Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mindim schreef:Dan doe je dat. Jullie moeten natuurlijk erg aan elkaar wennen. Hij kent jou nog niet zo goed en vice versa.
Ernaast vinden ze dan weer meer steun aan je, dan dat je er op zit. Misschien iets meer tijd nemen om elkaar te wennen, zodat hij ook goed aan je stem gewend is en je vertrouwd en probeer dan eens weer.
Mano29 schreef:Ik wilde dinsdag met hem gaan wandelen,was nog maar net het erf af ,meneer draaide om en galoppeerd
Weg.stond later wel weer stil en ging staan grazen kon hem ook makkelijk pakken hij stond met zijn oortjes naar voren te kijken.
Hij is zo verschrikkelijk snel je merkt niet eens dat ie er vandoor wil.in de bak gaat hij ook vanuit een rustig drafje zo ertussenuit.
En dan loop ik er echt liever naast dan dat ik erop zit.ik moet met m midden door een woonwijk met best wat verkeer.dat is toch wel gevaarlijk
Mano29 schreef:In de bak loopt hij perfect,rustig ontspannen aan de teugel.
En dat niet doorhebben dat ie er tussenuit gaat.denk niet dat een ander dat wel voelt want hij gaat vanuit rustig drafje zo ineens weg.heb veel paarden gereden die er tussenuit wilden maar dit nog nooit zo meegemaakt
Mindim schreef:Mano29 schreef:In de bak loopt hij perfect,rustig ontspannen aan de teugel.
En dat niet doorhebben dat ie er tussenuit gaat.denk niet dat een ander dat wel voelt want hij gaat vanuit rustig drafje zo ineens weg.heb veel paarden gereden die er tussenuit wilden maar dit nog nooit zo meegemaakt
Ik blijf bij mijn antwoord, vertrouwen opbouwen en elkaar leren kennen, dan merk je vast ook de signalen op voor hij er tussen uit peert. Je noemt eerder dat hij dat in de bak ook doet. Maar zo de openbare weg op is iig niet verstandig.
Mano29 schreef:We hebben nog maar paar keer in de buitenbak gereden en verder komt hij momenteel niet buiten.omdat hij op stal staat.hij vind het heerlijk buiten en alles interessant en is ook enthousiast.die keren dat ik met hem ben wezen wandelen en paar keer erop met iemand ernaast was hij ook heel braaf.alleen enthousiast en vind het leuk op de weg,hij loopt heel de tijd met de oortjes naar voren.maar als ik alleen ga dan schrikt hij van dingen niet heel erg van gewoon door z'n benen knikken zeg maar.maar hij vind het enger dan met iemand ernaast
We moeten gewoon vaker in de buitenbak aan de gang dan vind hij het dalijk ook niet meer zo interessant allemaal.hij loopt wel goed maar in de hoek kijkt hij naar buiten waar we heen lopen als we gaan buitenrijden en dan is hij afgeleid.het is een heel lief paard en hij volgt me overal een echte kroelerd.
Maar hij is nog maar 6 en vind het spannend.maar hij is niet gemeen ofzo.toen hij er buiten tussenuit peerde stond hij ook heel lief en onschuldig te kijken toen ik aan kwam lopen.maar toen was hij al 4 dagen niet buiten geweest.(alleen binnenbak)waaide hard en was koud na paar dagen warmte.dus hij was al fris.ik had ook beter moeten weten.
lindahertha schreef:Zoals jij jouw paard beschrijf, beschrijf je mijn paard, kan er dus ook niet alleen mee naar buiten, is er een ander paard bij, dan is het geen probleem....Is een vertrouwens kwestie, ik hem hem al zijn hele leven (10jr) mij is het niet gelukt, ik hoop voor jou dat het jou wel lukt, anders heb je een paard waarmee je alleen met andere mee naar buiten kan.....jammer, maar als je dat weet, hoeft dat ook geen erg groot probleem te zijn..zo zijn er meer paarden.