Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lalalaaa

Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-12 23:44

Omdat ik nog geen 25 nuttige posts heb geleverd en toch graag mn verhaal wil doen, doe ik het op deze manier. Ik hoop dat iemand me wil quoten naar het goede topic of een linkje neer zet.

Het lezen van een aantal posts in het Douz topic doet me de rillingen over het lijf lopen. Rillingen verorzaakt door wat ik daar zelf heb meegemaakt, wat de andere vrijwilligsters schrijven, over wat Bedouin heeft geschreven over me in de mails naar de nieuwe vrijwiligsters, maar ook omdat ik Bedouin ondanks dat ze wat fouten heeft gemaakt nog steeds een goed mens vind en ik ondanks mijn woede het liefst van haar wil horen dat het allemaal goed komt. Aangezien er hier en daar een discussie ontstaat over of het nu wel of niet over sexuele intimidatie gaat hier mijn volledige verhaal incl details.
Ik ben Lala, de vrijwilliger die in april / mei 2 weken in Douz mee zou komen helpen, ik ben al een aantal keer in het topic genoemd als de vrouw van rond de 30. Gevonden via bokt en verder via email veel contact geweest, leek allemaal super leuk en geweldig dus ik had er zin in.

Dag 1: ik kom vroeg aan en word opgehaald door A de man van Bedouin, eigenlijk alles prima, klein beetje bijzonder dat de meesgesleepte paardenspullen niet heel enthousiast werden ontvangen, maar ach het was 6 uur s’ochtends.
Dag 2: na een buitenritje komen we terug op de ranch en het paarde waar Bedouin loopt niet goed. A gaat uit zn plaat, geen idee wat er gebeurd aangezien ik buiten de muren van de ranch ben en ik dus alleen een hoop geschreeuw hoor. Ik vond het wat overdreven maar goed in de beste families is weleens wat. Bedouin gaat terug naar huis (stukje het dorp in) en A blijft achter om me te helpen met drollen scheppen en paarden binnen zetten. Daarna wil hij praten en ik zeg hem dat hij niet zo tegen Bedouin moet schreeuwen en dat ik een beetje bang van hem werd daardoor. Hij wil me masseren, in eerste instantie laat ik dat toe al zit het me niet lekker, als die massage schijnbaar ook inhoudt dat handen onder mn shirtje richting mn borsten gaan ben ik het er niet meer mee eens en zeg dat dat niet de bedoeling is. Maar is volgens hem allemaal normaal binnen de nomaden cultuur, ik ben enigszins van mn stuk gebracht daardoor maar blijf erbij dat het mijn lijf is en dat dat dus niet gebeurd. A vertelt dat er s’avonds een show is voor de toeristen met paarden, kamelen, muziek en danseressen en vraagt of ik daar heen wil. Ja dat wil ik wel, je bent niet elke week in Tunesie dus dan is dat best leuk.

We halen met de brommer een fles wijn voor Bedouin in het toeristen gebied en drinken daar zelf een biertje. Tijdens het eten (waar ik overigens echt 0,0 niets over te klagen heb gehad) begint A over de show en dat we daar heen gaan en Bedouin vindt het allemaal prima, had ik eerst nog een beetje mn twijfels, die zijn door haar goedkeuring verdwenen.
Dus daar gaan we, daar bestellen we een fles wijn en A rookt zn sigaret terwijl ik een eindje verderop naar de show kijk . Na het show onderdeel met de kamelen vraagt A of ik op een kameel wil en dat vind ik wel grappig. Dus ik op het beest en zo lopen we samen met de eigenaren (broers van hem geloof ik) het terrein af. Eenmaal afgestapt wil hij sterren gaan kijken in de woestijn, dat is goed me want ik heb een hoop stress en het is ontspannend (zijn woorden, hij is idd erg gevoelig en pikt een hoop dingen zonder woorden op, het is waar ik zit bomvol stress, dat is de reden waarom ik naar Douw ben gekomen, hard werken en naar de woestijn omdat ik de leegte daar ten eerste prachtig vnd en ten tweede omdat ik er tot rust kan komen).
Ondertussen had ik ook wel wat wijn op dus ik ga mee al wil ik dichtbij de weg blijven maar uiteindelijk weet hij me over te halen verder de woestijn in te lopen. Wat er verder allemaal is gebeurd is in mn hoofd nogal wazig, ik heb vast verkeerd gekeken, verkeerd bewogen, ik was niet meer helemaal helder door de wijn maar ik weet nog donders goed dat ik wel 100x niet doen, afblijven, laat me heb gezegd, ik ben boos geworden, ik heb een redelijk gesprek geprobeerd en ik heb hem verteld dat ik hem best aardig vond maar niet op die manier, ik heb hem verteld dat ik aan het daten was in nl en dat ik helemaal weg van die kerel was. Ik heb dus geen idee wat eerst was, wat daarna en wat er precies gebeurde maar dit is er iig gebeurd:

