Ruitervakantie Santiago de Compostella

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Casmihra

Ruitervakantie Santiago de Compostella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 15:44

Hallo iedereen,

Aangezien het één van mijn dromen is om het pelgrimspad (Het pad NAAR Santiago de Compostella) te paard te doen, ga ik toch maar de stoute schoenen aantrekken. Ik heb me al heel erg verdiept in deze reis, en hoop hem toch echt te doen binnen nu en twee jaar. Heeft iemand ervaring met deze reis, of zoekt iemand misschien een partner om deze reis samen mee te maken? Tips zijn ook van harte welkom!
Ik ga deze reis doen met mijn 9-jarige Quarter-horse, ze is western bereden.

Casmihra

Re: Ruitervakantie Santiago de Compostella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 18:14

Dit is trouwens een trektocht, het zal niet binnen één of twee weken gedaan zijn. Het gaat ook wel zwaar worden, en redelijk wat kosten, maar het is een fantastische ervaring! (hoop ik)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:37

Mieke_Xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:01

Leuk! Ik ben me ook al een tijdje aan het verdiepen in lange trektochten want ga ik de zomer 1,5 maand trekken door NL en duitsland met een vriendin. Maar kan je dus niets vertellen over de route naar Santiago;) Ik lees mee want ben benieuwd naar de reacties!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:03

Ik pb je even.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:04

Casmihra schreef:
Hallo iedereen,

Aangezien het één van mijn dromen is om het pelgrimspad (Het pad NAAR Santiago de Compostella) te paard te doen, ga ik toch maar de stoute schoenen aantrekken. Ik heb me al heel erg verdiept in deze reis, en hoop hem toch echt te doen binnen nu en twee jaar. Heeft iemand ervaring met deze reis, of zoekt iemand misschien een partner om deze reis samen mee te maken? Tips zijn ook van harte welkom!
Ik ga deze reis doen met mijn 9-jarige Quarter-horse, ze is western bereden.

Hallo,
Ik ben al enige jaren in etappes onderweg naar Santiago de Compostela met mijn paard. De laatste ben ik geeindigd vlak voor Bordeaux. Vergis je niet in de zwaarte van deze reis. Je moet je goed voorbereiden en wel bedenken, dat je soms hele dagen geen mens tegenkomt. De paden door de bossen en over de bergen, zijn steil, rotsachtig en bij regen erg glibberig. Winkels kom je bijna- of niet tegen onderweg. 25 km per dag halen is een unicum is mij gebleken. Je bent haast wel verplicht om de bewijzerde pelgrimsroute voor wandelaars te volgen, omdat je anders helemaal verdwaald. Ik heb wat foto's van de paden onderweg in een map geplaatst, zodat je een idee krijgt.

https://picasaweb.google.com/adri.en.wa ... directlink

Afbeelding

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 17:26

Bij mij doet de link het helaas niet.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:21

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 18:42

Nu heb ik wel beeld :D, bedankt. Leuk om te zien.
Veel stenen inderdaad. Zijn jullie met eigen paarden gegaan? En wat zit er om de hoeven van het zwarte paard?

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 19:26

Ja, dat zijn eigen paarden. Juist omdat hoefsmeden amper te vinden zijn, doe ik de reis op hoefschoenen onderweg. s'avonds in de wei gaan ze weer uit.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 22:00

Casmihra schreef:
Dit is trouwens een trektocht, het zal niet binnen één of twee weken gedaan zijn. Het gaat ook wel zwaar worden, en redelijk wat kosten, maar het is een fantastische ervaring! (hoop ik)

Eén of twee weken ? Het is een tocht van 3 maanden vanuit Nederland, als alles goed gaat. De kosten zijn mij erg meegevallen in Frankrijk. Iedereen wil je helpen en willen daar beslist geen geld voor hebben. Slapen in B&B kost uiteraard wel geld.