Plek waar je eigen paard kan meenemen+'n !leuke! kan huren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Plek waar je eigen paard kan meenemen+'n !leuke! kan huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 13:20

Ik hoop op een gouden tip, ik kom er namelijk niet helemaal uit.

Ik wil op vakantie met een vriendin, zij neemt haar eigen recreatiedraver mee. Ikzelf kan mijn koersdravers niet meenemen en ben dus opzoek naar een stal waar ik een paard zou kunnen huren voor deze vakantie.

Hieronder in het kort het eisenlijstje voor de locatie:
Box voor eigen paard. Geen 24/7 land.
Goed afgezette paddock/land waar het paard overdag een aantal uur in naar buiten kan.
Slapen op( of direct naast! ) de locatie waar het paard staat.
Huisje/caravan. Geen tent.
Graag direct aan het bos( 10 min stappen langs rustige weg geen probleem)
Goede kwaliteit voer/ bodembedekking.
Alles hoeft niet met 'goud' versiert te zijn, ons dravervolk past daar waarschijnlijk niet helemaal :+ ...

Daarbij heb ik ook nog wat eisen aan het te huren paard:
Goede tuigage
Goed bijhouden van beslag
Goede algemene gezondheid
Schaapmak
Paard met een iets hoger tempo, vorige keer had ik een schat van een haflinger met losse ijzers die de draver nooit kon bijhouden :)

Noppert

Re: Plek waar je eigen paard kan meenemen+'n !leuke! kan huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:15

Ik kan aan al je wensen (incl. die inzake het paard!) voldoen, behalve het direkt aan het bos :D
Je rijdt bij ons de straat uit, gaat het zandpad op en rijd in een klein half uurtje (afhankelijk van je tempo uiteraard) naar het bos. Op deze zandpaden komt verder geen verkeer, dus draven/galopperen is geen probleem en ben je er uiteraard ook sneller ;-)
Voor meer informatie www.peelhoven.nl

xxpetraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 15:17

manege knollegruun in schoonloo.
de manege is verkocht maar volgens mij hebben ze alle dingen die je wenst. je kunt slapen in de blokhutten op het terein zelf en bos grenst aan de buitenbakken.

Johnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:15

www.vakantieparkzonnetij.nl Heb daar een super leuke vakantie gehad. Je stapt direct het bos in en je hebt ook veel bos om in te rijden. Goede mooie stallen en leuke paarden om te huren. Ook de eigenaren zijn super aardig. Je kan met en zonder begeleiding de bossen in.

carmenmisty1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:44

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 01:37

http://www.manegededrift.nl/
alles wat oud en provisorisch, maar hele aardige behulpzame mensen en je rijdt zo het dwingelderveld op! Ook paardjes met bovengemiddelde conditie en veel looplust, dus wel leuk! Mijn paardje stond op de wei, maar mensen die een echt groot paard mee hadden vonden de stallen wel wat aan de kleine kant. Maar misschien is dat met een draver ook niet zo'n probleem! Veel plezier iig met jullie vakantie!

FleurAmatist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:09

Het is al wel eerder gezegd maar manege knollegruun in schoonloo. Ik ben er zelf ook een aantal keer met mijn eigen paard heen geweest. Je kunt er echt prachtig uren lang de bossen in.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:27

Bij les CHEVAUX in Buinen!! Echt helemaal
Wat je zoekt! Mooie stallen, word iedere dag uitgemest, ze hebben een paddock. 15 min stappen langs een hele rustige weg en je zit in het bos, vakantie huisjes op het erf, en ze hebben allerlei soorten paarden die je kan huren, en ze hebben super leuke begeleiding, erg behulpzaam, je kan ook lessen nemen... Er is echt van alles! Succes!

yinneke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 18:27

Manege den Dries in Drunen.
Je slaapt in een kamer met zicht op de stallen,ligt aan de bossen.
Er zijn paddocks binnen en buitenbak
Ze staan op stro er word dagelijks uitgemest en er is vast een passend paard voor je te vinden.
Het is er lekker vertoeven ,lekker eten en drinken goede bedden prachtige omgeving ook veel te doen buiten het paardrij gebeuren.
Bijv de efteling ,winkelen in Denbosch ,openlucht zwembad,overdekt zwembad ,terrassen ik draaf door maar een ideale plek voor vakantie met paard.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:19

De Kronkel in Hoog Soeren zal dan wel wat voor je zijn. Paard kan in z'n eigen box en heeft eigen weilandje, jullie slapen in een Ketellapperswagen (hout en hoog van de grond) met zicht op de weides en stallen, letterlijk midden in het bos, keuze uit meer dan 15 Fjordenpaarden om te huren met elk eigen karakters etc. Maar allen erg braaf en zeer verkeersmak. Ook zeker niet duur omdat het kleinschalig is.

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 12:27

De Somerense vennen kan iets voor je zijn. Het ligt in Lierop (Brabant) het ligt gelegen op een camping, er zijn ruime boxen er is een weiland, twee buitenbakken en een binnenbak. Als je de camping afrijd zit je direct in het bos. Er kan een fries gehuurd worden. ( voor meer informatie: www.staldesomerensevennen.nl voor de stal. En de camping: www.somerensevennen.nl)
Mijn eigen pony staat daar vast, leuke stal, de bossen zijn geweldig om in te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:30

Manege knollegruun inderdaad, zelf rijd ik daar ook en er staan regelmatig mensen met hun paarden die lekker de bossen in trekken.
het grenst inderaad onmiddelijk aan het bos, en je kan en rustig de hele dag op uit.
is inderdaad verkocht, en ik ben dus niet zeker of het allemaal zo blijft, 31 maart is de overdracht, mocht je intresse hebben zou ik als ik jou was een poosje daarna informeren ( als alles weer helemaal okr is, ivm met wennen, nieuwe plek, nieuwe mensen)of daar dan nog mogelijkheid voor is, en als ik het weet zou ik het ook even laten weten.

je kan altijd een kijkje nemen op de site.
die moet je dan even op internet zoeken want die weet ik niet zo gauw