Maar iig daar begint het hele masseer verhaal weer opnieuw, verder probeert hij me te zoenen en wanneer dat niet lukt drukt hij me tegen de grond zodat ik geen kant op kan. Op dat moment ben ik onwijs bang dat het uit gaat lopen op een verkrachting maar het valt mee want hij laat me los. Ik wil terug naar huis, naar Bedouin maar hij wil me niet terug brengen en als ik zie de lichten van de weg nog maar als zelf begin te lopen zegt hij dat ik verkeerd loop, dat ik daar niet langs kan dus ik kom weer terug. Het masseer verhaal komt een paar keer terug, maar ook gesprekken over of hij gelukkig is, of ik gelukkig ben. Ook zit zn hand ineens in mn broek, als ik hem weg probeer te duwen en weer een nee tirade begin krijg ik als reactie dat ik dat wel wil, nee niet dus.
Ik heb ook nog ergens vrolijk op de trommel muziek van veraf te horen staan dansen, vast geen handige actie ik ben de eerste die dat toe geeft en waarom ik niet meteen weg ben gerend? Ook geen idee, naja ik was alleen in de woestijn, spreek geen arabisch een heel klein beetje Frans, had geen mobiel mee, had geen idee waar dat huis van ze precies stond en mn geld was inmiddels ook op omdat de wijn er echt niet heel goedkoop is.
Uiteindelijk gaan we toch terug, we stappen in een taxi en we worden bij de ranch afgezet waar A nog een biertje wil drinken. Omdat ik niet weet hoe ik terug naar het huis moet lopen (donker, een paar keer gelopen wel maar niet onthouden hoe het was en ik verdwaal nog in mijn eigen broekzak) en ben dus genoodzaakt om te wachten. Eenmaal binnen de muren van de ranch (is afgesloten met een poort met een slot) gaat de poort dicht en bedenkt hij zich ergens dat ik beter niet terug naar het huis kan gaan maar dat ik daar moet slapen. Geen idee wat hij zelf van plan is maar ik ga zeker niet daar in mn eentje of met hem slapen, ik wil alleen nog maar terug naar Bedouin. Aangezien hij niet voor reden vatbaar is en ik ook niet weg kan word ik boos en besluit dan maar in een lege stal te gaan slapen waar ik me een soort van veilig en beschut voel. Ik gooi er een deken in en ga liggen. A komt de stal in om me te overtuigen dat ik echt in de toekomstige woonkamer moet slapen en dat alles ok is want hij is bij me, ik vond dat alleen iets minder een geruststelling dus begin te panieken. Hij laat me niet uit de stal, enigszins claustrofobisch aangelegd en daar in die donkere stal van 3x3 en iemand die waarvan ik en zn gezicht vanwege het donker niet zie en voor mn uitgang staat bgin in om Bedouin te gillen, te hyperventileren en snap ik er echt helemaal niets meer van. Hoe lang het geduurd heeft? Geen idee, voor mn gevoel eeuwen, maar waarschijnlijk een min of 5 tot 15. Eenmaal uit de stal gelaten begin ik aan de andere poort te trekken om m open te krijgen maar het lukt niet. Voor de andere poort staat A, als hij me er niet langs laat beuk ik hem een paar keer halfslachtig in zn maag waarop hij een soort van lacht en zegt ‘sla me dan’ gefrustreerden over de zeik als ik inmiddels ben sla ik hem in mn gezicht en die kreeg ik terug en hard ook. Op dat moment slaat de frustratie om in pure angst bang dat hij door slaat of dat hij zelfs de riek pakt en me daarmee te lijf gaat maar dat gebeurd niet en ik kruip weg in een hoekje.

Inmiddels zit ik weer bevend achter mn laptop op de bank, lees dat er een aantal mensen met smacht zitten te wachten op mn 25 berichtjes en heb ik vanaf de kast waar in op ben geklommen vanwege de discussie over wel of geen aanranding een pbtje gestuurd. Ik probeer mn leven weer op te pakken, maar heb nog vrij veel last van dit hele gebeuren.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:59

:(:) Sterkte met dit, echt waar, heel fetig en wat moet dat vreselijk zijn geweest voor je..

Hoe reageerde Bedouin nadien, of heb je niets gezegd?

