Strandritten, datum?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarMarieke

Strandritten, datum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 22:03

Hallo hoi,

Ik had een vraagje voor mensen die bekend zijn met strandritten maken :)
Ik had namelijk van mensen gehoord dat er bepaalde data en tijden zijn dat je géén strandritten mag maken ivm mensen, honden, kleine kinderen etc.
Nu wil ik in de zomervakantie met een vriendin van mij een strandrit maken. Alleen weet ik niet op welke data en tijden dat kan.
Weet iemand misschien de regels?
Andere bokkers zijn altijd welkom met de strandrit (Ben Marieke 12 jaar oud, groot paard vriendin Kiki 13(? xD) groot paard)
Het gaat om de omgeving Amsterdam, aan die kant bij de kust

Groetjes Marieke

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 22:14

In de zomer kun je niet 's middags het strand op ;) vaak is het tussen mei en oktober dat je niet 's middags op het strand kunt komen. Vaak tussen 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds. Groot of klein paard maakt niet uit :P
Enkel een paar kleine stukjes zijn beschikbaar gesteld om 's middags te mogen komen met het paard.
Is gewoon puur en alleen voor de veiligheid!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 07:44

1234 schreef:
In de zomer kun je niet 's middags het strand op ;) vaak is het tussen mei en oktober dat je niet 's middags op het strand kunt komen. Vaak tussen 7 uur 's ochtends en 7 uur 's avonds. Groot of klein paard maakt niet uit :P
Enkel een paar kleine stukjes zijn beschikbaar gesteld om 's middags te mogen komen met het paard.

Heb jij misschien een idee op welke stranden dat wel en niet mag? Op sommige stranden mag het wel, andere niet, toch?

1234

Re: Strandritten, datum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 09:14

Nee ik weet niet de precieze plekjes ;) maar wat ik hierboven geschreven heb weet ik wel. Er is op bokt wel vaker in topics gemeld waar je wel smiddags het strand op mag. Missch. Ff zoekfunctie gebruiken!

MarMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-12 13:08

1234 schreef:
Nee ik weet niet de precieze plekjes ;) maar wat ik hierboven geschreven heb weet ik wel. Er is op bokt wel vaker in topics gemeld waar je wel smiddags het strand op mag. Missch. Ff zoekfunctie gebruiken!

Oke, dankjewel!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:02

1234 schreef:

Van hoeveel km strand ken jij de regels??
Je kunt in de Gemeente Bergen op grote stukken strand altijd rijden:
http://www.bergen-nh.nl/toerisme_en_vri ... and_en_zee in de tweede alinea zit een link naar de strandfolder voor alle info. Daarin staat precies op welke delen van het strand je wanneer mag komen.

Een deel van het strand tussen Haamstede en Rennesse is ook de hele dag toegankelijk voor paarden en zo zijn er wel meer gebieden, o.a. de waddeneilanden, waar je de hele dag op het strand mag. Kwestie van de lokale regels uitzoeken.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:13

Echt 99 van de 100 x wordt hier op bokt door iedereen verkondigd dat je op het meeste strand niet 's middags mag rijden hoor ;) Dus heb het niet verzonnen. En ik zei al dat ik niet precies wist op welke stukjes je wél mag rijden :) Die weet jij wel, dus das mooi!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 17:21

1234 schreef:
Echt 99 van de 100 x wordt hier op bokt door iedereen verkondigd dat je op het meeste strand niet 's middags mag rijden hoor ;) Dus heb het niet verzonnen. En ik zei al dat ik niet precies wist op welke stukjes je wél mag rijden :) Die weet jij wel, dus das mooi!

Als Bokt een cent kreeg van elke onwaarheid die in een bericht staat, dan waren de beheerders nu multi-milionair...........

Elco

Re: Strandritten, datum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:59

Tussen Noordwijk voorbij de boulevard en de Langervelderslag mag je het hele jaar rijden op het strand..Ook op het strand van Katwijk voorbij de sluis naar Wassenaar ook..Het is alleen niet handig als het mooi weer is en het strand vol met badgasten ligt, is voor jullie niet prettig maar ook niet voor de badgasten..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:08

Elco schreef:
Tussen Noordwijk voorbij de boulevard en de Langervelderslag mag je het hele jaar rijden op het strand..Ook op het strand van Katwijk voorbij de sluis naar Wassenaar ook..Het is alleen niet handig als het mooi weer is en het strand vol met badgasten ligt, is voor jullie niet prettig maar ook niet voor de badgasten..

Dat ligt toch voor een heel belangrijk deel aan hoe je je als ruiter opsteld naar de badgasten. Ik ben in het verleden regelmatig op legale stukken strand met behoorlijk wat badgasten geweest en daar heb ik nooit problemen mee gehad (tenzij je er problemen mee hebt dat je elke 100m wordt aangesproken omdat iemand je paard wil aaien; tja, dat is dan de consequentie van zoiets.....)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:21

ikke schreef:
Elco schreef:

Dat ligt toch voor een heel belangrijk deel aan hoe je je als ruiter opsteld naar de badgasten. Ik ben in het verleden regelmatig op legale stukken strand met behoorlijk wat badgasten geweest en daar heb ik nooit problemen mee gehad (tenzij je er problemen mee hebt dat je elke 100m wordt aangesproken omdat iemand je paard wil aaien; tja, dat is dan de consequentie van zoiets.....)

Je krijgt ook geen problemen, maar vind het altijd wel lastig mensen graven graag kuilen en zijn toch meestal aanwezig bij het water waar ik ook rij..En je kan natuurlijk dan alleen stappen, en als je paard toevallig gaat mesten vinden de badgasten ook vaak niet zo grappig..Zeker niet als dit in het water is..