Het strand in Callantsoog?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zerena

Het strand in Callantsoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 21:49

Wij zijn van plan om zondag naar het strand in Callantsoog te gaan, nu heb ik een paar vragen..

Zijn er bepaalde plekken waar je je trailer enz kwijt kan?
Zijn er bepaalde routes die je kan rijden?
Of is het gewoon een stukje crossen over het strand en klaar?

Ik hoop dat iemand deze vragen eerst beantwoorden kan, misschien kom ik zo nog op meer?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:51

ED --> BRT

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 00:45

Je kan dan het beste hier parkeren: Cafetaria Duinzicht Callantsogervaart 1A 1787 PR Julianadorp. Dit is vanuit Friesland makkelijk aan te rijden. Er zijn geen routes, het is inderdaad daar het strand op gaan, goed zien hoe de strandopslag ( en de naam onthouden) eruit ziet als je op het strand bent, dan een stuk één kant op gaan en weer terug. Tenzij je paard heel goed verkeersmak is, maar dat is weer wat lastiger uit te leggen.
Je hoeft niet alleen maar te crossen over het strand, lekker door het water in stap is ook echt aan te bevelen. Galop door het water is naar mijn idee echt af te raden, soms zit er ineens een gat en dat zie je niet, je paard struikelt en jij ligt in het water. Galop doe je alleen op het harde zand, langs de vloedlijn, niet in het mulle zand.
Brengt me gelijk op de volgende site die aan te raden is, want hoe zit het met het getij als jullie naar het strand willen? http://www.getij.nl . Dan kijken bij getijvoorspellingen, kiezen voor Den Helder en dan zie je wanneer het eb en vloed is. Met vloed is het niet leuk, dan is het water hoog en het strand erg zwaar.
Vanaf 1 mei mag je alleen nog op bepaarde tijden hier het strand op: tot 9.00 uur 's ochtends en na 19.00 uur 's avonds.

Veel plezier in elk geval, het zal wel redelijk druk zijn vermoed ik. Zondag en vakantietijd...

Als ik zo de tijden zie van eb en vloed is het overdag niet geheel gunstig...

Zerena

Re: Het strand in Callantsoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 10:03

Bedankt voor je uitgebreide reactie!!
Helaas lukt het mij niet om het getij te bekijken....

Wij zijn wel van plan om 's morgens een beetje optijd te gaan...
Alleen voorspeld het weer nog niet echt leuk strandrit weer..

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 10:29

http://live.getij.nl/getij_resultaat.cf ... m=20120429 . Als het goed is zie je hier een grafiekje van laag en hoog water voor morgen. Vanaf een uur of 7 wordt het weer vloed, rond half 12-12 uur is het water op zijn hoogst. Nu ziet het er niet heel hoog uit, dus je hebt kans dat er nog hard zand blijft, maar eigenlijk zou ik zelf niet tussen 10 en half 3 naar het strand gaan als ik de keuze had.

Zerena

Re: Het strand in Callantsoog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:05

Hmmmm dan ga ik er nog eens goed over nadenken en het overleggen..
Want wij moeten er dik 2 uur voor rijden dus kans ik groot dat we wel tussen die tijden zitten..