Adorine

Re: Vrijwilligerswerk in Douz, deel 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:00

dit is echt vreselijk :(:) vind het zo rot voor jou

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:01

Ben er stil van.

Excuus voor wat ik zei over die 25 berichteb :(:)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:02

Echt ongelofelijk.. Heel veel sterkte met dit verwerken, dit moet echt een ontzettend nare en enge ervaring zijn geweest :\

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:03

wat een vreselijke toestand dit, zoek hulp lala, vraag bij slachtofferhulp een gesprek aan, wat je meegemaakt hebt is niet niks... valt onder aanranding en vrijheidsberoving. sterkte ermee. heel knap dat je dit hele verhaal hebt kunnen tikken

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:04

Heb me twijfels,maar wie ben ik succes..
( zal even uitleggen waarom twijfels.) die andere komen onder "eigen namen"(als dat hun namen zijn)
dit word anoniem gedaan, en het is zo makkelijk iemand de grond in te krijgen, beetje jammer dit. Maar goed wie ben ik is het waar dan vind ik het heel rot voor je
en anders vind ik het gewoon heel sneu voor 1 persoon sorry:(

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:05

Jeetje wat erg, :x
heel veel sterkte met dit alles :(:)
en ik heb er echt respect voor dat je dit hier neer zet.

Adorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:07

Froukjeloves schreef:
( zal even uitleggen waarom twijfels.) die andere komen onder "eigen namen"(als dat hun namen zijn)
dit word anoniem gedaan, en het is zo makkelijk iemand de grond in te krijgen, beetje jammer dit. Maar goed wie ben ik is het waar dan vind ik het heel rot voor je

denk ook dat dit inderdaad een anonieme naam is, maar is mss wel te begrijpen niet?
(off-topic maar lala is een naam, me nichtje noemt zo :D)

asterid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:08

Froukjeloves schreef:

OMG heb jij geen verstand ofzo? Ga je schamen zeg, natuurlijk is het niet raar dat zij dit niet onder haar eigen naam wil posten, en dat is haar goed recht!
@ Lala, verschrikkelijk voor je. Sterkte met dit vreselijk beangstigende moment te verwerken. Wat zul jij je alleen gevoelt hebben daar ;(

MarlindeRooz

Hier een meelezer... Maar heeeeel veel sterkte! :(:) :(:) :(:)

KM_Ris

Froukjeloves schreef:

Sorry, maar ik denk niet dat je zo'n verhaal eventjes uit je duim zuigt ? .

Adorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:10

tringtring_ schreef:
Froukjeloves schreef:

Sorry, maar ik denk niet dat je zo'n verhaal eventjes uit je duim zuigt ? .

helemaal mee eens

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:10

Heel erg heftig!

Zeker na het andere topic doorgelezen te hebben ben ik sprakeloos.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:11

Hoe is het trouwens verder gelopen Lala? Nadat jij in het hoekje gekropen bent? Liet A je toen met rust? Of kwam Bedouin er toen aan? En wat deed zij?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:12

Wat moet dat vreselijk eng zijn geweest, in een omgeving waar je heg of steg kent.
Er kwam wel een vraag bij me op, is absoluut niet kwetsend bedoeld of wat dan ook.
Maar hoe durfde je nog met die man naar een feest te gaan, terwijl hij daarvoor met het masseren eigenlijk al te ver was gegaan?
Kan best zijn, dat het natuurlijk veilig leek doordat er andere mensen zouden zijn, wat dus achteraf niet zo bleek te zijn.
Maar dat kan ik niet helemaal begrijpen uit jouw verhaal.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:13

Veel sterkte Lala!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:16

Mika, hoe ik het lees durfde Lala mee te gaan naar het feest, omdat Bedouin het wel ok vond. Daar zou je op moeten kunnen vertrouwen zou je dan toch denken. En zo'n show, daar zou ik ook het gevaar in eerste instantie niet van inzien. Maar nu achteraf weet je dus dat het helemaal niet veilig is geweest..

Anoniem

Sterkte Lala..... -O-

Froukjeloves schreef:

Dit account is al aangemaakt in mei van dit jaar, echt niet dat 1 vd andere meiden een schaduwaccount zo lang op de plank heeft laten liggen om Bedouin nu zo te bedonderen hoor.... Bovendien heeft Bedouin in het topic al iets gezegd over de "vrouw van rond de 30" (dat TS het zelf uitgelokt zou hebben) waarmee ze het bestaan van TS bevestigt. Het is een heel erg verhaal en ik zou het ook het liefst niet wíllen geloven maar voor mij is het wel duidelijk dat Lala serieus is en echt bestaat. Ik snap werkelijk waar niet dat Bedouin dit van haar man kan accepteren.

