veldfles of drinkfles wat is nou het best ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

veldfles of drinkfles wat is nou het best ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 16:11

Mod's sorry als dit verkeerd staat.
Omdat ik nu meestal buitenritten maak van rond de 3uur en meer ben ik op zoek naar een mogelijkheid om water mee te nemen te paard (om zelf te drinken).
Ik heb al op enkele site's zitten kijken en kwam dingen tegen zoals deze :

Afbeelding

Ik vraag mij vooral af welke je goed kan vastmaken aan je zadel en welke redelijk blijven liggen als je eens een stuk
wil draven, ik had gedacht aan zo een bovenstaande veldfles omdat die mij wel redelijk vast te maken leek en door de zacht
hoes aangenaam voor het paard. Nu wat is de ervaring met drinkflessen te paard voor jullie ? Had liefst een dat ik gewoon
aan het zadel kan hangen.

Iemand tips waar ik een goede kan vinden aan een scherpe prijs of is bovenstaande prima voor mijn doel?

Alvast bedankt.

Martine

Re: veldfles of drinkfles wat is nou het best ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:27

RUI -> BRT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:33

Is een drinktas niet ideaal? Die kun je goed strak aan je lijf vastmaken.
Afbeelding

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:35

ik hang gewoon zadeltassen aan het zadel en pak een gewoon flesje dat kan je ook doen

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:39

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 16:43

Er hoeft ook maar een halve liter/liter in te kunnen. Een van leer is inderdaad ook een optie.

Zo een soort voorrugzak voor te drinken heb ik nog nooit gezien, gaat dat dan niet zoals een gewone rugzak schuuren als je wilt draven ?

Zadeltas heb ik aan gedacht maar mijn paard zit met een zeer korte rug, ik ben ook zoekende achter een maar de meeste zadeltassen zouden te "lang" zijn zeg maar. Is ook iets waarvoor ik later waarscheinelijk eens een topic ga openen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:46

hetlevenwint schreef:
Er hoeft ook maar een halve liter/liter in te kunnen. Een van leer is inderdaad ook een optie.

Zo een soort voorrugzak voor te drinken heb ik nog nooit gezien, gaat dat dan niet zoals een gewone rugzak schuuren als je wilt draven ?

Zadeltas heb ik aan gedacht maar mijn paard zit met een zeer korte rug, ik ben ook zoekende achter een maar de meeste zadeltassen zouden te "lang" zijn zeg maar. Is ook iets waarvoor ik later waarscheinelijk eens een topic ga openen.

Nee dat schuurt niet. Er kan 3 liter in en is heel licht omdat ie goed tegen je lichaam aan zit. Mijn vriend gebruikt hem voor mountainbiken en ik hoor hem nooit over zijn drinkzak klagen. Het is ook makkelijk want je hoeft geen handeling te maken, je kunt zo de tuut aan je mond zetten :)

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 16:47

ik heb deze
mijn paard heeft ook een redelijk korte rug maar het ligt meer onder je zadel dan op erachter

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 17:10

Brittney zou deze ook gaan voor een barefoot boomloos zadel ?

Joolien heb je 'm zelf ook gebruikt te paard ? Lijkt me namelijk dat je op je fiets niet lichtrijd in draf :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:12

Ik ben het wel van plan als ik weer eens buiten ga rijden. Maar mijn vriend die is behoorlijk wild met fietsen, doet downhill en dan stuiter je over boomstammen en spring je over allerlei dingen heen dus dat gaat best hard haha.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:14

dat weet ik niet
ik heb aan de mijne velcro bevestigt zodat ik hem aan mijn singelstoten/beugelriemen dan vasthangen
zo'n rugzak heb ik eens geleend van een vriendin en je kan het heel goed vastgespen zodat hij goed op zijn plaats blijft zitten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 17:16

Oke dankje allebij.

