Vakantieadres aan de Ginkelse heide

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Vakantieadres aan de Ginkelse heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 18:35

Ik ga regelmatig wandelen op de Ginkelse Hei, schitterend vind ik het daar en mooie paden om ook te rijden.
Weet iemand een vakantieadres voor paard en ruiter dicht aan de Ginkelse Hei? Ik kan tot nu toe weinig vinden op internet maar misschien zie ik wat over het hoofd.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:27

Henriettehoeve in Wolfheze is dan waarschijnlijk je beste keuze. Verder is er meen ik nog een huisje met paddock in de buurt van de Panoramahoeve, ik weet niet of dat nog steeds te huur is.
Iets meer naar het noorden heb je wel diverse accomodaties die toegang geven tot het bos dat grenst aan Edese en (noord) Ginkelse heide. Heel goed rijgebied, absoluut erg mooi en voorzien van iets meer relief dan de zuid Ginkel.

Elisa2

Re: Vakantieadres aan de Ginkelse heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:32

De Woelige stal in ede..

Onali

Re: Vakantieadres aan de Ginkelse heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 12:18

Quadenoord, Renkum, kan je ook vragen. De camping is zonder voorzieningen, staat volgens mij wel een toiletgebouwtje. Je paard staat dan in de vakantiewei.

Verder is er 'onder' de Ginkelse Hei niet echt veel. De paddock die Waratje van de Panoramahoeve bedoeld is echt voor eventjes, dus tijdens het eten. Niet voor een paar dagen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:06

IndianLady schreef:
Quadenoord, Renkum, kan je ook vragen. De camping is zonder voorzieningen, staat volgens mij wel een toiletgebouwtje. Je paard staat dan in de vakantiewei.

Verder is er 'onder' de Ginkelse Hei niet echt veel. De paddock die Waratje van de Panoramahoeve bedoeld is echt voor eventjes, dus tijdens het eten. Niet voor een paar dagen.

Nee, die paddock die ik bedoel is niet die van Panoramahoeve, maar bij een vakantiehuisje voor 2 personen daar vlakbij. Indien gewenst kan ik wel opgraven wat naam en telefoonnummer van die mensen is (via pb).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 13:53

Via de Kleine Pol en Stoeterij Willemien (beide aan de Apeldoornse weg richting Otterlo)) kun je ook makkelijk uitrijden naar de Ginkelse hei.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 14:08

Waratje schreef:
IndianLady schreef:

Nee, die paddock die ik bedoel is niet die van Panoramahoeve, maar bij een vakantiehuisje voor 2 personen daar vlakbij. Indien gewenst kan ik wel opgraven wat naam en telefoonnummer van die mensen is (via pb).

Die ertegenover? Naast de midgetgolf?

Hmm ja dat zou kunnen

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:07

SusanH schreef:
Via de Kleine Pol en Stoeterij Willemien (beide aan de Apeldoornse weg richting Otterlo)) kun je ook makkelijk uitrijden naar de Ginkelse hei.

Vanaf stoeterij willemien rij je zo achterlangs de weilanden de ginkelse heide op!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:21

Er zit echt nog wel een stukkie bos tussen Willemien en de hei, hoor, en heel strikt genomen is dat dan eerst de Edese hei die je tegenkomt. }>
Maakt verder niet uit, want het is en blijft een erg mooi gebied om te rijden ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 18:02

Ik vind het wel meevallen hoor, te paard ben je er zo :j maar idd het is er prachtig.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:45

Ik ben toen ook aan het speuren geweest. Ten noorden van de hei zit meer keus, zuiden valt tegen idd.
Mariahoeve langs geweest omdat ze niet opnamen, uiteindelijk bleek dat ze (toen) geen gasten wilden.
Landgoed Quadenoord langs geweest, mooie plek alleen voor mijn paardje niet ideaal. Dus niet gedaan, wel aardige mensen. Camping is verderop het landgoed.
Els vd Korff te Bennekom heeft een vakantiehuisje voor 2 personen, zij was toen echter zelf op vakantie bleek dus nog niet geweest.
http://www.paardrijdenopdeveluwe.info/