op buitenrit met.. mijn moeder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bokkertje21

op buitenrit met.. mijn moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 12:29

Hoi bokkers, ik heb een vraagje. Weten jullie een manege / stal waar ik samen met mijn moeder een paar lessen kan nemen, zodat ik haar mee kan nemen op (een rustige, stap en een beetje draf misschien. Dat ligt eraan hoe goed ze het rijden beheerst) een buitenrit. Ik wil wel een buitenrit met begeleiding. Ik hoor het ook graag als jullie denken dat het niet slim is om een onervaren ruiter op sleeptouw te nemen :P . Ik zoek niet naar een hele grote manege zoals de eindhovense manege oid. (Voor degenen die in de buurt van ehv wonen.) Ik zoek een kleine gezellige mangege / stal waar het mogelijk is om een paar lessen te nemen zonder meteen lidmaatschap e.d. Voor een heel jaar te moeten betalen. En hoeveel lessen zijn er volgens jullie voor nodig om veilig op een rustige buitenrit te gaan want het is niet de bedoeling dat mijn moeder van haar paard afvalt ofzoiets natuurlijk. Heb je zelf 3of meer paarden / grote pony's en een bak tot je beschikking en kan je een beetje beginnersles geven dan zou ik het erg leuk vinden als je ons meeneemt. ( We spreken dan een vergoeding af per "les" en apart voor de buitenrit natuurlijk) . Dit allemaal in de omgeving van Eindhoven maar het mag best 20 mins / een half uurtje rijden zijn met de auto. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en nogmaals: als je denkt dat dit geen verstandig plan is hoor ik het ook graag! Zet maar een reactie neer of stuur een pb :)

LukieBradley

Re: op buitenrit met.. mijn moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:32

Met maneges etc kan ik je niet helpen.
(Ja je mag op mijn pony komen lessen in kaatsheuvel voor niks:=)
Ik ga niet zeggen wat wel en niet slim is, ligt eraan hoe snel je moeder het oppikt en hoe braaf het paard is natuurlijk, allemaal factoren die meespelen en waar je over na moet denken..

ambervb

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 12:34

ik rijd om manege de vughtse hoeven die maken met lekker weer een buitenrit. als je meer info wilt moet je me maar ff een pb sturen.
veel plezier

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 13:02

@justin4ever jammer dat het driekwartier rijden is ongeveer. Maar waarom bied je eigenlijk gratis lessen aan?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:03

Het gaat niet direct om lessen, ik zoek een bijrijder die af en toe kan inspringen en als die een lesje erbij nodig heeft lukt dat ook nog wel :)

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 13:16

Ooh zo. Jammer dat ik niet dichterbij woon dan want zoals je in mijn onderschrift ziet en in mijn vorige topics kan lezen ben ik op zoek naar een verzorgpony/paard / bijrijdpony/paard.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:19

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 13:35

@ daks dankjewel voor de tip maar aangezien ik lees dat je vanuit de manege naar het strand kan rijden is het nietecht in de omgeving Eindhoven en een half uur / driekwartier rijden is toch wel het maximale. Ik zit nu op mijn mobiel en kan dus niet zien hoever het precies rijden is en de kosten.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 16:02

Ik zou gewoon een manege bellen, vaak heb je ook nog wel de optie om proeflessen te nemen voor je lid wordt. Voor een buitenrit zoals jij hem beschrijft, stap met af en toe een beetje draf, heb je aan een paar lesjes wel voldoende, je moeder moet voornamelijk een beetje het ritme van een paard leren kennen, mijn ervaring met beginners is dat 'oudere' beginners dit binnen 2 lessen wel redelijk doorhebben, de een doet er wat langer over dan de ander uiteraard. Dan nog het sturen en drijven onder controle krijgen. Ik zou denken dat je moeder met een lesje of 5 'aardig' zou moeten kunnen rijden.

Bedenk wel dat je bij de buitenrit goed afspraken maakt, dat je moeder op een braaf paard komt en wat de doelen zijn. Ga ook zeker niet te lang, lang buitenrijden is niet alleen een kwestie van kunnen paardrijden, maar ook een kwestie van zitvlees hebben. Voor iemand die net paard rijdt kan dit echt naar tegenvallen.

Bokkertje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 16:18

@russelnuwell goed idee om gewoon eens rond te gaan bellen. Ik denk persoonlijk dat ze het paardrijden redelijk snel voldoende beheerst, en dat ze het erg leuk gaat vinden. Benieuwd of ik gelijk krijg. Ik was zoiezo niet van plan om een lange rit te maken, aangezien ik nog wel weet hoeveel spierpijn ik had toen ik begon met paardrijden van 1 uurtje les :P. En natuurlijk vragen we naar een paard dat geschikt is voor beginners. Het liefst wil ik dat ze de hele tijd op hetzelfde paard mag lessen en met datzelfde paard om buitenrit mag.