Strandrit manege Poelenburgh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_kaylee_x

Strandrit manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 11:30

Hi allemaal! :) Ik zit nog niet zo heel lang op Bokt en had een vraagje ;

Ik ga in de herfstvakantie een strandrit maken bij manege Poelenburgh met 7 andere vriendinnen! Ik ben er nog nooit geweest maar aan reacties te zien in oude onderwerpen was het gewoon helemaal top! We zijn rond de 14/17 jaar (ik ben zelf 16 byna 17 en rij nu 9,5 jaar.)

Ik wilde graag weten welke pony's/paarden erg leuk zijn! Ik weet dat we niet zelf mogen kiezen, maar als ik eventueel de namen die worden genoemd in reacties tegenkom of herinner, dan weet ik in ieder geval welke ik wel en niet moet nemen, hetzelfde geld voor mijn vriendinnen! Twee ervan vinden het allemaal een beetje spannend dus ; welke zijn rustig en erg braaf (ze hoeven niet zozeer heel snel te zijn in rengalop). En voor de andere ; welke paarden zijn echt enorm snel maar lief?

Ik zou zelf graag een pony/paard (ik ben 1.60 en heb zelf een verzorgpony ; newforest. Dus rij niet veel op (grote) paarden, maar ik ben er niet bang voor!) willen die enorm snel is maar die goed te houden is en gewoon heel lief!

Op de site zaten er echt een paar hele leuk bij! Ik weet verder niet wat hun karakter is en of ze uberhaupt mee mogen/gaan met een strandrit en of ze heel groot of klein zijn ; Dilayla, Utopia, Ullister, Floris, Bobby, Charly, Odin en Dark Angel (jaa het zijn er een hoop haha, sorry!)

Hoor graag van jullie! Alvast bedankt! Liefs x

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:50

Ik ben daar vorig jaar met een groep geweest; ieder van ons had een leuk paard. Alleen degene die een fries mee had heeft het beestje de duinen op moeten duwen; die had kwartje vrij snel op. Op rest trok op het strand behoorlijk van leer in de galop. Er mocht goed gas gegeven worden, en ingehaald. Alle paarden waren gewoon braaf. Ik had een kippige die de overgang van rustig duin naar druk strand eng vond (kon ze niet overzien), en groepsgenoot had eentje die geregeld zn voorganger in zn kont probeerde te bijten, maar dat was het dan ook wat betreft 'raar' gedrag.

zusi2

Re: Strandrit manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 11:55

Heey

Ik heb alleen maar goede verhalen gehoord over de strandritten
Je kunt gerust aangeven dat je niet op een heel groot paard wilt
Daar houden ze dan helemaal rekening mee

x_kaylee_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-12 12:23

Bedankt voor jullie reacties! Misschien mensen die nog meer van de type paarden weten waarover ik het in mijn berichtje had? De racemonsters maar lieve types en de rustige brave wat 'slomere' types?

RiannaB

Re: Strandrit manege Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:08

Ik rij bij Poelenburgh, maar zit niet meer zo in de strandritten etc. Wel weet ik dat Dilayla, Charly en Dark Angel niet echt de grootste pony's zijn. Geen idee ook of die naar het strand gaan.
Ik ben een paar maanden geleden voor het eerst sinds jaren weer eens naar het strand gegaan en wilde daarom een rustige. Ik ben toen op Vera mee geweest en die is heel braaf en ervaren wat betreft bos- en strandritten. Cindy is ook een aanrader voor als je wat zekerheid wilt. Beide zijn Haflingers. Welke momenteel nou echt snel gaan weet ik niet precies, behalve dat William wel een snelle is (die was toen ook mee).