Paardrijvakantie in Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xxhorses

Paardrijvakantie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 16:21

Hallo allemaal, :)

Ik heb een vraagje over paardrijvakanties in Nederland.
Ik weet niet of je het echt een paardrijvakantie kunt noemen, maar mij lijkt het echt super om bosritten te maken bijvoorbeeld een midweek of een week.
Omdat ik op een manege rijd, dus alleen in een bak, wil ik ook wel eens wat anders proberen.
Weten jullie misschien maneges of vakantieparken die dit soort dingen organiseren zoals: bosritten op de Veluwe bijvoorbeeld: vakantiepark Samoza, weten jullie er nog meer?
Ik heb zelf geen paard, dus het zou fijn zijn als je een paard zou kunnen huren.

Groetjes,
Xxhorses
Laatst bijgewerkt door Xxhorses op 11-06-12 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Re: Paardrijvakantie in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:32

Bedoel je echt een ruiterkamp? ;) (dus georganiseerd en met meerdere leeftijdsgenoten)
Of meer dat je tijdens een verblijf in bijv. een bungalowpark/hotel/camping, soms ritten gaat maken?

Xxhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 16:37

1234 schreef:
Bedoel je echt een ruiterkamp? ;) (dus georganiseerd en met meerdere leeftijdsgenoten)
Of meer dat je tijdens een verblijf in bijv. een bungalowpark/hotel/camping, soms ritten gaat maken?

Ja maakt eigenlijk niet uit.
Ik ben 16 jaar, maar mij lijkt een ruiterarrangement ook leuk zoals bij Samoza.
Weet jij er nog meer?
Het liefst op de Veluwe.

dankje voor je reactie

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:44

Hmm nee dat soort ruitervakanties weet ik niet ;)
Ben zelf 3x naar 't Reelaer geweest in Raalte (overijssel) is alleen niet op de veluwe :) Wel heel mooi natuurgebied.
Zij rijden niet in de bak (tenzij het slecht weer is, en voor de politietraining), alleen maar buiten.
Laatst bijgewerkt door 1234 op 11-06-12 16:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Xxhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 16:48

Okeeej
Het liefst eigenlijk op de veluwe, maar bedankt voor je reactie.
Heb jij toevallig ook wel eens gehoord van de KNHS in Ermelo.
Ik heb hun ook wel eens gemaild en hun zeiden dat je daar ook op vakantie kon, maar dat je dan een eigen paard moest hebben en dat heb ik niet.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:49

Nee niet van gehoord :) Anders kun je de zoekfunctie ff gebruiken hier op bokt. (rechtbovenin)
Dan kun je daar KNHS Ermelo intypen en dan kijken of er daar iets over staat ;)
maar als zij zeggen dat je eigen paard moet hebben, lijkt het mij logisch dat je daar niet heen kunt ;)
Want dan hebben ze geen paarden beschikbaar voor het kamp (of wat het ook is).

Xxhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 16:53

1234 schreef:
Nee niet van gehoord :) Anders kun je de zoekfunctie ff gebruiken hier op bokt. (rechtbovenin)
Dan kun je daar KNHS Ermelo intypen en dan kijken of er daar iets over staat ;)
maar als zij zeggen dat je eigen paard moet hebben, lijkt het mij logisch dat je daar niet heen kunt ;)
Want dan hebben ze geen paarden beschikbaar voor het kamp (of wat het ook is).

Okee bedankt!
iemand anders nog meer tips?

antonhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:55

Een trektocht met paarden. 5 of 6 dagen. Kijk maar eens op onze site. Volgend hebben we ook mogelijkheden in Tsjechië.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:21

Geen vakantie, maar je kan er huifkarren huren (zonder begeleiding en ALLEEN STAPPEN!) en bosritten maken (ONDER begeleiding, stap, draf en/of galop afhankelijk van de ervaring van de ruiters).
http://www.dekronkel.com
Tevens kan je er slapen, dus als je meerdere activiteiten van hun mixt kan je er een leuke vakantie houden.

Xxhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 18:00

Judje schreef:
Geen vakantie, maar je kan er huifkarren huren (zonder begeleiding en ALLEEN STAPPEN!) en bosritten maken (ONDER begeleiding, stap, draf en/of galop afhankelijk van de ervaring van de ruiters).
http://www.dekronkel.com
Tevens kan je er slapen, dus als je meerdere activiteiten van hun mixt kan je er een leuke vakantie houden.

Van de kronkel heb ik ook wel eens van gehoord en heb er al 2 keer een huifkar gehuurd, maar ik wist niet dat ze ook bosritte maakten.
Ben jij er wel eens geweest?
Ik zie dat jij er vlakbij woont Teuge?

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:07

Heb er 2 jaar gewerkt. ;)
Je kan ritten maken vanaf 1 uur tot dagtochten, hetzelfde geldt voor de huifkartochten.
(Als je je koetsiersbewijs hebt kan je zelfs meerdaagse tochten maken met de huifkar.)

Xxhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 18:10

Judje schreef:
Je kan ritten maken vanaf 1 uur tot dagtochten, hetzelfde geldt voor de huifkartochten.
(Als je je koetsiersbewijs hebt kan je zelfs meerdaagse tochten maken met de huifkar.)

Ja, zoals ik al zei lijkt het me hartstikke leuk om bosritten te maken, maar ik heb niet echt een vriendin die ook van paardrijden houdt.
en als ik daar een bosrit zou gaan maken ken ik er niemand.
Ik heb je profiel bekeken, mag ik trouwens zeggen dat je hele mooie paarden hebt!!

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:13

Dank je. :) Ik ben er ook HEEL erg blij mee hoor! Alleen heb ik mijn Haffie niet meer. Kostte me te veel.

Als je niemand weet om met je mee te gaan is het waarschijnlijk wel saai daar en je bent 16, dus weet ik niet of je ouders het zien zitten om je daar alleen achter te laten, want je zit wel in de middle of nowhere.
Misschien dat je met meiden van Bokt, die met hetzelfde probleem zitten wat af kan spreken?
Succes met je zoektocht!

Xxhorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 18:14

Judje schreef:
Dank je. :) Ik ben er ook HEEL erg blij mee hoor! Alleen heb ik mijn Haffie niet meer. Kostte me te veel.

Als je niemand weet om met je mee te gaan is het waarschijnlijk wel saai daar en je bent 16, dus weet ik niet of je ouders het zien zitten om je daar alleen achter te laten, want je zit wel in de middle of nowhere.
Misschien dat je met meiden van Bokt, die met hetzelfde probleem zitten wat af kan spreken?
Succes met je zoektocht!

ja, ik weet waar het is. tsja.. hoe kom je aan die vriendinnen :P

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 20:58

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:01

Xxhorses schreef:
Judje schreef:

Ja, zoals ik al zei lijkt het me hartstikke leuk om bosritten te maken, maar ik heb niet echt een vriendin die ook van paardrijden houdt.
en als ik daar een bosrit zou gaan maken ken ik er niemand.
Ik heb je profiel bekeken, mag ik trouwens zeggen dat je hele mooie paarden hebt!!

Kun je dan niet beter voor ruiterkampen zoeken? ;)
Das veel leuker dan in je eentje ritten maken. Dan ben je de hele (mid)week met leeftijdsgenoten.
Kun je gewoon googlen ;) Ruiterkampen Veluwe/Paardenkampen Veluwe, enz...
Want bij Samoza moet je, volgens mij, op het recreatiepark ofzo overnachten. Dan ben je dus ook in je eentje als je geen vriendinnen hebt die meewillen. Tenzij je met je ouders op vakantie gaat.

En om bokkers te vinden die mee willen ,kun je een advertentie aanmaken op de bokt markt http://www.bokt.nl/markt/ onder Vrijwilligers/Grooms/rijmaatjes.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:06

Ohja, bij Fjordhestgard in Hoenderloo hebben ze ponykampen.

RomySmink

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 23:45

alquife

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:11

In Drente weet ik een manege waar je goedkoop kunt logeren en eten en bosritten kunt maken.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 12:18