Onderzoek naar Ruiterreizen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skylar123

Onderzoek naar Ruiterreizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 15:05

Hoi,

Ik wil volgend jaar starten met de bemiddeling in online ruitervakanties en dan in eerste instantie gericht op Nederland en Duitsland. Op dit moment zit ik in de voorbereidende fase en ben ik benieuwd naar jullie meningen/wensen aangaande ruitervakanties.

Zouden jullie me willen helpen door een aantal vragen te beantwoorden?

1. Ga je wel eens op ruitervakantie?
2. Zo ja, ga je dan in eigen land of verder weg?
3. Organiseer jij je vakantie zelf of boek je via een organisatie?
4. Ga je wel eens met eigen paard op vakantie?
5. Hoeveel ben jij bereid te betalen voor een vakantie van een week in Nederland?
6. En hoeveel voor een vakantie in het buitenland?
7. Heb jij bepaalde eisen waaraan jouw ruitervakantie écht moet voldoen?

Bij voorbaat bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Ilonka

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:07

1. Ga je wel eens op ruitervakantie? Ja
2. Zo ja, ga je dan in eigen land of verder weg? Eigen land
3. Organiseer jij je vakantie zelf of boek je via een organisatie? Zelf
4. Ga je wel eens met eigen paard op vakantie? Ja
5. Hoeveel ben jij bereid te betalen voor een vakantie van een week in Nederland? Week zou ik niet willen, te lang.
6. En hoeveel voor een vakantie in het buitenland? nvt
7. Heb jij bepaalde eisen waaraan jouw ruitervakantie écht moet voldoen? Goede stal met weidegang. Bos in directe omgegeving

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:09

1. Ga je wel eens op ruitervakantie? ja
2. Zo ja, ga je dan in eigen land of verder weg nederland
3. Organiseer jij je vakantie zelf of boek je via een organisatie?zelf en ook via organisatie trailfinder
4. Ga je wel eens met eigen paard op vakantie?ja
5. Hoeveel ben jij bereid te betalen voor een vakantie van een week in Nederland?700
6. En hoeveel voor een vakantie in het buitenland?1500 ligt er aan met of zonder vervoer/ eten enzo
7. Heb jij bepaalde eisen waaraan jouw ruitervakantie écht moet voldoen?mooie omgeving, goed bed om te slapen

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:19

1. Ga je wel eens op ruitervakantie? ja
2. Zo ja, ga je dan in eigen land of verder weg? beide
3. Organiseer jij je vakantie zelf of boek je via een organisatie? beide
4. Ga je wel eens met eigen paard op vakantie? ja
5. Hoeveel ben jij bereid te betalen voor een vakantie van een week in Nederland? hangt van de locatie en accomodatie af. En of het volpension is.
6. En hoeveel voor een vakantie in het buitenland? hangt van de locatie en accomodatie af. En of het volpension is
7. Heb jij bepaalde eisen waaraan jouw ruitervakantie écht moet voldoen? In Nederland mogelijkheid om eigen paard mee te nemen. In buitenland volpension en minimum van 4 personen. Verder een mooie omgeving (bossen/strand) en een goed bed :)

melody7

Re: Onderzoek naar Ruiterreizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:23

2. Zo ja, ga je dan in eigen land of verder weg? Oostenrijk
3. Organiseer jij je vakantie zelf of boek je via een organisatie? Mijn ouders regelen dan
4. Ga je wel eens met eigen paard op vakantie? Nee
5. Hoeveel ben jij bereid te betalen voor een vakantie van een week in Nederland? rond de 750,- per week
6. En hoeveel voor een vakantie in het buitenland? 1000,- ong. per week
7. Heb jij bepaalde eisen waaraan jouw ruitervakantie écht moet voldoen? mooie omgeving om te rijden, voor mij is het ook belangrijk dat ik kan rijden op de tijden die ik wil, het liefst gewoon zelf, dus in de vorm van paarden huren (doen wij zelf ook, of gewoon met Oostenrijkse meisjes naar buiten :D )

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 15:26

1. Ga je wel eens op ruitervakantie? "vroeger" wel, nu niet. Zou over een paar jaar met nieuwe paard wel weer willen.
2. Zo ja, ga je dan in eigen land of verder weg? Ben in Tsjechië geweest.
3. Organiseer jij je vakantie zelf of boek je via een organisatie? Via een organisatie (weet niet meer welke)
4. Ga je wel eens met eigen paard op vakantie? Zie 1.
5. Hoeveel ben jij bereid te betalen voor een vakantie van een week in Nederland? Met eigen paard op basis van logies & onderdak: 300 (?). Zonder eigen paard en volledig verzorgd 800 (?) --> beetje gokjes eerlijk gezegd, want niet in verdiept.
6. En hoeveel voor een vakantie in het buitenland? Heb toen nog geen 600 euro betaald voor die week in Tsjechie (zonder reis). Is afhankelijk van locatie wat ik zou willen betalen.
7. Heb jij bepaalde eisen waaraan jouw ruitervakantie écht moet voldoen? Goed verzorgde paarden, weidegang & box (indien eigen paard meegaat), geen slaapzalen maar wel privacy van eigen kamer, mooie natuurlijke omgeving, lange ruiterroutes & vooral goede zorg voor eigen paard.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:30

ja meerdere keren per jaar

nederland

organiseer ik zelf

altijd met eigen paard

5. Hoeveel ben jij bereid te betalen voor een vakantie van een week in Nederland?
300,00 euro voor paard en ruiter

ga niet naar het buitenland

ja goede weiland / stal voor het paard, voor de ruiters goede nette en schone locatie met goed eten en daarbij een schitterende paardrijomgeving.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:16

