Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Blabla1980 schreef:Het zal voor iedereen anders zijn, maar ik heb op mijn fries meer te vertellen als ernaast. Hij kan nogal lomp zijn en als hij schrikt dan stata hij op mijn tenen voor ik het weet.
Dus ik zou kiezen voor erop
tamary schreef:Zelf zou ik niet op een paard willen stappen waar je er naast al niks over te zeggen hebt trouwens.
), en kleine stukjes, om zo vertrouwen op te bouwen.
altijd geleerd dat je altijd op je paard moet blijven zitten omdat je dan meer te vertellen hebt.
Splinterz schreef:Zouden jullie eerst een klein stukje doen of gewoon gelijk doorgaan als het lekker gaat?
tamary schreef:Zoek een klein rondje uit als je dat zo wil doen. Leren dat omdraaien naar huis is is het laatste wat je wil bij onzeker (of drammend) paard.
hunter87 schreef:liljbo: ik vind dat je best wel overdrijft met (her)opvoeding. tuurlijk moet je paard respect voor jou hebben daar ben ik het mee eens, maar bedenk je wel ff dat er dus zn 600kg tegen 60/70kg staat. en dan hou jij je paard echt niet hoor, schrikken is schrikken. dus eigenlijk zou ik mijn paard dus ook moeten heropvoeden...?
maar hoe heb jij dit geoefend dan?