Waar een bijzondere buiten/strandrit te maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barroco

Waar een bijzondere buiten/strandrit te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 22:44

Lieve bokkers,

Nu ruim een half jaar geleden hebben we helaas het paard van mijn vriend moeten verkopen (dit ivm tijdgebrek, en dat is meer goed ook want meneer maakt tegenwoordig werkdagen van 12-16 uur).

Helaas missen we die knappe jongen heel erg, mijn vriend had echt een bijzondere band met hem.
Eigenlijk heeft hij sindsdien de paarden een beetje van hem afgezet, gezien het teveel pijn doet als hij aan zijn vorige paard herinnerd wordt. Nu heb ik het idee dat hij de laatste tijd toch wel weer veel zin heeft in een buitenritje (en ik uiteraard ook weer eens met hem een ritje). Paard lenen van stal om met mijn paard naar buiten te gaan is niet echt handig.

Mijn vraag dus: weten jullie een stal waar wij een rit kunnen maken op leuke, bijzondere paarden?
Liefst middenin de natuur en het liefst een bijzonder ras ( gezien meneer een Tinker met manen tot op de knieën gewend was).

Ook is hij 1.93m (wel slank), dus voorkeur voor grotere paarden (liefst 1.65+).
We zijn al eens op Shire rit geweest, ik zoek dus iets vergelijkbaars, maar dan een ander ras of een heel bijzondere omgeving. We houden van vlotte paarden.

Sorry voor het lange verhaal erbij.

peaches

Re: Waar een bijzondere buiten/strandrit te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:43

Tinkerboerderij hebben allemaal koudbloeden en hebben hele leuke ritten. Je kunt ook onderweg picknicken of pannekoeken eten of een snabbelritje maken. www.tinkerboerderij.nl

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:50

Bij The Mill Ranch (www.themillranch.nl )kan je mooie ritten maken. Wij zijn wilde zwijnen tegen gekomen, tussen de semi wilde paarden gereden, wilde runderen en hertjes gezien. Ik weet niet hoe normaal dit is maar voor mij erg bijzonder. Mooie hei, bos en in galop over de zandverstuiving. De rit is op western gereden paarden en was zeker lekker vlot. De meeste paardjes zijn niet zo groot, maar ze hebben ook wel een paar grotere (ik kon er bij een niet overheen kijken en ben 1.70m), maar dan moet je even mailen. Er wordt ook de tijd genomen om tussendoor foto's te maken.

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:14

maak er een weekendje terschelling van, en rijden op friesen bij www.puurterschelling.nl echt een super leuk bedrijf is dat

Babeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:17

Tamara1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:19

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 20:26

Thanks voor de reactie's! Die op de Veluwe en op Terschelling klinken goed! Ik ga zo ff de website's bekijken.
Poelenburgh ken ik even te goed, zowel qua paarden als qua buitenrijden (stonden voorheen met onze paarden om de hoek daar), dus voor mij is dat niet echt bijzonder meer.

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:21

Recreatie De Stal (www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk ZH vind ik een echte aanrader. Het duin is er sowieso anders dan Bergen / Schoorl en verder lekker het strand op...... +:)+

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 22:36

mijn paarden zijn voornamelijk Arabisch Volbloeden EN mijn endurance wedstrijdpaarden. lopen dus makkelijk en graag, met een goede conditie.

www.freewebs.com/stalnorwind