.Na ongeveer een jaar afentoe plagen, heb ik mijn vriend zover gekregen dat hij (vrijwillig) toch wel erg graag een keertje mee zou willen rijden. Nou heb ik zelf een paard wat in de bak alles prima doet, maar buiten nog wel eens aan de haal wilt, als je niet goed de baas erover bent. Eigenaar wil ook niet iemand anders erop, dus ik respecteer dat en laat hem er ook niet op rijden.
Nou is hij absoluut niet van de verzorging erom heen maar een ritje zou hij prachtig vinden, hij rijdt graag met zijn stalen ros door mooie stukken land, maar te paard zou toch wel erg leuk zijn, en anders.
Hij heeft nu dus totaal geen ervaring en hij wil ook geen geld spenderen in veel lessen nemen en weet ik het allemaal, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een buitenrit o.i.d. waar ze onder goede! begeleiding meerijden en hem ook kunnen helpen, dus niet dat ze vooraan de groep rijden, zo van, jullie mogen het zelf doen. Hij pakt dingen snel op, maar wil hem niet in gevaar brengen.
Galop en evt. draf zijn dus ook echt geen pré, een relaxed stap ritje is prima! Lekker door de bossen of over een mooi stuk grond!
Ik zelf heb zo'n 5 jaar rijervaring en cross met mijn vp land en bos af, maar een relaxed stapritje zit er met mijn poown gewoon niet in, dus voor mij is het voor de verandering ook wel erg leuk om eens relaxed door mooie gebieden te stappen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen naar de ultieme buitenrij zoektocht voor mijn vriend, zodat we hem met heel bokt kunnen overtuigen hoe leuk paardrijden wel niet is!
Met vriendelijke groetjes,
Cindy
) in Schoorl bij Poelenburgh. De strandrit was hardstikke leuk, de staprit niet. Vond uitleg wat gebrekkig. Werd niet goed uitgelegd hoe je moest sturen en iedereen zat met gympen op t paard. Kennis van mij haar paard wandelde naar een pad wat omhoog liep naast het pad waar de rest op reed. Begeleiding begon tegen haar te gillen dat ze moest sturen, maar ja zij wist dus niet hoe en riep " ja hoe dan?!" Begeleiding riep alleen maar "sturen! STUREN!!"