Ruiterroute knooppunten netwerk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lonneke1118

Ruiterroute knooppunten netwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 21:42

Weet iemand waar je de kaarten kunt krijgen van het nieuwe knooppunten ruiterroute netwerk in (o.a.) Oost Brabant? Het is een erg uitgebreid netwerk met veel knooppunten. Het is aangegeven met paaltjes waarop de richting aangegeven staat met de nummers van de knooppunten. Er staat geen logo bij of website. Ik wil de routekaarten graag kopen/downloaden/ophalen, maar weet niet van wie/welke organisatie het is. De route ligt o.a. in omgeving Grave, maar ook richting Schaijk, Volkel etc. En volgens mij is het een provinciaal/landelijk netwerk. Wie kan mij helpen?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Ruiterroute knooppunten netwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:44

je bedoeld van die zwarte paaltjes met witte dingen er op,? hier staat er onder paardrijden in de brabantse meierij

Lonneke1118

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 21:46

Nee, er staat helemaal niets onder... geen logo, naam of website. Ze zijn niet zwart-wit. Volgens mij zijn ze wit met rode tekst/cijfers.
Dank je voor je reactie.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:47

Cranendonck
en Deurne
Bij de lokale VVV kantoren kun je ze kopen. En op ''routesinbrabant.nl'' en dan doorklikken naar ''ruiteren'' kun je online plannen :)

Mag ik vragen waar je vandaan komt? Ga je naar het routenetwerk toe reizen? :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 08:54

Grote delen van de ruiterroutes in Z-O brabant behoren tot de Euregio ruiterroute, daar is destijds een "atlas" van uitgegeven maar die is helaas niet meer helemaal up to date. Bij de plaatselijke VVV's kun je je ruiterroutes opvragen, maar je kunt dit ook doen bij Paard en Pad, daar kun je routes van heel Nederland opvragen.
In Grave is inderdaad ook pas weer een stuk ruiterroute toegevoegd en dat sluit ook weer aan op de Euregio.

Lonneke1118

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 15:15

Dank je wel Akshay! Volgens mij is dit wat ik bedoel. Wat is de naam van die kaarten? Zodat ik weet waar ik naar moet vragen bij het VVV/ANWB :)
Het gaat mij vooral om de regio Grave, daar staat mijn paard. Maar we maken lange ritten van 4 tot 7 uur, dus komen ook wel in de regio Schaijk/Uden/Heesch en richting Mill/Wanroij.

Noppert: volgens mij is het geen Eurregio. Althans; de bordjes zien er conmpleet anders uit en vaak staan de bordjes van de nieuwe route naast de Eurregio bordjes. Of zou dit dan toch van Eurregio zijn? Het gaat in ieder geval om knooppunten. Die atlas van Eurregio heb ik inderdaad destijds (paar jaar geleden) aangeschaft.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:47

http://www.routesinbrabant.nl/go/ruiter ... odeplanner

Hier kun je in elk geval plannen :)

En dus kijken of er iets in je buurt waar je wil rijden ligt :)

Afbeelding
Ruiteren en mennen in Cranendonck
(plaatje van http://www.vvvcranendonck.nl/go/c6a236f ... 18f733890a )

Ruiteren en mennen in Deurne bestaat daar ook van (exact zelfde opbouw, bebording en kaart, alleen dan van een ander gebied ;) )

Limburg heeft ook een kaart nu geloof ik. Weert was dat geloof ik?
Afbeelding
Edit: ja dus :)

De kaarten zijn verkrijgbaar via VVV's en ANWB vind ik op het internet :)

Mijn bovenstaand beschreven Deurne en Cranendonck routenetwerken is een nieuw concept, wordt uitgevoerd door verschillende partijen waaronder SRE (samenwerking regio Eindhoven)
http://www.sre.nl/

Een uitgebreide post dus, haha :) Hopelijk heb je er wat aan!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 15:49

Wie weet staat er ook wat op www.enjoytheride.nl

Kan je zo ook nog download als gpx voor op horloge of telefoon.

Lonneke1118

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 16:10

Dank je wel voor je uitgebreide reactie Akshay. Heb ik zeker iets aan! Ik ga een kaart bestellen, denk van regio Deurne.

Alleen dat zelf plannen op die routeplannen werkt niet zo goed bij mij. Ik kan wel een startplaats aangegeven en die zie ik dan terug op de kaart. Alleen ik zie helemaal geen nummers van de knooppunten terug op die kaart. Ik zie enkel verschillende stippellijntjes (strepen en stippen in verschillende kleuren; er staat helaas niet bij of het ruiterpaden zijn, fietspaden, wandelpaden etc.) Bij downloaden kan ik wel een ingezoomd gebied krijgen, maar geen knoppunten nummers.
Als bestaande route zie ik alleen ruiterroute Chaamse bossen... Verder niets in Brabant.
Iemand een idee hoe dat plannen volgens die routeplanner werkt?

Lonneke1118

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 16:11

Enjoy the ride is ook een goede; dank je Prisca. Staat alleen niet die knoopunten route op helaas. Wel leuke andere routes overigens.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:33

@lonneke; Je hebt gelijk. Helaas werkt het plannen zoals je probeerde via die website nog niet. Dit systeem is nog in ontwikkeling.
Je kunt wel het netwerk zien, en daarmee de knooppunten en aan de hand daarvan plannen.

De exactere informatie moet nog van de genoemde kaarten komen dus.

Sorry voor het blijmaken met een dode mus ;) :)

Lonneke1118

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-12 16:44

@Akshay De (nummer van de) knooppunten zie ik dus helemaal niet :( Zie jij die wel? Want dat zou al heel fijn zijn! Ik zie in de buurt namelijk overal bordjes staan met nummers van knooppunten. Als ik weet welk nummer waar staat kan ik inderdaad al grofweg plannen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:04

Ik zie er wel nummers bij staan...
Als je verder inzoomt op het kaartbeeld ook nog niet? :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 17:05

Als je toch in de buurt van Grave woont, loop dan even bij Akasha in Gassel binnen, ik heb de nieuwe route van Grave in het (gratis) folderrek zien staan!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 23:04

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:26

Taxandria route? Dat is ook een heel ruiterroute netwerk dat door heel Brabant loopt. Kun je bij de Vve kopen en volgens mij ook online bestellen. Ik heb er zelf 3 kaarten van die mooi op elkaar aansluiten. Een gedeelte loopt inderdaad door het Chaamse bos.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:22

TS heeft het over een ander gebied wat ligt in noord-oost brabant, meer richting Nijmegen op.

Maar ik heb wel even gegoogeld op de taxandria route en kwam ook een leuke B&B tegen met paardenstalling (http://www.hetschalksgenot.be/puur_geni ... p_vakantie) . Dus ik heb er wel weer een leuk adres/gebied bij om een keer te gaan rijden :D

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:17