Buitenrit met onervaren vriend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Buitenrit met onervaren vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 22:31

Goedenavond :) .

Na ongeveer een jaar afentoe plagen, heb ik mijn vriend zover gekregen dat hij (vrijwillig) toch wel erg graag een keertje mee zou willen rijden. Nou heb ik zelf een paard wat in de bak alles prima doet, maar buiten nog wel eens aan de haal wilt, als je niet goed de baas erover bent. Eigenaar wil ook niet iemand anders erop, dus ik respecteer dat en laat hem er ook niet op rijden.

Nou is hij absoluut niet van de verzorging erom heen maar een ritje zou hij prachtig vinden, hij rijdt graag met zijn stalen ros door mooie stukken land, maar te paard zou toch wel erg leuk zijn, en anders.
Hij heeft nu dus totaal geen ervaring en hij wil ook geen geld spenderen in veel lessen nemen en weet ik het allemaal, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een buitenrit o.i.d. waar ze onder goede! begeleiding meerijden en hem ook kunnen helpen, dus niet dat ze vooraan de groep rijden, zo van, jullie mogen het zelf doen. Hij pakt dingen snel op, maar wil hem niet in gevaar brengen.
Galop en evt. draf zijn dus ook echt geen pré, een relaxed stap ritje is prima! Lekker door de bossen of over een mooi stuk grond!

Ik zelf heb zo'n 5 jaar rijervaring en cross met mijn vp land en bos af, maar een relaxed stapritje zit er met mijn poown gewoon niet in, dus voor mij is het voor de verandering ook wel erg leuk om eens relaxed door mooie gebieden te stappen. :-)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen naar de ultieme buitenrij zoektocht voor mijn vriend, zodat we hem met heel bokt kunnen overtuigen hoe leuk paardrijden wel niet is! *D

Met vriendelijke groetjes,

Cindy :o

Happie

Re: Buitenrit met onervaren vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 10:36

Misschien goed om te vermelde welke regio je zoekt?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 11:02

Oh ja haha, sorry. ik woon zelf in Purmerend, noordholland. Ik ken op zich wel nabije manege's en stallen, (manege poelenburgh in Schoorl bijv.)

Als we er bijv. een weekendje weg oid. van kunnen maken, kan het gewoon in heel het land. :-)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:12

Ben zelf zowel met de 'gevorden' strandrit als met de 'beginners' stapbuitenrit geweest (omdat ik met kenissen was die niet rijden ;) ) in Schoorl bij Poelenburgh. De strandrit was hardstikke leuk, de staprit niet. Vond uitleg wat gebrekkig. Werd niet goed uitgelegd hoe je moest sturen en iedereen zat met gympen op t paard. Kennis van mij haar paard wandelde naar een pad wat omhoog liep naast het pad waar de rest op reed. Begeleiding begon tegen haar te gillen dat ze moest sturen, maar ja zij wist dus niet hoe en riep " ja hoe dan?!" Begeleiding riep alleen maar "sturen! STUREN!!"
Dus toen heb ik maar gezegd van kijken waar je heen wil allebei je handen opzij en hop paardje kwam weer terug.. Waarop kennis tegen begeleider zij van ja in plaats van dat je dat nou zegt...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 11:14

Kweetniet hoe groot jullie zijn, maar bij http://www.bigfieldshires.nl/ (dapper op bokt) heb ik dat ook eens met mijn zus gedaan. Gewoon stapritje, maar mooie omgeving en indrukwekkende paarden. Eens bellen en voorleggen wat je wil? Zit overigens in Vorden, vlak achter Zutphen.

RichelleF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:08

Bij Stalhouderij van Bijnen kan je ook buitenritten maken.
Ik zelf ben er nog nooit geweest, maar ga er van de zomer een ritje maken met mijn nichtjes.
Een daarvan in ook onervaren. Je kan bij hem kiezen of je met of zonder begeleiding wil.
Jij kan wel rijden, en je mag daar dan ook gewoon met z'n tweeen het bos in als één van de twee
kan rijden. Dan krijg je gewoon twee hele rustige paarden mee en kan je er gewoon een relaxed
rustig ritje van maken.
Ik heb daar zelf dus nog geen ervaring hoe en wat, maar misschien wel leuk voor als je met z'n tweeen wil rijden?
hier is de site: http://www.stalhouderijvanbijnen.nl/

Het is in Putten

marisseudine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:11

Prrrr schreef:
Kweetniet hoe groot jullie zijn, maar bij http://www.bigfieldshires.nl/ (dapper op bokt) heb ik dat ook eens met mijn zus gedaan. Gewoon stapritje, maar mooie omgeving en indrukwekkende paarden. Eens bellen en voorleggen wat je wil? Zit overigens in Vorden, vlak achter Zutphen.

hier vermelden ze wel direct bovenaan de site dat je wel ervaring moet hebben om mee te mogen.

