Adressen parkeergelegenheid auto+trailer nederland!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nikkielvis

Adressen parkeergelegenheid auto+trailer nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 09:09

Hallo,

Ik heb eindelijk mijn droomauto want hij mag een trailer trekken. :D
Nu kan ik dus lekker op pad met mijn paard waar ik maar heen wil.
En dan kom je tot de conclusie dat ik alleen maar naar de wassenaarse slag kan.
Aangezien ik geen idee heb waar ik zou moeten parkeren met mijn auto + trailer als ik naar de veluwe of Leersum zou gaan.
Dus dacht ik ik open gewoon een topic waar iedereen zijn adressen in kan vullen wat je in je tomtom kunt zetten.
Zodat je er in een keer heen rijdt en je niet hoeft te zoeken met je paardje achterin. :)

Als er al zo'n topic is sorry kon het niet vinden.

Mar__

Re: Adressen parkeergelegenheid auto+trailer nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:20

Heb afgelopen weekend geparkeerd bij het leersumse veld, ideaal.
Tegen 1 consumptie en wellicht even bellen van tevoren.
Steekt de weg over en rijd zo over de Utrechtse heuvelrug!

Je kan ook naar oostvoorne, voormalig autostrand, ideaal parkeren!

Manege Van Loon, Loonse en Drunense duinen.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:24

De roestelberg in kaatsheuvel. Rij je zo de loonse en drunense duinen in! Hebben een groot parkeerveld voor autos' met trailers. http://www.de-roestelberg.nl/

En de gezichtslaan in Bilthoven, zit een parkeerplaats naast het ruiterpad. Rij je zo naar de lage vuursche.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:37

Nou, plekken zat hoor om te parkeren hier in de buurt. Waar wil je rijden :) ? Wij parkeren zelf vaak bij het Berghuis in Amerongen, of eigenlijk net er voor bij de sportvelden. Je kan ook goed parkeren bij rijvereniging de Plantage in Elst. En als je meer richting Rhenen rijdt kun je ook fijn parkeren bij Kwintelooijen.

Meer richting Ede kun je bij juffrouw Tok parkeren en de Veluwe op. Wij parkeren vaak een afslag eerder, richting het natuurcentrum omdat je vanaf daar direct de Edese hei op kan, is wat handiger met de hond.

En als we ergens heen gaan waar we niet bekend zijn, dan is het even kijken waar de "gewone" mensen hun auto's parkeren. Daar is vaak wel een plekje voor een auto-trailer combi. Groot voordeel van hier tov de kust is dat je niet met slagbomen, parkeergeld ed te maken hebt. Gewoon kijken waar een leuke ruiterroute is, parkeren hebben wij hier in de omgeving nog nooit een probleem mee gehad.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:40

In Ermelo bij boshuis drie. Of in Garderen bij het houtdorperveld (paleisweg)

Yolanda77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 11:48

Je kan naar de Kennemerduinen bij Overveen, parkeren bij parkeerplaats Koevlak, net buiten Overveen of Parnassia bij Bloemendaal (en daar het strand op). Ik lees even mee want ik ben ook niet overal bekend.
Weet iemand waar je kan parkeren als je bij Spaarnwoude wilt rijden?

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 12:48

leersumse veld heulweg 10 inderdaad, je rijd erin en zo weer uit... dus niet achteruit inparkeren enzo ;)

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 15:35

Afslag Kootwijk dan links daar is een carpool parkeerplaats en ben je zo op de paden. Veel plezier.

mosyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 13:20

parkeerterrein de Kuil bij de Wassenaarse Slag. Vandaar kun je zo het strand op en dan naar Scheveningen rijden. Daar even op het eind een stop maken bij de snackbar en dan weer terug.
Echt een aanrader!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 23:32

Je kunt zo bij mij parkeren hoor,maar ik denk dat het Noordlaarder Bos in Noordlaren iets te ver voor je is :D

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-13 08:47

tinkerplein schreef:
Je kunt zo bij mij parkeren hoor,maar ik denk dat het Noordlaarder Bos in Noordlaren iets te ver voor je is :D

Even snel route planner gekeken maar is inderdaad wel 235 km sturen. :)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:04

Pfffff,da's nogal een eindje! -O-

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:41

Dit vind ik nou nog eens een goed idee! Ik zoek altijd heel bokt af naar handige parkeerplekken... Hoop dat dit topic een beetje gevuld wordt!
Het Leersumse Veld is inderdaad ook bij ons bekend, ideaal parkeren en je bent zo op de Utrechtse Heuvelrug.
Verder zijn we laatst naar de Drunense Duinen gegaan, daar hebben we geparkeerd bij restaurant de Rustende Jager. Je schijnt ook wel te kunnen parkeren bij restaurant Bosch en Duin, daar zit je meteen op de enorme vlakte.
Voor de Rucphense hei hebben we geparkeerd aan de Nederheidse Baan, parkeerplek midden in het bos, je moet wel een stuk over onverharde wegen om er te komen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:13

