Een paar dagen weg met je paardje, tips gevraagt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Een paar dagen weg met je paardje, tips gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 11:02

Hallo Bokkers :)

Ik wil graag rond de herfst vakantie of een weekendje ervoor of erna een paar dagen weg gaan met mijn haflinger merrie, mijn moeder en een vriendin met haar paard.
We weten echter niet goed waar je mooi kunt paardrijden omdat wij niet in het bezit zijn van een eigen trailer en dus ook niet vaak naar de bossen gaan.
Mijn vraag is dus of jullie mischien sugesties hebben waar ik met mijn paard en vriendin naar toe zou kunnen gaan.

* Liefst niet te ver van Heukelum , max 1,5 uur rijden (omg. leerdam/vianen/gorinchem)
* Accomodatie niet te ver van het bos af
* Liefst accomodatie waar ik en mijn paard samen verblijven (geen must)
* niet te duur

Ben erg benieuwd naar reacties !
Alvast bedankt
Groetjes Caitlin

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 11:07

Wij gingen altijd met de vereniging naar de witte wieven in Nunspeet. Voor ons was het een handige locatie omdat je een groot groepshuis hebt en veel stallen. Je kunt er echter ook een bungalow huren. Om het bos in te komen moet je rijd je het terrein af, steekt een weg (en spoorbaan dat wel) over en je zit in het bos! Dit jaar gaan wij ergens anders heen, dit gebied zijn wij al zo vaak geweest dat het kaartje voor de meesten niet eens nodig is :Y)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:51

Op de Veluwe is keuze genoeg en ook bos/heide genoeg om je goed te kunnen amuseren. Onderdak kan zowel op campings als B&B, van simpel en goedkoop tot superdeluxe en wat prijzig.
Verder zou de Utrechtse Heuvelrug ook heel geschikt zijn, daar zijn ook wel diverse adressen te vinden.
In de sticky staan al heel wat adressen, je kunt ook kijken op de site van Stichting Hippisch Toerisme (www.hippisch-toerisme.nl)

Silence

Re: Een paar dagen weg met je paardje, tips gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 17:00

Www.campingboszicht.nl

Heerlijke locatie, eind van de straat rij je zo de natuur in van de prachtige Veluwe.
Voor jullie een eigen tent of je kunt een caravan, blokhut of boerderij huren.
Op de camping voor je paard een wei en/of stal.

Een echte aanrader :D

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 21:59

Drunense duinen? Herberg de Brand schijnt echt super te zijn!

friesiszwart

Re: Een paar dagen weg met je paardje, tips gevraagt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 07:12

Paardenvakantie 2012

Momenteel ben ik bezig met het organiseren een midweek met eigen paarden. Deze vakantie is geschikt voor ervaren ruiters vanaf 18 jaar.
Er is geen vaststaand programma maar bij mooi weer verwacht ik dat er overdag lange ritten gemaakt zullen worden waarbij je zelf de keuze hebt in tempo, afstand en route.
Het is mogelijk met je paard het Canadameer in te gaan.
(voor een idee zie youtube: canadameer friese paarden 17 april 2011)

Deelnemers en hun paarden, komen uit het gehele land. Lijkt het je leuk alleen of met een groepje stalgenoten aan te sluiten? Alles is mogelijk, zelfs al zou je alleen of met je vaste rijmaatje(s) willen blijven rijden.

Waneer: 15 t/m 19 oktobber 2012.
Locatie: De Alberthoeve te Wateren in het Drent-Friese Wold. De locatie is schoon, netjes en er zijn goede bedden. Geen slaapzaal maar kleinere slaapkamers 2/4/6 persoons.

De routes bestaan hoofdzakelijk uit ruiterpaden zodat minder verkeersmakke paarden mee kunnen. Er zijn goede omgevingskaarten met duidelijke uitgetekende routes beschikbaar tevens is het is mogelijk op kleur of nummer te rijden, een combi van routes is eenvoudig te maken waardoor een route verkort of verlengd kan worden. Door de duidelijke kaarten is verdwalen uitgesloten.

Dagelijks zullen de groepen onderling afgestemd worden, de ervaring is dat een dagelijkse indeling automatisch zal ontstaan door de gewenste rij afstand, richting en tempo en de groepssamenstelling kan per dag verschillen. Hierdoor kun je in je eigen tempo, ervaring en interesse rijden. Iedere dag kun je dus met andere ruiters rijden maar het is ook mogelijk alle dagen met dezelfde personen op te trekken. Als je met een eigen groep(je) aan wilt sluiten is het dan ook geen probleem als jullie samen rijden. Voor ervaren ruiters zonder eigen paard is het mogelijk dat er een paard van de locatie gehuurd kan worden (2 paarden beschikbaar).

Kosten voor de midweek is 180,00 euro pp met eigen paard. In dit bedrag zitten de kosten van de overnachtingen, toeristenbelasting, ontbijt en avondeten op de locatie en voor je paard stalling (stro / zaagsel en kuil) en weidegang. Bixs moet zelf meenemen. Het is het ook mogelijk korter mee te gaan.

Let wel: iedereen neemt deel aan deze midweek voor eigen risico en verantwoording.

Voor nadere informatie en aanmelding: erberveld@planet.nl

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 17:29

Vanaf jou redelijk snel aan te rijden zijn de Loonse en Drunense duinen, dat is erg mooi rijden en je hebt diverse mogelijkheden om te overnachten.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 19:52

gaucho schreef:
Vanaf jou redelijk snel aan te rijden zijn de Loonse en Drunense duinen, dat is erg mooi rijden en je hebt diverse mogelijkheden om te overnachten.

Heb je overnachtings tips?
:)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 19:56

_Caitlinnn schreef:
gaucho schreef:

Heb ik een paar posts hierboven gegeven. Verder heb je nog de Zandkant en manege van loon

Edit typfout
Laatst bijgewerkt door _Dune_ op 16-08-12 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 19:59

_Caitlinnn schreef:

Heb ik een paar posts hierboven gegeven. Verder heb je nog de Zandkant en manage van loon[/quote]

Oja sorry even over het hoofd gezien, herberg de brand zijn kennisen van mij ook geweest en was erg goed bevallen. Deze overweeg ik ook zeker maar ben nog aan het kijken voor een evt goedkoper alternatief. Zal de andere twee ook even bekijken. Bedankt :)