Ik heb een vraagje (: Mijn vriend wilt graag een buitenrit maken, maar hij heeft geen ervaring met paardrijden, wel heeft die twee keer uitgestapt toen die met mij meeging maar daar leer je ook weinig van. Maar ik heb dus een vraag of dit ergens op een manege kan? Graag in Brabant. Later wil hij wel leren rijden, maar nu heeft die het druk met school drumles. Waar zou dit het beste kunnen? Ik zelf ga dan ook mee.
Alvast bedankt.
Esther43
Geplaatst: 04-10-12 19:42
Op een braaf paard met goede begeleiding kan dit prima! Maar wees dan wel zo slim om niet over het strand te gaan als het paard dit niet gewent is, want dan gaan ze rennen
Sommige stallen doen stapritten, speciaal voor beginners. Ik ken geen welke stal/manege in Brabant. Wel op Terschelling en in Gelderland Maar daar heb je niks aan. Ik zou het gewoon even googelen en evt. bellen. Tip boven mij is een goede tip
Silence
Ik weet niet hoe groot je vriend is maar stalhouderij het fjordenpaard in Breda doet beginnersritten in het bos en op het strand. Worden dan persoonlijk begeleid.
Waratje
Geplaatst: 05-10-12 15:02
Nog niemand die met Manege van Loon in Loon op Zand komt? Daar hebben ze wel wat mogelijkheden voor onervaren ruiters, je kunt allicht eens informeren of het je past.
Waarom neemt hij niet een paar prive lesjes om in elk geval het gevoel te leren kennen en gaan jullie dan naar buiten? Er is ook niet zo veel aan als je alleen maar mag stappen. En een les of 5/10 kan in ieders tijdschema in te passen zijn.
RoeanneT
Geplaatst: 06-10-12 10:03
Dat heb ik afgelopen zomer ook gedaan. Wij hebben een ontzettend braaf paard, dus daar heeft hij eerst op gereden in de bak. Toen een beetje sturen, stoppen, aandrijven geleerd en even getölt en gedraafd. En hij deed het na twee keer boven verwachting goed! Dus naar buiten, paarden kennen de route, longeerbitstukje en halstertouw aan het bit en ik ernaast. Na een kwartier heb ik hem losgemaakt en het halstertouw om de nek van het paard gedaan, zodat ik hem vast kon pakken als het nodig was. Toen lekker gereden! En ook wat getölt! Volgende keer wilde hij ook wel draven buiten en ja, hij wilde binnenkort ook wel in galop!
doen ze dat bij Manege Pullens ook niet? (kaatsheuvel) dat zijn persoonlijk begeleide bosritten, dus niet in een groep, dus het zou best kunnen dat ze dat daar ook doen in overleg. maar dat weet ik niet zeker!