Buitenrit lage vuursche / Hilversumse hei ruiterpas?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

showteam

Buitenrit lage vuursche / Hilversumse hei ruiterpas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 12:48

Ik wil morgen graag een ritje maken op de Hilversumse hei, klopt het dat je daarvoor een ruiterpas dient aan te schaffen?
En als je in lage vuursche wilt rijden is dat wel voor iedereen toegankelijk en heeft iemand dan tips waar ik de trailer zou kunnen parkeren?

Ik hoor graag jullie ervaringen!

Sim

Re: Buitenrit lage vuursche / Hilversumse hei ruiterpas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:08

Lage Vuursche heb je ook een plaatje nodig! Je kunt wel een dagpas kopen.
Parkeren kun je bij het theehuis of bv in LV zelf, achter de Kastanjehof.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:56

Ik dacht dat je voor Lage Vuusche geen penning nodig hebt.
zie ook:
http://www.hippisch-toerisme.nl/website ... rovincie=8

hieruit blijkt dat je dit voor het goois natuurreservaat en soest wel nodig hebt.

Ik kan je als pauzeplek bij de lage vuursche trouwens theehuis het hoge erf aanraden, daar kun je je paard vastzetten en in de gaten houden als je buiten zit. Je hebt daarbij ook een grote parkeerplaats waar je je trailer neer kunt zetten. Volgens mij hebben ze daar ook gratis kaartjes van het bos, waar een deel (niet alle!) van de ruiterpaden ook op staat.
http://www.theehuislagevuursche.nl/

veel plezier morgen!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 16:07

Oh top bedankt voor jullie suggesties dan ga ik lage vuursche proberen, kan niet vinden of je daar een penning of iets voor nodig heb dus denk het niet eigenlijk.. :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:44

NiG schreef:
Ik dacht dat je voor Lage Vuusche geen penning nodig hebt.
zie ook:
http://www.hippisch-toerisme.nl/website ... rovincie=8

Geen penning (meer), wel een plaatje. Het is maar een klein stukje bos waar het plaatje voor nodig is, maar als je de boswachter tegenkomen (en het is een fanatieke man, ik spreek uit ervaring) ben je de sjaak.

Citaat:
hieruit blijkt dat je dit voor het goois natuurreservaat en soest wel nodig hebt.

Bos van Soest en LV lopen in elkaar over, dus ga je daar rijden zul je toch het plaatje nodig hebben (of een dagpas kopen).
Ik rijd hier al jaren. ;)

Citaat:
Ik kan je als pauzeplek bij de lage vuursche trouwens theehuis het hoge erf aanraden, daar kun je je paard vastzetten en in de gaten houden als je buiten zit. Je hebt daarbij ook een grote parkeerplaats waar je je trailer neer kunt zetten. Volgens mij hebben ze daar ook gratis kaartjes van het bos, waar een deel (niet alle!) van de ruiterpaden ook op staat.
http://www.theehuislagevuursche.nl/

veel plezier morgen!

Theehuis zoals ik al zei inderdaad. Link is handig!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 19:13

Oké dan wordt het toch nog lastig, zijn er nog andere suggesties (in de buurt) van een route die ik kan rijden door een bos waarvoor ik geen penning, plaatje of vergunning oid nodig heb? Het hoeft geen enorme lange rit te zijn er gaat namelijk een Shetlander mee dus we doen rustig aan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:16

grote bos in driebergen, of leersumseveld, daar mag je 'gratis' rijden.
t panbos bij de bilt volgens mij ook nog wel, maar dat weet ik zo niet zeker.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:20

het is dat ik morgen niet op stal ben,anders had ik wel een plaatje voor je kunnen regelen. Sta op een stal, dat tegen Lage Vuursche aan zit.
Wat Sim al zegt. De boswachter en de landeigenaar zijn heel erg streng!

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 19:29

Ja klopt ik heb met de huifkar wel eens in lage vuursche moeten rijden voor een bedrijf (soort kerstbomen feest) en toen was de boswachter daar ook niet blij, ondanks dat we goede afspraken hadden. Dat bedacht ik me net weer haha dus beter niet.
Panbos is nog een hele goede optie volgens mij is het daar ook niet verplicht, tenminste kan niks vinden op internet daarover.

NiG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:42

Panbos is officieel wel een penning voor nodig, maar die beboeten je niet en ze controleren daar ook niet echt op. (heb de afgelopen paar jaar veel in het panbos gereden)
Let wel op, in het panbos is een gedeelte hondenuitlaatgebied en lopen bepaalde wandelroutes over de ruiterpaden. Vooral op zondag kan het nogal erg druk zijn met honden, maar zolang jullie paarden niet bang zijn voor honden is dat niet zo'n probleem.

