[Gez] Tips ''Daasvrij''weekendje zomer@provincie Gelderland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Willekes

[Gez] Tips ''Daasvrij''weekendje zomer@provincie Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 13:08

Hoi,

Van de zomer willen we met een stel meiden een weekendje weg met onze paarden in de provincie Gelderland/evt. Utrecht. Helemaal daasvrij zal lastig worden, maar in elk geval 1 van de paarden wordt helemaal panisch (ook met rijdeken) van dazen.

Toch willen we rond die zomerperiode proberen om even 2-3 dagen op pad te kunnen :j

Wie heeft er een leuke tip voor een enigszins daasvrije rij-omgeving en evt overnachtingsmogelijkheid in de buurt? Heb op bokt de zoekfunctie al gebruikt, kom rond Deelder/Hoenderloo/Bennekom uit.

Iemand een tip over hoeveelheid dazen bv in omgeving Speulerbos/Putten/Ermelo/Stroe?

PB mag ook. Weet je iets leuks, we houden ons van harte aanbevolen. Andere tips voor relatief daasvrije rij omgeving worden ook gewaardeerd. _/-\o_

Bedankt!

Silence

Re: [Gez] Tips ''Daasvrij''weekendje zomer@provincie Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 08:43

Mijn ervaring met de Veluwe is dat je er totaal geen zekerheid over hebt qua dazen.
Ik kom elke zomer meerdere keren op de Veluwe met mijn paard en het ene jaar kom ik geen daas tegen terwijl we het andere jaar zo snel mogelijk terug proberen te zijn op de camping.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:02

Helaas, de omgeving die jij noemt (veluwe) is verre van daas-vrij.. het lijkt ieder jaar wel erger te worden.
Misschien is een paar dagen strand/duinen beter?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 09:29

Inderdaad, stop maar met zoeken, in Gelderland is geen daas-vrij plekje te vinden hoor!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:00

Ik gebruik altijd veerust en heb weinig last van dazen. Rij regelmatig in de Montferlandse bossen.

lfobijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:20

Nunspeet is een erg mooie omgeving en de hoeveelheid dazen valt erg mee ( er zijn een aantal gebiedjes waar een 'plaag' zit maar verder erg oké.) Ik ga zelf altijd naar 'De Bonte wieven'. Dit zit op een camping ( De witte wieven) waardoor er ook verschillende overnachtingsmogelijkheden zijn. En het ruiterpad begint direct aan de camping!

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:26

lfobijn schreef:
Nunspeet is een erg mooie omgeving en de hoeveelheid dazen valt erg mee ( er zijn een aantal gebiedjes waar een 'plaag' zit maar verder erg oké.) Ik ga zelf altijd naar 'De Bonte wieven'. Dit zit op een camping ( De witte wieven) waardoor er ook verschillende overnachtingsmogelijkheden zijn. En het ruiterpad begint direct aan de camping!

Ik woon zelf in nunspeet en qua dazen heb ik weinig last, natuurlijk hou je wel plekjes waar je ze hebt. Bij de witte wieven kun je heel mooi rijden inderdaad, mijn pony staat daar niet ver vandaan en maak graag gebruik van het bos daar!

singel64

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:07

Welke periode wil je gaan? Tussen juni en ongeveer augustus is het kansloos ben ik bang..

ellenimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 13:11

Hier in Elspeet ook veel dazen :(( maar als je op de hei blijft dan is het wel te doen.... die rotzakken schuilen in de bosjes.... heide houden ze niet van dus op de open stukken rijden!

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 18:04

Elke keer als ik op de veluwe ben heb ik van alles bij me voor mijn pony zoals vliegendeken, spray, maar nog niet nodig gehad. Ben er meestal eind mei en augustus of september. Geluk gehad?

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:36

Wij zijn in Hoenderloo geweest, midden in de dazentijd en geen daas gehad!!!
Paarden hebben gewoon dag en nacht buiten kunnen staan, kan bij ons in Drenthe ECHT niet.

Hebben gelogeerd in de Witte Hoeve, goed ontbijt en prima droge weilanden. http://www.de-witte-hoeve.nl/
En direct aan de overkant de bossen in.

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:12

dazen duiken elke keer weer op een andere plek op lijkt het wel. Misschien dat het nu, na de lange vorstperiode, een beetje meevalt. Een top adres www.stoeterijwillemien.nl

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:42

chinou schreef:
Wij zijn in Hoenderloo geweest, midden in de dazentijd en geen daas gehad!!!
Paarden hebben gewoon dag en nacht buiten kunnen staan, kan bij ons in Drenthe ECHT niet.

Hebben gelogeerd in de Witte Hoeve, goed ontbijt en prima droge weilanden. http://www.de-witte-hoeve.nl/
En direct aan de overkant de bossen in.

idd, wij zijn vorig jaar zomer ook met de paarden in Hoenderloo geweest eind juni en geen last van dazen gehad, de vliegendekens hebben ze niet op gehad!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:36

Ik heb van de zomer zo goed als probleemloos op de hei bij Ede kunnen rijden :j