Binnenkort wil ik een bosrit gaan maken in de omgeving van Hilversum. Hebben jullie nog goede tips waar ik het best naar toe kan gaan? En waar ik goed met de trailer kan parkeren? Hoor jullie graag!
je kan naar Lage Vuursche, daar kan je ook makkelijk je trailer kwijt bij dat theehuis aan de rand van het bos, daar is ook een fijne aanbindplaats. http://www.theehuislagevuursche.nl/home Is een bosrijk gebied waar je heerlijk kan rijden. Volgens mij moet je wel in bezit zijn van een ruiterbewijs.. ik heb er echt tig keer gereden en ben nooit gecontroleerd (heb wel een ruiterbewijs), maar is misschien iets om even naar te kijken om een boete te voorkomen.
Je zou ook naar Valkeveen kunnen, alleen dat is een stuk minder uitgebreid. Een leuke stop met aanbindplaats is dan theehuis Bos en Hei. Je kan daar alleen je trailer niet kwijt en de aanbind paal was de laatste 8x dat ik er was helaas verrot. Vlakbij t theehuis heb je een gave zandvlakte, waar je paardje heerlijk even de beentjes kan strekken. Er is wel een parkeerplaats bij het bos, waar je wel een trailer kwijt zou kunnen, weet alleen niet hoe die heet.
Verder kan je voor hei natuurlijk naar Bluk rijden, daar is ook een aanbindplaats, maar weinig bos.
Dank je voor je bericht! Een ruiterbewijs heb ik helaas niet maar denk dat ik de gok maar neem Valkeveen en Bluk neem ik zeker mee in m'n overweging, de hei is ook super mooi natuurlijk!
ElCamino
Geplaatst: 10-12-12 11:54
Hoorneboegse Heide is ook leuk. Van daaruit kun je ook naar de Lage Vuursche. Je kunt je auto bv neerzetten bij Vliegveld Hilversum, daar oversteken en de hei op.