Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gypsy schreef:A: Eigenaar van de manege appart nemen, en hem eens heel heel duidelijk maken dat je niet zo met je klanten omgaat! Issie nou helemaal....
B: Je hebt alle recht om bang te zijn, je hebt een hoop narigheid meegemaakt. Dus accepteer het, je MAG bang zijn.
C: Oké, je bent dus bang om op buitenrit te gaan. Geeft niet. Ga kijken naar dingen die je niet eng vind, hoogstens een beetje spannend. In de buitenbak rijden met de deur open. In de wei rijden. Stukje uitstappen over het erf. Wandelen naast een paard. Met een oud braaf manegepaard en een goede begeleider wandelen, voel je je oké, stap maar op, voel je je echt bang, stap maar af.
Stapje voor stapje opbouwen, en gewoon dingen doen die jij leuk vind. Veel succes!
slakkenrace schreef:Tja, helaas zit ik al een tijdje langer te overwegen om bij deze manege te stoppen. Deze man heeft vanaf het begin af aan al weinig manieren naar klanten toe getoond (abonnement verlengen in stilte maar zodra je hier iets van zegt: 'jij MOET je kaart nog afmaken! Anders haal ik de rechter erbij') Toen hij de eerste keer hoorde dat ik bang was, heeft hij me de week daarop ook echt op het meest strontvervelende schrikkerige paard gezet van de hele manege! Toen ik hem hierover aansprak keek hij me enorm smerig aan! De week daarop maakte hij me belachelijk.
Het is niet alleen de eigenaar van de manege die er mee spot, ook een paar andere ruiters maar vooral begeleiders bij buitenritten. "Alsjeblieft niet in rengalop!"... "AHHH moet dat nou? Godver&#@$ zij durft ook helemaal niks! Komop zeg wat een onzin!" Ik voel me daarom ook altijd heel erg rot en schuldig als ik weer thuis ben, alsof ik andermans pret heb bedorven.
Ik ga de paardjes zo ontzettend missen! Een verzorgpaardje durf ik niet meer (alleen) aan, en de andere manege in de buurt vragen ze 20,- per uur! Overal waar ik nu heb gereden maken ze me belachelijk. Het liefste ga ik niet meer rijden op een manege. Maar verzorgpaarden zijn in deze regio zeer schaars, en verzorgers zijn er in overvloed.
Bestaan er geen speciale anti-slip-hoefijzers ofzo? (eventjes aan het toekomstige paardje denkende *droom droom*)
Westernfreak schreef:Je bent inderdaad niet de enige die bang is met buitenrijden.
[BRT] Bang
Als ik jou was, zou ik inderdaad stoppen bij deze manege en op zoek gaan naar een goede manege. Wat is de opzegtermijn? Heb je wel een contract ondertekend? Of gaat alles mondeling?
Bij een goede manege houden ze weldegelijk rekening met je en zul je het vertrouwen misschien wat terugkrijgen. De tip van het dragen van een bodyprotector vind ik sowieso wel een goede. Niet alleen voor je eigen vertrouwen, maar hoe braaf een paard ook is, er kan altijd wat gebeuren (zoals je helaas zelf al hebt ervaren).
Mocht je in de toekomst weer spanning opbouwen tijdens een buitenrit, kan het soms helpen om te fluiten of een liedje te zingen zodat je ontspant. Het klinkt raar en soms heb je wat mensen die je raar aan staan te kijken, maar het helpt.
Strohalm schreef:Ik vraag me af waarom je jezelf dwingt om een buitenrit te maken?
Wanneer je er angst voor hebt, gewoon niet doen! Als je het heerlijk vindt om in een bak te rijden, waarom dan op buitenrit?

Ik heb niet heel veel tijd, maar misschien kan ik je helpen? als ''been there, done that''.. Ik denk ongeveer hetzelfde als jij bij buitenrijden. Maar toch blijf ik gaan
Akshay schreef:Strohalm schreef:Ik vraag me af waarom je jezelf dwingt om een buitenrit te maken?
Wanneer je er angst voor hebt, gewoon niet doen! Als je het heerlijk vindt om in een bak te rijden, waarom dan op buitenrit?
Je kunt ook bang zijn op buitenrit maar het toch graag doen
en dat klinkt stom..
Maar zie het meer als ''ik wil het zo graag, het is zo mooi/ontspannend/leuk als het goed gaat, mááár dat, dat,dat,dat,dat,dat kan er allemaal gebeuren''
Tenminste, zo werkt het bij mij
@TS; welke omgeving woon je?Ik heb niet heel veel tijd, maar misschien kan ik je helpen? als ''been there, done that''.. Ik denk ongeveer hetzelfde als jij bij buitenrijden. Maar toch blijf ik gaan

Strohalm schreef:Als ik ergens bang voor ben heb ik geen behoefte om dat ding te gaan doen.
Lijkt me ook niet heel erg verstandig.
Wanneer je angstig bent, kun je geen weloverwogen beslissingen nemen. Afstappen halverwege in het bos vind ik namelijk ook zeer onverstandig. Misschien voor jezelf wel weer veilig dan (alhoewel ik daar ook erg mijn twijfels bij heb), maar voor je paard ook niet echt.
Als je ergens echt angst voor hebt, kun je het niet leuk vinden.
Als je het toch graag wilt doen, dan heb je of geen angst of je laat je dwingen door een ander.
TS is zo te lezen echt bang en wil niet, maar laat zich op één of andere manier dwingen. Niet doen!!! Alleen doen als je zelf heeeeeeeeeeeeeeeel graag wilt!
Ik geef ze zelf, maar er zijn meer mensen die 1-op-1 ritten aanbieden, ook bijvoorbeeld zenritten welke gericht zijn op ontspanning, rust en lekker genieten. Je hoeft ook zelf niet te sturen en gaat aan de hand mee met die mevrouw.