Buitenrit omgeving Nijmegen met onervaren ruiter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Buitenrit omgeving Nijmegen met onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 20:03

Mijn vriend en ik spelen met het idee om in de herfstvakantie een buitenrit te paard te gaan maken,
het liefst in een mooie omgeving zoals op de Veluwe. Het punt is echter dat hij niet echt veel
ervaring heeft met paardrijden. Hij heeft weleens buiten gereden op mijn verzorgpony (haflinger)
die is behoorlijk bomproof en dat ging ook heel goed, ook zelf gedraafd en hij vond het heel erg
leuk! :) Nu heeft hij komende drie weken elke vrijdag een paardrijlesje dus het is niet dat hij nog
nooit op een paard/pony heeft gezeten, maar het moet dus wel een buitenrit zijn die geschikt is
voor de onervaren ruiter met over het algemeen brave, rustige paarden.. Ik hoor dus graag
ervaringen met buitenritten in de omgeving van Nijmegen waar ook de beginnende ruiter welkom
is! Het liefst niet al te prijzig. Andere ideeën zijn ook welkom! Het liefst wel echt op een paard,
dus geen huifkartocht o.i.d. :)

Maureen95

Re: Buitenrit omgeving Nijmegen met onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 20:05

in putten heb je stal van beijnen

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-12 20:07

Dankje! Ik ga het opzoeken. :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 08:17

Hoi wij zitten 15 km van Nijmegen en maken buitenritten in het Reichswald, we hebben brave ervaren paarden.

http://www.trec-training.nl

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:43

als je vriend niet veel ervaring heeft met paardrijden zou ik zeker geen buitenrit gaan maken.
braaf of niet het paarden blijven vluchtdieren.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-12 13:11

Daar zit inderdaad wel wat in, we kijken natuurlijk eerst hoe het gaat. Ik zou alleen niet weten
wat anders de mogelijkheden zijn. We willen graag samen rijden maar een losse les met een beginner
en een gevorderde kan vaak niet.. Misschien samen vrij rijden ergens in een bak..
Bedankt voor de link Delphi2 :)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 09:59

Ik heb weleens een buitenrit gemaakt in Arnhem bij Stal Arnhem. Volgens mij laten ze daar ook gewoon beginners mee gaan. Je gaat niet met een groep op pad, alleen je eigen selecte clubje.