Schuingedrukt mijn antwoorden:
skylar123 schreef:
1. Ga je wel eens op ruitervakantie? Yep; Anglofiel en NVVR-lid (www.nvvr.info) keuze genoeg dus, naast alle mogelijkheden die ik rechtstreeks boek.
2. Zo ja, ga je dan in eigen land of verder weg? Nederland, Groot Brittannie, Belgie, Duitsland en jaren geleden ook eens in Canada gereden (geen ruitervakantie).
3. Organiseer jij je vakantie zelf of boek je via een organisatie? Ik organiseer het zelf, danwel ga met de NVVR.
4. Ga je wel eens met eigen paard op vakantie? Ik ga meerdere keren per jaar op pad, zowel met de NVVR als op eigen initiatief.
5. Hoeveel ben jij bereid te betalen voor een vakantie van een week in Nederland? Ligt aan het gebodene, maar met eigen paard ben je voor een week al snel 500 euro verder, wil je enige eisen kunnen stellen.
6. En hoeveel voor een vakantie in het buitenland? Voor een goede paardenvakantie, inkl paarden en vol pension zit je al snel rond de 1000 euro. Stel je eisen, stijgt de prijs (lessen bijvoorbeeld)
7. Heb jij bepaalde eisen waaraan jouw ruitervakantie écht moet voldoen? Het moet een nette, schone toko zijn. Geen houtje-touwtje. Betrouwbare paarden en begeleiding.

Groetjes,
Ilonka

Zorg dat datgene wat je over een toko verteld ook ECHT klopt!! Foto's moeten ook ECHT de foto's van de bewuste lokatie zijn. Op het moment dat ik bij twee verschillende lokaties exact dezelfde foto's tegenkom, dan is een reisorganisatie voor mij al meteen een stuk minder betrouwbaar.

skylar123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 14:01

Hoi allen,

Super bedankt voor jullie feedback! Jullie antwoorden helpen me echt met mijn onderzoek:).

Voor diegene die nog niet gereageerd hebben, mail gerust je antwoorden nog door, deze zijn voor mij erg waardevol!!!!

Bij voorbaat dank.

Groetjes,
Ilonka

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:32

2. Zo ja, ga je dan in eigen land of verder weg? eigenlande en buitenland
3. Organiseer jij je vakantie zelf of boek je via een organisatie? direct bij degene die het organiseerd
4. Ga je wel eens met eigen paard op vakantie? ja
5. Hoeveel ben jij bereid te betalen voor een vakantie van een week in Nederland? afhankelijk van wat er geboden word eigen paard huur paard luxe omgeving ect
6. En hoeveel voor een vakantie in het buitenland? ook weer afhankelijk van veel factoren
goede gezonde paarden mooie omgeving goede slaap en eetgelegenigheid.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:43

1. Ga je wel eens op ruitervakantie? Meermalen per jaar tot groot genoegen.
2. Zo ja, ga je dan in eigen land of verder weg? Ik ben alleen nog in Nederland geweest.
3. Organiseer jij je vakantie zelf of boek je via een organisatie? Ik heb meerdere malen zelf een vakantie georganiseerd, maar ben ook eens met een organisatie meegeweest. Dat laatste is me absoluut NIET bevallen. Later zijn zij failliet gegaan.
4. Ga je wel eens met eigen paard op vakantie? Behalve die keer dat ik met een vreemde organisatie meeging (Zie vraag 3) had ik mijn eigen paard mee.
5. Hoeveel ben jij bereid te betalen voor een vakantie van een week in Nederland? €300,- max.
6. En hoeveel voor een vakantie in het buitenland? €400,- max.
Wiedegang voor de nachten, JJK-vrij hooi/kuil. De nachtplek van de mensen vlak bij die van de paarden, douche aanwezig, mogelijkheid tot maken van ontbijt/warmeten.

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 20:46

1x gedaan

ik ben naar IJsland geweest

via een organisatie geboekt

nee

als ik een paard moet huren 400 euro

IJsland was rond de 1000

uniek

skylar123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 11:01

Goedemorgen,

jessie84, sandrina en annehoe, ook jullie bedankt voor het beantwoorden van mijn mini- enquette. Ik hou jullie op de hoogte :D

Groetjes,
Ilonka

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:09

Hoi,

Ik ben van België, maar ga minstens 1x per jaar op vakantie met mijn paard...

ja, minstens 1x per jaar

Ik ben reeds in Nederland, Duitsland (Eiffel) en België (Limburg) geweest

Altijd zelf georganiseerd

Altijd (ik kan mijn paardje niet missen :o )

een week vind ik veel, meestal ga ik een 3-tal dagen en betaal ik (zonder eten en drinken) maximum 200€

idem als hierboven

Goede weidegang, gemakkelijk te vinden ruiterpaden, leuke omgeving, slaapplaats (tent of kamer)

Groetjes

Baloe89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 16:10

--> Jaarlijks
--> Momenteel in de buurlanden, maar als ik wat meer centjes heb zou ik graag eens wat verder weg gaan
--> Ik boek via organisatie, maar als ik ergens terugga boek ik meestal zelf
--> Heb geen eigen paard, maar de paarden van daar zijn de ondergrond ook gewoon
--> Voor een week incl. paard en eten (exl drank) en slaapplaats 400-500 euro
--> idem
--> Goed verzorgde paarden, vriendelijke uitbaters

skylar123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 12:53

Hoi Letje01 en Baloe89,

Jullie ook super bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen :)

Iedereen is nog steeds van harte welkom om mijn mini- enquette te beantwoorden. Je zou er mij een ontzettende dienst mee bewijzen! _/-\o_

Groetjes,
Ilonka