hoe wordt je begeleider van een ponykamp>

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Annemiek

hoe wordt je begeleider van een ponykamp>

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 19:05

Beetje rare titel maar ik zou graag een ponykamp willen begeleiden.

Hoe kom je daar tussen?
Moet je daar speciaal bij die manege rijden of?

Iemand die me tips kan geven of een plek nodig heeft als begeleider?

Groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 19:37

Gewoon rondvragen maakt dat je kans hebt ergens tussen te rollen.
In de praktijk zie je regelmatig dat kinders die vaak naar hetzelfde kamp gaan, daar blijven plakken en vervolgens van deelnemer doorrollen naar begeleiding.
Daar is ook best wat voor te zeggen; je weet wat er gaat gebeuren en als je een beetje opgelt hebt, weet je wat er van je verwacht wordt.

Wat heb jij te bieden aan een bedrijf dat ponykampen organiseerd?
Heb je ervaring met kinderen? Weet je hoe je met kinderen om moet gaan, ook als ze eens minder aardig gedrag vertonen?
Hoe goed kun je met paarden omgaan en dan vooral: hoe goed herken jij potentieel gevaarlijke situaties en hoe grijp je dan in?

Zomaar wat vragen die een bedrijf je zou kunnen stellen. Succes!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 12:56

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:00

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:04

44Myrthe44 schreef:
Adrija schreef:

Deze zou ik niet doen als ik jou was, ik ben daar een keer op kamp geweest maar het is daar niet bepaald gezellig..

De gezelligheid is per kamp (wellicht per week) met de wisseling van groep anders

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:09

friesiszwart schreef:
De gezelligheid is per kamp (wellicht per week) met de wisseling van groep anders

Wellicht, maar in de basis bepaalt de organisatie de sfeer. Een goede organisatie met een soepel, doordacht en helder draaiboek geeft een behoorlijk goede kans op een prima sfeer onder de begeleiders en daarmee ook voor de kinders die meedoen.
Inhoudelijk geen commentaar op bedoelde toko; ik ben er nooit geweest.

x_Jeanine_x

Re: hoe wordt je begeleider van een ponykamp>

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 13:15

Wat Adrija beschrijft zijn inderdaad hele goede vragen.

Ik ben er via via ingerolt.
Aan iemand werd gevraagd joh weet jij nog iemand die leuk met kinderen en pony's overweg kan. Ja die weet ik wel zegt ze, en direct erna belde ze mij.
Ik op sollicitatie gesprek, en er werden mij ook punten van bovenstaande genoemd.
-opleiding, kind ervaring, paard ervaring, EHBO
En bij het bedrijf waar ik vanaf mijn 17de elk jaar pony kamp heb begeleid, vorig jaar niet. Moet je 18 zijn.

En nu doordat ik al een aantal jaar daar werk, ben ik nu ook gevraagd via vriendinnetje van mijn zusje om bij haar ouders ponykamp te begeleiden, vragen ze pas 2 jaar :+ maar door studie, stage, EK van zusje kwam het er niet van.

TS. Je mag altijd een PBtje sturen!

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 08:07

44Myrthe44 schreef:
Adrija schreef:

Deze zou ik niet doen als ik jou was, ik ben daar een keer op kamp geweest maar het is daar niet bepaald gezellig..

Jammer dat je die ervaring hebt. Zelf ben ik (en met mij velen anderen) al jaren trouwe gast daar.