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 03:20

Bedankt voor het meedenken allemaal! We gaan het panbos proberen, honden zijn geen probleem gelukkig :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 14:38

Waar kan je zo'n penning halen dan?
Ik wil aankomende zaterdag parkeren bij het theehuisje en van daaruit het bos ingaan.
En heeft er iemand een leuke route? Is dit makkelijk te volgen wil niet verdwalen :P (heb wel navigatie op me phoon maar toch :P )

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:28

Hoe lang wil je een ronde maken?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:34

niet zo heel lang, klein rondje van 1 a 2 uur...hoeft niet zo heel ver van de theehuis af te gaan...heb jij een goede/leuke route...ik ben met weinig tevreden :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:00

Ga je alleen of met meerdere. Ik kan anders wel aansluiten met mijn eigen paard. Dan kan ik jullie het 1 en ander laten zien. Mochten jullie (jij), dat niet willen, dan kan je de route Golfbanen doen of rondje Baarnse bos of rondje Lage Vuursche.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:36

Ik zal eens vragen aan mijn vriendin wat ze er van vind.

Mij lijkt het super leuk, jij kent de omgeving :D
Hoe zit dat met die passen? Wij willen eigelijk "zwart"gaan rijden }:0 :evaw: ~~}>
Wij wilde 2 uur vertrekken dus zijn we er hopelijk half 3 bij het theehuisje

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:40

Ik rijd veel in de Lage Vuursche, kom bijna nooit een boswachter tegen..... je moet overigens ook je ID meenemen. Want een pas alleen is eigenlijk niet eens genoeg. Persoonlijk zou ik het er voor een dag op wagen... Zelf heb ik wel een pas. Als je een groot rondje gaat maken, heb je eigenlijk een penning nodig voor Pijnenburg, een pas voor het GNR en een penning voor Soest. Te gek voor woorden.... En je krijgt de pas van het GNR alleen als je een ruiterbewijs hebt. Het GNR heeft ook routekaarten van het gebied. Overigens is het nu wel heel erg nat in de Lage Vuursche. Paden zijn daar snel slecht.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:49

Als je bij de Lage Vuursche legaal wil rijden moet je gewoon op de paden blijven van staatsbosbeheer. Dan dus niet de trailer bij het Theehuis neerzetten want dat staat op Landgoed Pijnenburg en daar heb je een penning/plaatje nodig. Al rijd ik al 15 jaar daar in het bos en heb nog nooit een boswachter gezien maar stalgenoten van mij wel.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:51

Ja klopt, maar we willen gewoon naar het bos :P

Vriendin heeft afgelopen zaterdag haar EB rijbewijs gehaald en we hebben altijd gezegd als jij die hebt gaan we meteen naar het bos.
We hoeven niet persee groot rondje, En we hoeven ook niet persee te galoperen (als het kan ik het mooi meegenomen) tis meer van dan zijn we in het bos geweest :P

Ruiterbewijs heb ik helaas niet :( vind ik ook zo'n onzin. Ik zal mijn ID meenemen. We gaan maar 1 keer. Misschien later in het jaar nog een keer. En vinden het wel leuk dat we dan al een beetje route kennen.

@wyoming: wij zetten hem wel bij het theehuis neer. Er schijnt daar ruime parkeerplaatsen te zijn. En voor mijn vriendin (die pas net haar EB rijbewij heeft) en ik ( hele onzekere trailerrijder) is dat perfect. We willen na afloop ook even wat eten daar terwijl we naar onze paardjes kijken <3 *\o/*

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:54

Ik denk ook niet dat je een boswachter tegen komt hoor, dat zou gewoon domme pech zijn.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:58

Ja en anders houden we ons gewoon dom.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:26

anne_mieke. We kunnen anders ook bij mij op stal afspreken. Ik kan dan wel 2 plaatjes regelen. Mijn zussie heeft er nog 1 en ik kan van de eigenaar van stal wel 1tje lenen. Misschien is dat een optie. Ik zeg er wel bij, dat ik een 4 jarige onder me kont heb zitten. Ze is heel braaf in het bos, maar kan niet bijv heel veel galopperen en draven. Ik hoop dat het niet erg is. Mocht je intresse hebben pb me dan even. Kan ik het adres geven aan je.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:30

Ik zal het even overleggen met mijn vriendin. We wilde eigelijk vanuit het thee huisgaan. En dan na afloop daar wat eten :P
Is het ver vanaf het theehuis naar jou stal? Misschien dat we halverwege daar "pauze"kunnen houden.

Tis erg nat dus veel zullen we niet galloperen.

Van die plaatjes is wel een hele goede :D Ik spreek haar vanavond en zal je morgen een PB sturen :D

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:34

Het theehuis zit aan de andere kant van het bos waar ik sta. Met de auto idd wel erg om. Anders kunnen we idd wel halverwege afspreken. Als je namelijk bij het theehuis bent, kan je oversteken het ruiterpad op naar rechts. Als je die uitrijdt, dan als het door gaat zal ik daar wel staan.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 10:48

is goed. Ik PB je morgen als het doorgaat ook mijn numemr :)