Idd bij Bos & Duin kun je prima parkeren 8-) en ook meteen binnen zo'n "dagkaart" kopen :)
Wel zou ik je aanraden dat als je op zondag wilt gaan en de weersvoorspellingen zijn al paar dagen goed je niet ál te laat gaat, want dan loopt het in de loop vd dag toch best vol met auto's (vooral mensen met hond) ;) := Toen we een keer terug kwamen van rijden was ik toch wel lichtelijk verbaasd hoe vol het daar toen was :wow: gelukkig hadden we s ochtends al nagedacht hoe we het beste konden staan om makkelijk te kunnen laden en wegrijden enzo :D

Vaak zijn er ook bij de "bezoekerscentra" van een bos/ natuurgebied wel ruime parkeerplaatsen :)
en met even googlen op parkeren trailer vind je ook door heel t land wel plekken ;)
bv:
http://www.hogeveluwe.nl/nl/zien-doen/p ... rmatie/374

http://www.np-zuidkennemerland.nl/docum ... ml?lang=nl

en hier bij Meijendel staat ook iets over wel/ geen trailer parkeren mogelijk
http://www.wassenaar.nl/vrije_tijd_spor ... _en_duinen

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-13 08:48

Wat fijn dat iedereen zo mee denkt.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:00

Langervelderslag in Noordwijk, Duindamse slag ook in Noordwijk, Groot parkeer terrein bij Manege Jonker in Katwijk..

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:16

Leersumsestraatweg 4 in Doorn, niet te laat komen want anders staat het vol. Is een parkeerplaats aan de Kaapse Bossen.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:23

Kiosk de lange duinen in Soest en theehuis het hoge erf in Lage Vuursche.
Leuk topic, ik ben ook opzoek naar adresjes .

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 00:23

Leersum is al vaker genoemd zie ik, maar ik kan de parkeerplaats aan de Maarsbergseweg/ Utrechtse baan ook aanraden. Ik weet alleen niet het precieze adres, maar het huisnummer wat er tegenover ligt is Maarsbergseweg 7 volgens mij. Voordeel is dat het op 5 min rijden met de auto van de a12 ligt, en aan een grote provinciale weg, dus ook niet moeilijk te vinden, en geen rare bochten en drempels :)

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:49

Iemand nog tips ?

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:10

Het is lekker buiten-rij weer, dus ik schop dit topic even omhoog met 3 tips:

Vlietlanden bij Leiden: veel parkeerplaatsen en een leuk (klein) rondje rijden.
Je kunt er rondom rijden, ongeveer 10 km. Op het uiterste punt kun je ook nog een stukje heen en weer richting Den Haag.
Vanaf de entree van het gebied sla je rechtsaf de rondweg op en dan de 1e links het parkeerterrein op.
Erg rustig parkeren en veel schaduw.

Voor strandritten:
- Parkeerplaats De Kuil bij Wassenaarse Slag. Lekker ruim en een paardvriendelijke beheerder http://www.de-kuil.nl/
- Machiel Vrijenhoeklaan bij Kijkduin. Je zit dan zo op het strand, of je rijdt richting Ockenburg/ Uithof (Den Haag). Nadeeltje: mega hoge drempel voor het parkeerterrein. Prima te doen hoor, maar wel langzaam nemen en hopen dat de rest van het verkeer daar rekening mee houdt ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:06

Hey, wat handig!!! En een aantal parkeerplaatsen ken ik al wel.

Voor hier in de buurt (Randstad), bij de Rottemeren: http://goo.gl/maps/cPhUZ
Is dit een ideale parkeerplek! Je rijdt zo de ruiterpaden op voor een heerlijk bosritje tot wel 2,5 uur! Dat is voor onze westerse begrippen al heel wat. :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 14:14

Bezoekerscentrum de Hoep, Castricum (let op, duinkaart verplicht!!) http://www.pwn.nl/dehoep
Hargerstrandweg, Hargen aan Zee
Vlietlanden en Boshuis drie zijn inderdaad ook aanraders :j

Verder belde ik weleens de plaatselijke manege of dop heets del (Stroe) of ik daar een dagdeel mocht parkeren, al dan niet tegen vergoeding :)

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:34

Als je naar het strand bij Wassenaar wilt kun je ipv parkeren bij De Kuil ook parkeren op het parkeerterrein aan de Meijendelseweg. Vanaf daar moet je alleen wel een stukje gebied door (waarbij je 2x een hek moet openen) waar wilde paarden en buffels (?) lopen. Daarna kom je meteen op het strand.
Er zit bij dat parkeerterrein ook een pannenkoekenhuis waar je je paard neer kunt zetten terwijl je zelf kan gaan eten ;)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 13:38

Dit is een leuk topic, weet iemand ook parkeer plekken en leuke routes in de buurt van zeewolde/harderwijk?