Zadeltassen bevestigen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR_

Zadeltassen bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 14:15

Hoi :wave:
Aangezien de titel voel ik mezelf echt dom :+ Maar, ik heb dus van mijn moeder deense zadeltassen gehad (meegenomen van vakantie, voor mijn vakantie met de peerdies naar de drunense duinen). En nu vragen we beide af hoe deze vast moeten _O-
Omdat er aan de ene kant een gespje zit en aan de andere kant het touwtje waar die doorheen moet zegmaar. Hij gaat dus dicht, anders hadden we zelf wel kunnen verzinnen dat hij ergens aan het zadel moest maar dat gaat dus niet werken bij deze.

Hier zijn 2 foto's zodat je de constructie kan zien:

De zadeltassen.
Afbeelding

De sluiting.
Afbeelding

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! En ik wil echt graag weten of zadeltassen klapperen, vorig jaar had mijn vriendin dus zadeltassen geleend en die klapperde heel erg?

iza_viv

Re: Zadeltassen bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:35

Moeten niet gewoon door die ringetjes die aan het zadel zitten?! :')

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:39

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 14:40

Zeker niet geschikt voor een engels zadel (drukt op de ruggegraad) en mis ook bevestigingsmogelijkheden. Westernzadel kan eventueel wel, maar ook dan moeten er ringen bij. Denk dat deze eerder bedoeld is voor een motor.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 15:10

meikemarieke schreef:

Ja maar daar zitten er dus zadel clipjes aan, als je even goed kijkt zitten die hier niet ;)

tamary schreef:
Zeker niet geschikt voor een engels zadel (drukt op de ruggegraad) en mis ook bevestigingsmogelijkheden. Westernzadel kan eventueel wel, maar ook dan moeten er ringen bij. Denk dat deze eerder bedoeld is voor een motor.

Ze zijn in een dieren winkel gekocht.. Dus dat lijkt me stug haha.

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:15

je zou de riem los kunnen maken en dan beide uiteinden onder je singelstoten door. dus onder het zweetblad. de meeste zadeltassen kun je zo vast maken en gaan dan met een clipje weer dicht. deze heeft dat niet dus zul je goed aan moeten singelen. als je ze zo bevestigd klapperen ze absoluut niet. als je bang bent dat ze op deze manier van vastmaken losschiete. zou je ze een keer om je singelstoot kunnen draaien. dan gaan ze zeker niet los. je heb er geen last van met rijden.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 16:35

noortjjjj schreef:
je zou de riem los kunnen maken en dan beide uiteinden onder je singelstoten door. dus onder het zweetblad. de meeste zadeltassen kun je zo vast maken en gaan dan met een clipje weer dicht. deze heeft dat niet dus zul je goed aan moeten singelen. als je ze zo bevestigd klapperen ze absoluut niet. als je bang bent dat ze op deze manier van vastmaken losschiete. zou je ze een keer om je singelstoot kunnen draaien. dan gaan ze zeker niet los. je heb er geen last van met rijden.

Dankjewel!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:02

Ook inkopers van een dierenwinkel maken wel eens fouten. >;)
Ik zou deze tassen in ieder geval niet combineren met een engels zadel, maar uitsluitend met een westernzadel. Als je deze tassen plaatst zoals in dat andere topic (op het dekje en onder het zadel) vraag je om drukkingen en problemen op de rug van je paard.
Heb je een westernzadel, dan kun je overwegen om de tassen wat aan te passen zodat je de onderkant inderdaad naar de singelstoot kunt ankeren, zodat hij niet klappert. Die verbindingsboog moet dan dus over de skirts liggen, die moet door de boom van het zadel gedragen worden.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 09:14

Oh jammer genoeg het is dus een normaal zadel (dressuur) -O- Dus dat gaat hem niet worden! Vriendin heeft een boomloos dat kan zeker ook niet?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:53

Nope, met boomloos ook zeker niet doen.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 10:24

Okee nja, dan zal ik ze naar verkopen -O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:43

MandyR_ schreef:
Okee nja, dan zal ik ze naar verkopen -O-

Het kan wel, maar dan moet je wel het lef hebben om je dressuurzadel te (laten) verbouwen.

Wanneer je een degelijk zadel hebt, dan kun je aan het randje onder het zitvlak ringen laten maken. Wanneer je aan je zadeltassen dan ook ringen laat maken, die overeen komen met de ringen aan het zadel, dan kun je de tassen met carabijnhaken aan je zadel hangen. De brug tussen beide tassen draagt dan geen gewicht meer.

Voorwaarde is wel dat je een zadeldek hebt wat groot genoeg is om ook de tassen af te schermen voor de huid omdat je anders gegarandeerd schuurplekken krijgt en dan ben je ook uitgereden.

Ik heb deze constructie laten maken en ermee gereisd en dat gaat uitstekend.

MandyR_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 11:17

Het is wel een goed idee, maar ik ga dat niet laten doen op een duur dressuur zadel (niet om op te scheppen hoor haha, het is gewoon zonde :) ) en voor 1 vakantie, aangezien we thuis toch geen dagritten kunnen maken aangezien we bijna midden in een stad staan, dus dat word hem niet. Iig wel bedankt voor je tip! :)