DeWit1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:16

Ik ben een paar jaar terug ook bij Van Bijnen in Putten geweest met een onervaren vriendin. We hadden gekozen voor een rit met begeleiding. Het fijne vond ik daar dat je alleen met je eigen groepje gaat (in jullie geval dus met z'n 2-en). Die begeleider heeft continu naast mijn onervaren vriendin gereden en continu uitgelegd wat ze moest doen. We hebben zelfs nog behoorlijke stukken gedraafd. Het was ook voor de ervaren ruiters een leuke rit.

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:23

Ik heb afgelopen weekend met mijn man een staprit gemaakt bij Poelenburgh in Schoorl. Mijn man heeft niets met paarden maar zo'n rit wilde hij wel proberen

Mooie en ruime manege en brave paarden. Mijn man heeft het super naar zijn zin gehad.

We waren met z'n 6-en en ieder kreeg een paard toegewezen. Dat was al gezadeld. Instructrice nam dan ieder 1 voor 1 mee naar de binnenbak voor een korte instructie (links, rechts, stoppen) en om te helpen opstappen (met kruk). Beugels werden op maat gemaakt en paarden aangesingeld en toen het bos in.

Zeker een aanrader! :j

Edit: Poelenburgh heeft een laarzenkamer met rijlaarzen in alle maten. Deze kun je gratis lenen.
Een helm is ook verplicht en kost €1,- om te lenen. Zijn er ook in alle maten en veel zijn verstelbaar (en ze zijn schoon!)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 16:21

Bedankt iedereen! Poelenburgh ben ik zelf al diverse keren geweest maar heel erg op uitgekeken. Ben met een beginner achting groep meegeweest en ze reden alleen maar voorop zonder begeleiding te geven, daarom lijkt die Van Bijnen mij wel erg leuk om een keer te doen, vanaf mijn woonplaats is het een uurtje rijden dus dat is niet zo erg. :-) Ik denk dat we die maar eens gaan proberen, nouja. Ik ga hem er mee verassen zodat hij er niet onderuit kan haha!

Mocht iemand nog iets weten hoor ik het wel

DeWit1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 17:00

Ik hoop dat je hem gaat verrassen?? Verassen, dat mag nog wel heel wat jaren duren..... (sorry, ben taalpurist).

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 17:03

Sorry ik ben een dyslect =P

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:54

struikgewas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:33

Bij Manege Groot in Egmond kan je onder begeleiding buitenritten maken, ze hebben paarden voor elk niveau. Ik heb er zelf erg goede ervaringen mee :j
http://manegegroot.nl/

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 20:23

Ik ben een tijdje terug bij stal Arnhem geweest (www.stalarnhem.nl). Heb zelf wel wat rijervaring (maar een lichamelijk beperking) en ging met een vriendin die ook ervaring heeft. Er werden paarden gekozen en we gingen met zijn 2en met een begeleider mee op pad. We mochten zelf aangeven of we wel of niet in draf/galop wilden. Begeleider reed voorop, keek regelmatig achterom en overlegde..
Mooi gebied daar, de Veluwe..

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:17

Ik heb eigenlijk precies dezelfde vraag, dus lees even mee :). Probleem is dat mijn vriend nogal lang is (meer dan 2m) en ook niet de lichtste...

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-12 20:49

Mijn vriend is >1.90 dus dat is voor ons ook inderdaad een probleem, al weet hij daar neits van af haha. Gelukkig voor hem zit er geen grammetje vet op zn lichaam dus aan zijn gewicht zal het niet liggen haha. Hij is nu bij mij thuis dus zit nu heel sneaky achter mn Macbook haha.

Iedereen die ondertussen heeft geantwoord, ik ga even kijken, bedankt iniedergeval! :-)