Ik heb het plan opgevat eens met m'n zus een weekend weg te gaan op paardenvakantie. Ik heb een eigen paard en die wil ik meenemen, zij heeft geen eigen paard en moet er dus eentje huren. Ik wil ergens niet al te ver weg van Utrecht (ongeveer een uurtje rijden) en waar je meteen het bos / natuur in rijdt. En aan een flink groot natuurgebied (veluwe, drunense duinen). Het is natuurlijk wel belangrijk dat mijn zus een leuk + betrouwbaar paard kan huren. Hebben jullie tips kwa locatie?
Tja, waar ik woon en waar mijn paard staat is het enkel de weg oversteken en je bent op de Veluwe. Nu weet ik dat de stal naast mij ook paarden voor vakantie ontvangt, maar dan is het wel dat je paard 24/7 op de wei staat. Je zus zou mijn leuke D pony best mogen huren voor een weekendje en ik zou jullie ook tegen een vergoeding wel onderdak kunnen bieden, als je tenminste met je zus in een twee persoons bed wilt slapen. Ik kan jullie dan bed and breakfast of half pension bieden. Ik bied dit vanuit mijn spontane geest aan, maar zou het wel even met mijn man moeten overleggen. Ik woon in Rheden, aan de rand van de Posbank. Ik heb diverse ruiter routes op mijn gps systeem die je mee zou kunnen nemen zodat je niet verdwaald want het gebied is uiteraard wel enorm groot.
Ik heb aantal keer bij Camping Boszicht in Laag Soeren gestaan. camping aan de rand van de veluwe. Ze hebben ook een aantal eigen paarden waarvan ze er ook een verhuren als ik mij niet vergis.
@ Onassa Wat attent dat je dat aanbiedt. Klinkt heel leuk! Alleen hoe groot is jouw pony? Mijn zus is ongeveer 1,76 heeft vrij lange benen en is gewend aan grote paarden. Ik heb zelf een fjord en daar kan ze prima op, omdat die wat steviger gebouwd zijn, maar ik ben bang dat jouw pony te klein is voor haar. (en van pony wisselen, dat zij op de mijne gaat zie ik niet zo zitten).
@Waratje, voldoet idd aan mijn eisen, alleen is zo'n beetje bij mij om de hoek (zou ik vanaf stal heen kunnen rijden in een kleine 2 uur denk ik). Maar misschien toch wel het overwegen waard - ik rij immers nooit in dat stuk bos.
@pompompom, dankje voor de tip!
Onassa
Geplaatst: 04-05-12 17:39
Ohhh nee, dan is jou zus idd te lang voor Dropshop. Jammer want je kunt hier zalig rijden. Hoop dat je een ander fijn adresje vindt in je zoektocht.
Silence