Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

i_risss schreef:Ik zou toch ook wel lampjes gebruiken als ik jou was, het wordt best snel donker en refecterende spullen zie je pas op het laatst.Hebben die lampjes niet meer zin als het echt donker is?
Zo'n hesje aan is zeker verstandig, maar over een deken twijfel ik een beetje.. Mijn paard heeft een wintervacht dus dat gaat nogal zweten lijkt me.
brechtje122 schreef:i_risss schreef:Ik zou toch ook wel lampjes gebruiken als ik jou was, het wordt best snel donker en refecterende spullen zie je pas op het laatst.Hebben die lampjes niet meer zin als het echt donker is?
Zo'n hesje aan is zeker verstandig, maar over een deken twijfel ik een beetje.. Mijn paard heeft een wintervacht dus dat gaat nogal zweten lijkt me.
Citaat:Art. 36: Verlichting ruiters en begeleiders van vee.
Ruiters en geleiders van rij- of trekdieren of vee moeten bij:
•dag, indien het zicht ernstig wordt belemmerd
•nacht
een lantaarn meevoeren met naar voren wit of geel licht en naar achteren rood licht.

Lalidan schreef:Verlichting is over het algemeen verplicht van eenzonsondergang, tot zonsopkomst. Dat betekend dus, dat het nog niet donker hoeft te zijn om verlichting te moeten voeren!! Bovendien, vanuit een auto is het al snel donkerder dan je zou denken als je op straat staat. Gewoon in de schemering dus ook lichtjes voeren.
Denk er daarbij aan dat het naar voren wit/geel en naar achteren rood moet zijn en dat het niet mag knipperen.

ikke schreef:Reflectie boven 1,50m is volstrekt zinloos!! Daar schijnen de koplampen van auto's niet. Ook uitrijdekens hebben maar een zeer beperkt nut, aangezien je van voor en van achter opgemerkt wil worden en maar zelden van opzij.
reflectiehesjes die je zelf draagt, hebben dus alleen nut als je ernaast loopt.
Daarnaast MOET je verlichting voeren; wit of geel van voren en rood aan de achterkant. Deze verlichting mag NIET knipperen! De rest is naar eigen inzicht en veelal maar zeer beperkt zinvol.