ruiterbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mijnfjord

ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:19

Hallo,

weet iemand of je verplicht een ruiterbewijs nodig hebt als je met je paard recreatief naar buiten gaat?!
(of dat het verplicht wordt)

En voor 'enjoy the ride'-ritten en endurance heb je daar wel een ruiterbewijs voor nodig?

Hoop dat het bericht hier goed staat.

MalouEnVievv

Re: ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:21

ja ruiterbewijs is op de meeste plaatsen wel verplicht. Zeker als je op de veluwe of een ander groot gebied wilt rijden. In je eigen woonplaats heb je ook de kans dat het een keer gevraagd word. Bij mij is dat wel al een paar keer gebeurd.

Voor enjoy the ride ritten zou ik het niet zeker weten.
Ik heb mn ruiterbewijs pas gehaald en het is hartstikke simpel hoor! Zeker als je wat van paarden weet en gewoon kan rijden.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:26

Voor endurance heb je geen ruiterbewijs nodig en voor zover ik weet voor ETR ook niet! :)

Op de meeste plaatsen in NL is het ruiterbewijs NIET verplicht, alleen op sommige stukken van de veluwe en sommige natuurgebieden. Ik heb er zelf geen, vind het vrij nutteloos, duur en ik heb het ook nog nooit nodig gehad ;)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 15:29

Ruiterbewijs is bijna nergens verplicht:
Citaat:
Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht?
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem (tenminste de begeleider), de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.
(bron: SRR nederland)
Dus tenzij je hier in de buurt woont zou ik het niet doen, je hebt er verder niks aan en er wordt ook nooit naar gevraagd, zelfs niet in de gebieden waar het wel verplicht is ;).

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:34

dank je wel, ja ik zat er over na te denken omdat ik er met m'n paard vaak op uit trek
(bij ons in de buurt) nu wil ik wat verder weg. Ik zat te twijfelen of ik me zou opgeven voor een ruiterbewijs maar denk dat ik hem nu toch ga halen ;)

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 15:35

okay, las de berichten van de andere later. Dat heb ik dus ook het is vrij prijzig en als er nooit naar gevraagd wordt vind ik het zonde.

Bedankt voor jullie reacties ik denk er over na!