van het strand. Paardenstal afhankelijk van hoe lang je komt rond de 18,50 per nacht, incl voer, hooi, stro en uitmesten. Mag natuurlijk geen website hier neerknallen.... dus even googelen op paardenstalling Texel. Familie Bakker aan de maaikeduinweg nr 15, boerderij 't Kogerveld. Als de kamers toch te duur zijn kan je altijd op de camping er tegenover gaan staan en alleen je paard stallen.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:45

felinehoi schreef:
mireilledons schreef:

Mijn vader kan de trailer rijden en geen vrachtwagen. Denk dat dat ook aardig in de kosten gaat lopen en vrachtwagen + chauffeur huren en dan heel nederland door rijden... Vrij en Blij was dacht ik te duur...

Monster_tos schreef:

Bedankt ik ga even mailen :) zie op google maps dat er vlak naast een vliegveld is, heb je daar niet veel last van? De paarden zijn dat niet gewend maar het zijn ook niet zulke angsthaazen gelukkig.

Bluebontje schreef:

Hebben jullie ook een site of iets? En ook een rijbak?

Nee, geen site, kan je wel een paar foto's sturen.
En een bak.... hmmm een hele grote, aan de ene kant afgezet met de zee en aan de andere kant met duinen.

AnneKi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:08

Monster_tos schreef:
felinehoi schreef:

Le Cheval ligt inderdaad naast het vliegveld. Hier heb je eigenlijk weinig last van. Wij rijden er ook geregeld langs en onze paarden kijken er niet op of om van, ook de nieuwe paarden niet.

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:54

Bluebontje schreef:
Nee, geen site, kan je wel een paar foto's sturen.
En een bak.... hmmm een hele grote, aan de ene kant afgezet met de zee en aan de andere kant met duinen.

Haha nee we willen wel graag nog een bak erbij!

felinehoi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 22:58

AnneKi schreef:
Le Cheval ligt inderdaad naast het vliegveld. Hier heb je eigenlijk weinig last van. Wij rijden er ook geregeld langs en onze paarden kijken er niet op of om van, ook de nieuwe paarden niet.

Had even geinformeerd maar hebben geen slaapvertrekken...

Ook gaat de vakantie niet meer door naar texel/ameland mbt mijn vader die besloten heeft de auto een jaar stil te zetten... Gaan nu dichterbij wat zoeken! Maar toch bedankt iedereen! Genoeg ideetjes voor misschien een volgend jaar...