EJMx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:29

Ik heb een bidon in een houder, de houder is van heel zacht materiaal. Ik klik hem aan een ring van mijn zadel en er zit een gesp bij die je om de singel kan maken. Heb hem gekocht bij http://www.goedhard.nl
Hij blijft goed zitten ook tijdens draf en galop.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:48

Librakarlijn schreef:
Ik heb een bidon in een houder, de houder is van heel zacht materiaal. Ik klik hem aan een ring van mijn zadel en er zit een gesp bij die je om de singel kan maken. Heb hem gekocht bij http://www.goedhard.nl
Hij blijft goed zitten ook tijdens draf en galop.

Iets dergelijks maak ik ook, maar dan goedkoper. Zit geen bidon bij, past dus door de brievenbus.
voorbeeld foto:
Afbeelding

Prijs: 10euro. (excl. verzendkosten, 2 euro)
Op de voorbeeldfoto zit er een halve liter extran in. :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:53

Die van Goedhard heb ik ook. Echt een ideaal ding.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 17:58

Zo'n camelbak kun je prima mee rijden! :j
Ik vind zo'n drinkzak zelf niet fijn (smaakt naar plastic, vind ik dan) maar zo'n rugzakje heb ik ook. Kan ook een flesje in en rijd helemaal niet verkeerd.
Gebruik ik vaak voor nog wat langere ritten, als mijn zadeltassen voor voor het zadel volzitten en ik toch nog net iets meer mee wil nemen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 18:47

Brittneyx schreef:
ik heb deze
mijn paard heeft ook een redelijk korte rug maar het ligt meer onder je zadel dan op erachter

Zadeltassen moeten door de zadelboom gedragen worden, anders drukken ze op de ruggegraat. Niet voor niets dat je zadel daar niet draagt.

Goedhard heeft mooie tasjes (ook voor aan de voorkant) en Dabo ook. Rugzak is niet fijn om mee te rijden.

nikkie722

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 21:41

ik heb zadeltassen met 2 bidons, 1 voor mijn paard en voor mijzelf moet wel uitkijken dat ik geen ranja aan mijn paard geef haha

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:20

Citaat:
Zadeltassen moeten door de zadelboom gedragen worden, anders drukken ze op de ruggegraat. Niet voor niets dat je zadel daar niet draagt
.

Goedhard heeft mooie tasjes (ook voor aan de voorkant) en Dabo ook. Rugzak is niet fijn om mee te rijden.[/quote]
het ligt op het zadeldoek en is uitgesneden rond het zadel
dus het zadel drukt er niet op

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:23

Brittneyx schreef:
tamary schreef:
Zadeltassen moeten door de zadelboom gedragen worden, anders drukken ze op de ruggegraat. Niet voor niets dat je zadel daar niet draagt.

Goedhard heeft mooie tasjes (ook voor aan de voorkant) en Dabo ook. Rugzak is niet fijn om mee te rijden.

het ligt op het zadeldoek en is uitgesneden rond het zadel
dus het zadel drukt er niet op

Quote gerepareerd ;)

Zadel draagt het gewicht van de tassen niet. Tassen drukken daardoor op de ruggegraat. Deze tassen zijn bedoeld om op de skirt van een westernzadel te liggen, voor aan een engels zadel zijn ze niet geschikt.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:34

dankje ;)
dus deze zadeltassen zijn niet goed voor de rug van mijn paard?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:44

Correct, in elk geval in combinatie met een engels zadel. Ze zijn soms aan te passen, zodat ze aan de ringen onder de lepel hangen (als die aan je zadel zitten of zadelmaker kan dat vaak voor je doen) en het tussenstuk dus niet op de rug drukt, maar dan nog zou ik er niet veel gewicht in willen hebben.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:07

het enigste wat erin zit is een zakmes en een flesje water en eventueel een licht halstertje

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-12 06:24

Zo een bidon/veldfles zou dus prima moeten zijn.

Dankje iedereen al voor de tips en ervaringen.