Geen (natuurlijke) hindernissen in het bos Drouwenerzand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Apple_

Geen (natuurlijke) hindernissen in het bos Drouwenerzand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 15:41

Hoi!

Ik reed vandaag met mijn Shetlander door hey bos. Ik kom er al heel lang en ik ken het bos ook precies. Maar er zijn niet echt hindernissen waar je overkan. Er zijn op zich genoeg slagbomen van hout maar dir zijn voor mijn Shetlander niet veilig ivm hoogte en ze zitten vast. Kent iemand dit bos en weet je misschien een plek waar hindernissen zijn?

En hoe zou ik een paar leuke hindernisjes kunnen opbouwen?

Dabo

Re: Geen (natuurlijke) hindernissen in het bos Drouwenerzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 19:40

Je zou wat losse takken bij elkaar kunnen leggen om er zo een hindernisje van te maken? Zorg er wel voor dat hij niet over het hele ruiterpad gaat, dus dat andere mensen die NIET willen/kunnen springen er wel gewoon omheen kunnen ;)
Veel plezier! :)

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 21:11

Er was vanochtend toen ik met mijn Shetlander ging een mooie boomstam die best groot was die ik op een open stuk heb gesleept. Het is wel mooi omdat hij aan een kant hoger is dan de andere kant waardoor ik er met mijn Shetlander en mijn grote D pony overheen kan. Er zitten ook geen uitstekende stukken aan. Dus ik heb zoals je zegt ook nog wat takken bij elkaar gelegd. Op een parkeerterrein van gewoon zand/weiland twee achter elkaar gedaan. Niemand die er last van heeft. En via die parkeerplek is er ook een paadje van een paar meter waarbij een omgevallen boomstam ligt en ook daar achter hebben we op een paar galopsprongen wat takken bij elkaar gedaan.

Maar ik kwam dus terug en ik wilde graag nog even met mijn grote D pony naar het bos om die sprongetjes te nemen. Dus mijn moeder en ik gingen samen heen en bij die grote boomstam ga ik dan eerst over het lagere stuk en daarna een betje hoger. En de takken ook nog. Maar er kwam een man aan met een hele mooie camera met staander. En hij was dus aan het fotograveren. Toen vroeg ik of hij fotos aan het maken was en hij zei dat hij kwam om te paddestoelen te fotograveren maar hij wilde mij ook wel even proberen. Dus ik heb eigenlijk een onverwachte fotoshoot gehad. De fotos stuurt hij nog naar me toe. Daar maak ik ook nog een topic over.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:19

Zo wat leuk, dat je zo goed bezig bent geweest met je paardjes, en dan ook nog een fotoshoot krijgen!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:26

Leuk joh, ik heb ook altijd bij het Drouwenerzand gereden!
Als ik wilde springen, legde ik wel eens takken op het pad.
Wel even opletten dat ze geen scherpe punten hebben die omhoog steken en na het springen natuurlijk wel weer opruimen, zodat wandelaars niet gaan klagen! ;)
(je weet dat je er officieel niet met paard in mag toch? := )

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 21:28

Ja, ik was ook echt verrast. Het was wel een korte fotoshoot. Maar voor wat we even snel konden zien waren ze erg mooi! Ik hoop dat ik de foto's snel krijg! En ik ga dit zeker vaker doen met mijn paardjes. Eerst de Shetlander mee om wat leuke hindernissen neer te zetten en te testen, en daarna de grote D mee om de hindernissen te doen.

@Sok, er staan op sommige plekken wel bordjes dat het verboden is voor ruiters maar je mag wel op de grote paden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 21:37

Op het Drouwenerzand mag je nergens met paard komen, tenminste niet in het bos. Langs de rand van het DZ richting Alinghoek mag wel, maar verder staat bij elke ingang van het bos een bordje dat 't niet mag, alleen op aangegeven ruiterpaden, maar die zijn daar helemaal niet. :+

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 21:50

Oke. Nouja ik weet niet beter dat daar gewoon gereden werd. Maar het wil prima zo en ik verniel niks.