Paard ziet spoken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sophie1818

Paard ziet spoken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 18:59

Hoi,

Ik heb me merrie nu net 4 maanden ongeveer en we gaan 1 tot 2x in de week op buitenrit,
als ze achter een ander paard loopt is er niets aan de hand,
maar waneer ze zelf moet dan ziet ze overal spoken.
Nu is dit af en toe best wel een beetje gevaarlijk, want er komt nooit een auto aan, maar ze gaat aldoor achteruit lopen.
Tis echt een schat en heeft geen kwaad in zich, dus zal niet omhoog komen of bokken. Maar ze is heel erg eigenwijs.
Ben me zweepje vergeten de vorige keer.. Maar iemand tips? Want ze wandeld rustig de sloot in..

En je, ik geef er echt wel een flinke schop als ze niet wilt.
verder ben ik heel lief voor er hoor!! :') Maar alleen op pad is bijna geen optie als we om de 5 meter moeten stoppen.

paardjuhh123

Re: Paard ziet spoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:00

misschien eens wandelend gaan? als ze samen met jou is en ze ziet dat ''spoken;)'' zit je er tenminste niet op, en kan je haar makkelijker laten merken dat jullie verdergaan en er niks is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:03

Misschien wat meer geduld hebben, je zweep thuis laten en eerst eens rustig samen met andere paarden oefenen tot ze ook 10 meter alleen voorop durft met een ander paard nog steeds in de buurt?

Een paard een schop of een lel met de zweep geven als ze ergens bang voor is, imaginair of niet, gaat alleen maar zorgen dat ze haar angst met pijn gaat associeren en de volgende keer alleen maar banger zal zijn. Want dáár, in dat bos bij die enge boom, dáár had ze vorige keer pijn. Wat denk je zelf, zal ze de volgende keer daar bang zijn of rustig vol vertrouwen doorlopen?

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:07

ben het met je eens hoor Ibbel, misschien is het wandelend gaan de eerste keer wel leuk voor dr om een vriendje van dr mee te nemen. en dan de 2e of 3e keer alleen te gaan wandelen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:10

Lijkt op mijn oude Haflinger, die was heel stoer als er andere paarden waren, maar alleen was het een watje.
Ik heb toen heeel veel gewandeld. Elke keer een stukje verder en verder.
Heb slachtoffers gezocht die mee wouden fietsen, en ook mensen die mee wouden buiten rijden die dan steeds iets verder weg gingen rijden.
Resultaat: Haffie kon alleen naar buiten zonder dat ie de boom in sprong :D

paardjuhh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:16

zoiets bedoel ik ook ja :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:21

Wat ik ook wou zeggen was dat je paard denk ik bang is om alleen te zijn, door met de tips te gaan werken (en als ze braaf is belonen) leer je dat de grote boze wereld zonder vriendjes ook niet eng hoeft te zijn

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 19:25

Top bedankt voor de tips, ja en ik heb er natuurlijk pas 4 maanden dus nog niet zo heel lang. Me vader gaat af en toe mee op de fiets een rondje, en dat gaat wel redelijk. Vrachtwagens, trackers en al dat grote geschut.. No problemo.. haha held op sokken.