[BRT] Waar kan je een buitenrit maken met een kind?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

[BRT] Waar kan je een buitenrit maken met een kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 09:59

Samen met een vriendin en haar dochtertje van 9 jaar willen wij graag een buitenrit gaan maken. Voor haar zal dit de eerste keer op vreemde paarden/ pony's zijn. Daarom zijn wij op zoek naar een manege waar alles goed geregeld is met paarden die vaker een bosrit/strandrit gemaakt hebben. Ze beheerst de gangen stap, draf en galop goed maar omdat ze soms onzeker kan zijn zoeken wij dus een locatie waar ze een mooie rustige buitenrit kan maken zodat ze over de "buitenrit-drempel" heen komt. Het liefst willen wij ook met onze eigen groep zodat wij geen andere mensen hinderen als ze toch niet in volle galop met de groep mee wilt rijden. Iemand een mooi/ leuk adres?

Anne_26

Re: [BRT] Waar kan je een buitenrit maken met een kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:31

Ik weet niet in welke omgeving je zoekt?
Maar Manege Elzenhof op Texel bied buitenritten aan voor beginners en daar zijn de paarden echt heel braaf. :)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:36

Dat kan bij ons, ik maak buitenritten in kleine groepjes en er gaan regelmatig kinderen mee voor een eerste buitenrit. We hebben brave en ervaren paarden en ponies en een prachtig bos, we zitten 2 van de grens vlakbij Nijmegen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:39

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 08:23

Delphi2 heb je een site waar ik meer informatie kan vinden qua prijzen enzo. Of kan ik de link gebruiken die eronder staat?

Angela ik kan bij stoeterij Angelbeeck niet zoveel vinden over een buitenrit....Zie ik iets over het hoofd :?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:25

Ik weet niet waar je ergens woont, of waar je het zoekt.
Maar op de stal waar ik loop, Stal van Bijnen, kan je ook buitenritjes doen. Dit kan met en zonder begeleiding.
Er zijn super brave haflingertjes voor kleinere kinderen die super goed luisteren en er nooit vandoor zullen gaan.
Ik kan als voorbeeld geven Stouri, die is super lief en mak en kijkt nergens van om. Ook kan je bij ons een wandel pony nemen, dan kan t kindje erop en de ouder ernaast lopen en dan krijg je een plattegrondje mee van het bos. Als je http://www.stalhouderijvanbijnen.nl/ hierop klikt vind je meer informatie.
Laatst bijgewerkt door Mioux op 18-07-12 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:25

Bij Rijmaaran in Schoonoord, Drenthe kan dat. Onder begeleiding met brave paarden.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 08:34

We wonen in de omgeving van utrecht. Zelf ben ik al een paar keer bij Puur Terschelling geweest dat is echt super en zou ik haar zo mee naar toe nemen maar we willen beginnen met een paar uurtjes.

Dus het moet wel een beetje in de buurt zijn. Aan rijmaaran heb ik ook zitten denken, ben ik ook al eens geweest maar daar had ik de laatste keer begeleiding van 14 jaar mee die zelf drukker waren met hun mobieltjes dan met ons. Dus tja.....

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:40

Utrecht is op zich niet heel ver rijden, denk dat je zo 45min a 30 min? er wel bent,.
Op Stal van Bijnen heb je hele goede begeleiding mee, ze kennen het bos, doen niet wat jij niet wilt en alles gaat in overleg met de klant. Dus of je wilt stappen, draven, galop, alles gaat in overleg
Er word ook zowiezo altijd gekeken welk paard of pony bij de klant past, dus als het kindje bijvoorbeeld niet goed kan rijden dan gaat er een zeer brave pony mee, en kan de volwassenen goed rijden word er ook gekeken voor tussen weg zodat alle pony's en paarden bij elkaar passen.
Het is er wel vaak wat druk dus van te voren bellen op tijd is een aanrader. Maar de omgeving is super, de paarden en pony's zijn super, en soms heb je ook geluk een hertje tegen te komen of een wild zwijn.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 09:36

Dat klinkt goed Mioux, ik zal jullie site eens even bekijken.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 09:50

Mioux een andere bokker stuurde mij een link met een topic hier over stalhouderij van Bijnen. Na dat gelezen te hebben zit ik nog wel met enkele vragen. Ik denk dat ik er maar even een telefoontje aan ga wagen want ik vind veiligheid toch echt het allerbelangrijkste en ik las een stukje over niet goed onderhouden zadels ed. en paarden die omkeren :o

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:39

Je kunt ook kijken bij stalhouderij het fjordenpaard in Breda.
Wordt ook veel aandacht besteed aan de begeleiding en paarden zijn zeer betrouwbaar (heb mijn paard daar gekocht)

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:44

paardentram-leersumseveld.nl

Hier kan je paarden huren, of er ook pony's bij zitten weet ik niet.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 11:45

Silence schreef:
Je kunt ook kijken bij stalhouderij het fjordenpaard in Breda.
Wordt ook veel aandacht besteed aan de begeleiding en paarden zijn zeer betrouwbaar (heb mijn paard daar gekocht)

Site even bekeken en ziet er leuk uit! Duidelijk veel liefde voor de paarden. Ik zal ze binnenkort even bellen wat de mogelijkheden zijn.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:22

Jillsil schreef:
Delphi2 heb je een site waar ik meer informatie kan vinden qua prijzen enzo. Of kan ik de link gebruiken die eronder staat?

Angela ik kan bij stoeterij Angelbeeck niet zoveel vinden over een buitenrit....Zie ik iets over het hoofd :?

http://www.trec-training.nl is mijn website, voor de prijzen van de buitenritten kan je me een p.b-tje of mail sturen.

Siloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 14:38

Manege Knollegruun :)
er gaan vaak ook gewoon kindjes mee van 7 jaar etc. , super brave pony's en goede begelijding !
is in schoonloo in drenthe , super mooie omgeving ook !

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 08:22

Oke bedankt voor de tip! Inmiddels hebben we een rit geboekt bij africhtingsstal van laar. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden.

Martijnhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 22:33

via google kan je ook veel vinden