Snoekiej schreef:
Hoe is het trouwens verder gelopen Lala? Nadat jij in het hoekje gekropen bent? Liet A je toen met rust? Of kwam Bedouin er toen aan? En wat deed zij?

Deel 1 wekt de indruk dat er nog een vervolgpost gaat komen....

Depende

Lala wat verschrikkelijk moet dit voor jou zijn geweest. Ik krijg het gewoon benauwd bij je verhaal, de machteloosheid brr. Ik kan me niet eens voorstellen hoe het was. Enorm veel sterkte toegewenst bij de verwerking.

Froukje, meen je dit serieus. Geen woorden voor :n

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:18

Froukjeloves schreef:

Ik hoop van harte dat je niet weet hoe erg en hoe diep je iemand hiermee kunt kwetsen. Natuurlijk gebruik je je eigen naam niet. Je wilt het de dag nadat je dit plaatst niet op de voorpagina van je streekkrant tegenkomen....

Adorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:20

Froukjeloves, dan nog velen van ons gebruiken onze eigen naam niet, is dit ook om iemand de grond in te duwen? of omdat we op onze privacy gesteld zijn? sorry maar voel me echt niet lekker bij jouw post %)

OnlyFroukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:22

hij kwam misschien botter over dan bedoeld, maar ik bedoelde meer als het echt zo is vind ik het heel erg,.. Maar zelf kan ik dat niet oordelen was er niet bij. Soms kom ik bot over en zo bedoelde ik dat niet!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:23

Mensen, dit hele gebeuren is afgelopen weekend naar buiten gekomen, als dit een SA zou zijn waarom is dat dan al van 10 mei???
Sindsdien had men makkelijk die 25 nuttige berichten kunnen plaatsen,... en dan nog, is het nog iemands goed recht om het anoniem te willen plaatsen... als dat zo zou zijn.

Gaandeweg het andere topic kreeg ik toch steeds een beetje meer begrip voor Bedouin en is het allemaal al treurig genoeg. Ik vind het dapper dat ze nog zulke nette reacties geeft gezien de vele kromme reacties maar als ik dan weeeer zo'n verhaal lees dan gaan mijn nekharen toch wel weer overeind staan hoor,...jeetje...

Ik wil je even een hart onder de riem steken TS :(:)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 00:25

Echt heel erg, ik volg het topic ook en heb er enkel gereageerd omdat ik de hele discussie over het wel of niet erg zijn belachelijk vond klinken, alle andere slachtoffers deden hun best de Boktregels te respecteren en geen verhalen uit tweede hand te posten, daaruit alleen bleek alleen al dat het gewoon waar is en dat het hele zaakje nog meer stinkt dan bij de eerste post al leek...

Echt heel sterk dat je je verhaal durft doen :(:)

mika11 schreef:
Wat moet dat vreselijk eng zijn geweest, in een omgeving waar je heg of steg kent.
Er kwam wel een vraag bij me op, is absoluut niet kwetsend bedoeld of wat dan ook.
Maar hoe durfde je nog met die man naar een feest te gaan, terwijl hij daarvoor met het masseren eigenlijk al te ver was gegaan?
Kan best zijn, dat het natuurlijk veilig leek doordat er andere mensen zouden zijn, wat dus achteraf niet zo bleek te zijn.
Maar dat kan ik niet helemaal begrijpen uit jouw verhaal.

Lijkt mij dat om het even welke keuze je gaat maken, zelfs thuisblijven, daar niet veilig is... Je bent op reis, je wilt wel graag iets leuk gaan doen, en dus misschien het nare van de ochtend vergeten en af te schuiven als miscommunicatie, of een incident zoals B zo graag doet, door er toch nog iets leuks van te maken. Ik snap dit echt wel. Net zoals ze zich helemaal niet hoeft goed te praten betreffende het drinken of het dansen, wat doét een mens in zo'n situatie he? Als je het niet zelf meegemaakt hebt kan je je het gewoon niet voorstellen...

Ik vind het heel sterk dat zovelen hun verhaal hier durven doen. Je mag er niet aan denken wie er allemaal zelfs niet durft en helemaal alleen in stilte zoiets moet verwerken...

Het reageren in het andere topic van B vind ik verre van respectvol nu. Wat maakt het in godsnaam uit te durven discussiëren over je gelijk bij een beetje wasproduct, als je gewoon wéét dat je vent zo'n dingen gedaan heeft???