jullie idee over een ideale trektocht in hartje Portugal....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

jullie idee over een ideale trektocht in hartje Portugal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 00:58

Hallo allemaal,

Even in het kort Wij hebben een quinta in Portugal en de afgelopen jaren hebben wij voor toeristen buitenritten gemaakt en trektochten. Op het moment rijden wij alleen met mensen die bij ons op de quinta verblijven. Dan wel in ons vakantiehuis of in eigen onderkomen.
Wij hebben het even rustig aan gedaan door de komst van onze dochter en zoon.
Maar wij hebben nieuwe leuke plannen voor trektochten voor gevorderde ruiters.

Waar ik nu benieuwd naar ben is wat jullie als ideale trektocht zien qua:
Aantal dagen te paard, overnachtingsplek/accommodatie, en soort pony/paard en hoogte.

Dus waarom zou jij naar midden Portugal afreizen voor een trektocht (ook mini voor 1 overnachting en 2 dagen te paard tot en week)

Qua soort paard en hoogte ben ik ook benieuwd naar hoe groot je zelf bent.
Wij hebben op het moment maar 4 paarden maar willen dit zodra alle plannen en voorbereidingen klaar zijn, gaan uitbreiden. Maar wel naar de wensen van de klant. Op het moment hebben wij 2 garrano’s en een fjord ( zeker geen slome) voor gasten. Ook een paar Lusitano’s van een vriend op reserve mocht iemand toch wat te groot zijn voor onze paardjes. (alleen voor de gevorderde ruiter) Wij willen geen grote paarden omdat wij uit ervaring hebben gemerkt dat zij toch meer moeite hebben hun voeten kwijt te kunnen op de kleine bergpaadjes die we hier veelal tegenkomen. Tot 1.65 kan nog…liever niet groter.

Ik ga nu onze plannen nog even voor onszelf houden :-p

Maar ideeën en suggesties zijn van harte welkom!!

Vriendelijke groet,
Wendy

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 21:18

Wanneer je richt op de Nederlandse toerist, zorg dan dat de paarden uit de voeten kunnen met langere ruiters (zeker tot 1,90) en houdt ook rekening met gewichten richting 90 - 100kg

Wat ik me voor mezelf af zou vragen: wat doet het weer in de regio? Ik heb een hekel aan warmte en zal dus zeker nooit in de zomer naar dat soort streken gaan.
Ook zou ik waarschijnlijk niet voor een week komen maar bijvoorbeeld twee weken. Ik denk dan aan een week heenreis, twee weken daar, week terugreis. Ik houd er namelijk van om lekker rustig naar mijn vakantiebestemming te rijden; onderweg nog wat interessants te bezoeken of zelfs ergens een of twee dagen te blijven plakken. De reis als deel van mijn vakantie is belangrijk voor mij.

ydnew

Re: jullie idee over een ideale trektocht in hartje Portugal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 20:07

Hai,
bedankt voor je antwoord.
De warmte is natuurlijk niet voor iedereen weg gelegd, wij richten ons voornamelijk op het voor en na seizoen voor de trektochten van een week. Dit ook omdat wij in de zomermaanden veel mensen hier hebben in het vakantiehuis of in eigen tent, caravan etc. die ook willen rijden. als de paarden dan weg zijn op trektocht dan wordt dat lastig.

Tja, tegenwoordig is iedereen 15 jaar jonger, langer dan ik :-) ( 1.70) Wij hadden iig het plan om 1 groot (voor onze begrippen) en sterk paard aan te schaffen voor de grotere medemens. wij denken wel aan Lusitano's en Garrano's omdat dit toch echt Portugees is!
onze fjord bv is niet altijd gewild omdat een fjord nu eenmaal een bepaalde "naam" heeft. Hoewel hij niet in het schuitje van dik en sloom valt. Er zijn gelukkig ook erg veel mensen die bij ons rijden die hem helemaal geweldig vinden. Laatst nog iemand die hem de aller leukste fjord noemde waar ze ooit op gereden had!

maar meer meningen en suggesties zijn van harte welkom, aan de hand daarvan kunnen wij onze plannen aanpassen. :-)

alvast bedankt!