Ik vroeg me af of iemand mij informatie kan geven over leuke ruiterroutes in omgeving Beetsterzwaag, Bakkeveen, Appelscha (drents friese wold). Wij hebben gister de rode route gedaan bij Appelscha maar vonden hem vrij pitting (was voor ons de eerste keer dat we erop uit gingen en waren 3,5 uur bezig, ook veel gestapt ivm veel modderpaden nu). Hoe lang zijn de andere routes daar en zijn het allemaal rondjes zodat je op de beginplek weer uitkomt? Kun je op alle plekken opstappen en de juiste route zoeken? En iemand ook ervaring met ruiterroutes omgeving bakkeveen en beetsterzwaag? Moet toch wel een rondje kunnen rijden en minimaal 1,5 a 2 uur. Het liefst geen wegen o.i.d.
Ik heb een poosje geleden in het drents-friese wold gereden op wedstrijd (endurance). Ik heb de routekaart eventueel nog wel voor je. Start is bij de Alberthoeve in Wateren. De route is ongeveer 30 km. Wij hebben er iets meer dan 3 uur over gedaan, maar dat was het overgrote deel dravend. De route is wel te vinden op http://mendurancedfw.nl/Endurance%202011.pdf
De groene route start in Diever maar die is deze tijd van het jaar vrij zwaar. Dan heb je nog de oranje route vanaf de dagrecreatie in Hoogersmilde, veel hekken, vind hem zelf niet super om te rijden. De blauwe route gaat vanaf Zorgvlied en is de minst zware. Ze zijn allemaal om en nabij de 20 km, de rode qua ondergrond het zwaarste maar ook de mooiste vind ik zelf. Als je vanaf de Alberthoeve gaat rijden heb ik nog een heel aantal routekaarten liggen van kortere routes van zo'n 10-15 km. Ik woon op het bedrijf dus klop maar aan
He Napie, bedankt voor het aanbod. Super! Wij deden dus de rode route, maar degene met wie ik reed had de blauwe route een keer gedaan en was daar 5/6 uur mee bezig geweest terwijl wij dus met rood 3,5 ongeveer bezig zijn geweest en veel gestapt. Klopt het dan wel dat ze allemaal rond de 20 km zijn?
Klasien
Geplaatst: 18-10-12 08:23
moelly schreef:
Woon zelf in Bakkeveen en voor zover ik weet zijn er geen (officiële) ruiterpaden.
Er zijn wel ruiterpaden, maar geen officiële route. Er is nergens een begin en eindpunt.
moelly
Geplaatst: 18-10-12 15:02
Klasien schreef:
moelly schreef:
Woon zelf in Bakkeveen en voor zover ik weet zijn er geen (officiële) ruiterpaden.
Er zijn wel ruiterpaden, maar geen officiële route. Er is nergens een begin en eindpunt.