Waar zwemmen met je paard omgeving Haren/Glimmen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Lucy

Waar zwemmen met je paard omgeving Haren/Glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 17:22

Ik heb van te voren gezocht en wat oudere topic's gevonden, maar hoop dat er nu nog ergens anders een plek is waar je kan zwemmen met je paard.
In het verzameltopic kon ik niks vinden, dus daar heb ik al wel in gekeken.

Mijn verzorg pony staat tussen Haren en Glimmen, en ik zou heel graag een keer met haar willen zwemmen, of in iedergeval het water in.
Mijn probleem is dus dat ik niet weet waar dat in de buurt kan (we moeten er wel rijdend naar toe kunnen).

Wie o wie heeft hier in de omgeving wel eens met zijn of haar paard gezwommen of weet een plek waar dat kan?

Alvast bedankt!
Lucy

NienSCHaap

Re: Waar zwemmen met je paard omgeving Haren/Glimmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:31

Ik kan me eigenlijks niet een plek bedenken waar het kan en mag :o ben benieuwd of iemand dat weet inderdaad.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 21:54

Ik heb even op google maps rond gekeken, en wat ik daar gevonden heb. (geen idee of je daar veilig het water in kan)

- het Bolhuisgat aan de Visserweg bij Yde, ik heb gehoord dat je daar niet meer heen mag/kan. maar aan de andere kant van de Visserweg zie ik ook een meertje, weet iemand of je daar in kan?
- vlak bij het vliegveld, bij oosterbroek. is er iemand die het daar kent? voor zo ver ik het kan zien lijkt het niet of er een plek is waar je te paard goed in kan, maar op google maps kan ik maar een klein deel zien.
- en dan zag ik nog een meertje "onder" de appelbergen. op de foto lijkt het wel een beetje af te lopen, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel..

Is er iemand die weet of je op deze plekken kan zwemmen of "pootje baden" met je paard?

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:51

Ik weet niet welk meertje je bedoeld onder Appelbergen, maar al het water wat daar is is ongeschikt voor paarden. Volgens mij mag het in het 'grootste' meertje niet komen met je paard, en daar kan je ook slecht erin (stijl om op het minizandstukje te komen). Verder zijn er een paar kleine vennetjes maar gezien de slechte ondergrond wil je daar echt niet in.

Verder heb ik hier ook wel eens naar gezocht, en helaas heb ik nooit wat gevonden. Je kan beter een keer met de trailer weg! :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:53

Appelbergen is inderdaad niet geschikt ivm ondergrond. ZOu daar zelf echt niet in gaan :n Bolhuisgat is tegenwoordig afgesloten, aangezien het een zwemvijver is. Dat water aan de andere kant is een visvijver met steile kanten, zou ik ook niet doen :+
Het enige geschikte in de buurt is volgens mij de zwemplas bij Rosworld...

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 13:54

ja in de appelbergen kan je er nergens (veilig) in, dat wist ik al. maar dat watertje is net buiten de appelbergen.
ik heb even gezocht, maar kon ook geen opening vinden om door de bomen te kunnen, dus misschien kan dat wel helemaal niet.

we hebben geen trailer en het is niet mijn eigen paard, dus dat word hem jammergenoeg niet denk ik..

bedankt!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 13:58

Bij Oosterbroek is op het terrein van Knaap zo te zien, niet zomaar toegankelijk.

Die buiten appelbergen, is dat op google maps zeg maar rechts ervan? Dat is een vijver bij iemand in de tuin.

Ik weet niet hoe ver je wil rijden, maar anders is Eelde misschien nog een optie. Daar ga ik je even voor pben :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 15:20

Hee Lucy, zo heet je dus! :D Ik heb helaas geen tips voor je, al het water bij ons in de buurt is ongeschikt om met je paard in te gaan. Zou leuk zijn als die meertjes langs de snelweg achter het weiland waar mijn paarden staan geschikt waren, maar ook die kanten zijn te steil.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 17:31

ik bedoelde links onder de appelbergen, bij de zuidlaarderweg. maar voor zo ver ik dat kan zien is dat ook eigen terein of kan je daar in iedergeval niet zo bij komen..
maar ik zal je pb even gaan lezen :)

haha hoi Imre, ja zo heet ik :P
maar jammer idd, dat er nergens iets afloopt ofzo..