Parkeren voor dagrit bij Kootwijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizsz_Kitty

Parkeren voor dagrit bij Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 00:54

Ik wil binnenkort eens richting kootwijk voor een dagrit.

Waar kunnen we dan parkeren met de trailer?
Wie is daar bekend en kan een mooie plek aanwijzen? Kaart van het gebied heb ik al, ideaal met al die genummerde kruispunten!

Op de Asselseweg zou een parkeerplaats zijn, maar kan dit niet echt zien op google earth.
Is niet handig om te gaan zoeken met de trailer erachter :P

Wie o wie helpt ons op weg?

Sim

Re: Parkeren voor dagrit bij Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 09:12

Parkeren bij restaurant het hilletje. Kun je na je rit nog lekker iets eten en drinken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:47

Of parkeren bij Dopheets Del. Kun je direct het bos in.
Wel rekening mee houden dat die plek bij veel mensen bekend is en dat het er in het weekend weleens druk wil zijn; zeker als de toko ook nog eens verhuurd is aan paardenvolk zoals komend weekend.

Bij 't Hilletje kon je je paard ook stallen voor de nacht, maar of ze die faciliteit nog steeds hebben, weet ik niet. Even bellen om te vragen.
Laatst bijgewerkt door ikke op 10-02-13 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 10:50

Hij H&H academy (voorheen Onder de Kastanje) kun je ook terecht. kun je voor of na de rit ook nog wat eten en drinken en de paarden lekker douchen.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:29

Ik zie dat je uit Alkmaar komt, als je bij de afslag Kootwijk de A1 verlaat en richting het dorp rijdt, is er net onder het spoor door aan je linkerhand een parkeerplaats van het Geldersch landschap. Daar mag je gewoon met de trailer parkeren, je steekt de weg over en zit op het ruiterpad (rechts voor het wildrooster, smal pad omhoog, direct het zand op!)

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:39

Grobegni schreef:
Ik zie dat je uit Alkmaar komt, als je bij de afslag Kootwijk de A1 verlaat en richting het dorp rijdt, is er net onder het spoor door aan je linkerhand een parkeerplaats van het Geldersch landschap. Daar mag je gewoon met de trailer parkeren, je steekt de weg over en zit op het ruiterpad (rechts voor het wildrooster, smal pad omhoog, direct het zand op!)

Dit is een mooie en vooral erg ruime parkeerplaats (is alleen van StaatsBosbeheer) waarbij je verder niet meer over de grote weg hoeft.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:19

Thx voor de reacties!!
Die laatste klinkt erg goed! Als ik op google maps kijk, zie ik daar links en dan weer een beetje richting het spoor een huisje, zit daar de parkeerplaats?

Als ik op maps kijk, kan ik daar langs de weg ook wel parkeren, en dan meteen het ruiterpad op?

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:30

Ow staatsbosbeheer, kan ook ;) Ik heb ff gekeken, maar hij is vrij nieuw, staat niet op google earth. Maar je kan er niet omheen, mooie open parkeerplaats met genoeg ruimte!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-13 20:34

Helemaal top! zijn wel fijne dingen om te weten, voordat je op pad gaat!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 20:37

Die laatste is interessant, aangezien ik een superheld langs de weg heb. Is er een exact adres van?
Er is voor Kootwijk geen penning of zo nodig toch?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:37

Die parkeerplaats van Grobegni parkeren wij ook. Stukje stappen en je zit zo op het ruiterpad.

In Kootwijk is geen penning nodig.

En als je goed zoekt kun je ook nog wel een kaartje vinden (er is een nieuwere, maar deze werkt goed). Kootwijk is genummerd rijden, waardoor je met zo een kaart goed uit de voeten kunt.

Overigens staat de redelijk nieuwe parkeerplaats nog niet op Google Maps. Als je helemaal tot op street niveau inzoomt zie je op Google Maps op een gegeven moment een groen autootje staan, het is precies daar tegenover, ter hoogte van het verkeersbord, want volgens mij moesten wij daaromheen stappen.

Dinnetje heeft destijds een foto gemaakt, toen we terugkwamen pad achter het bord rechts is de parkeerplaats, als je vanaf de snelweg komt is dit dus LINKS

Afbeelding

En de parkeerplaats zelf met bordje richting ruiterpad:
Afbeelding

Als je over het veerooster rijdt ben je in ieder geval te ver :D
Laatst bijgewerkt door manic op 11-02-13 12:50, in het totaal 2 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:41

manic schreef:
Die parkeerplaats van Grobegni parkeren wij ook. Stukje stappen en je zit zo op het ruiterpad.

In Kootwijk is geen penning nodig.

En als je goed zoekt kun je ook nog wel een kaartje vinden (er is een nieuwere, maar deze werkt goed). Kootwijk is genummerd rijden, waardoor je met zo een kaart goed uit de voeten kunt.

Oh? Bij mij werkt ie prima: http://www.daarombarneveld.com/assets/D ... Veluwe.pdf
Even naar pag 2 scrollen voor de kaart.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:48

Die kon ik ff niet vinden zo snel :D Thanks!

Ik kan zelf alleen nooit paaltje 53/54 vinden en kom dus altijd weer terug van een rondje Hoog Buurlo terwijl ik richting Hoenderloo wil

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 16:16

Moet helemaal gaan lukken zo! Op de plattegrond zie je een driehoek staan, daar zit de parkeerplaats dus.
Kunnen zo een mooi rondje doen en ook over de verstuiving heen, heb er nu al zin in! Helaas is het niet ietsje dichterbij :P