Bang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GelderseRoos

Bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 11:53

Ik ben bang om op mijn verzorgpaardjes buiten te rijden. Alleen maar bij hun.. Heb al 1 maal op buitenrit geweest met het paard van een vriendin terwijl zij op het paard van haar vader reed , maar dat waren alle 2 paarden die al uit de pubertijd waren en zeker 3 keer per week op buitenrit gaan. Mijn verzorgpaarden schrikken nogal rap , voor flip ( kwpn). Ze zitten ook nog in de pubertijd. Weet iemand tips om me wat minder angstig te maken ... Want ik zou dood graag met hun op buitenrit willen. |(

Solleke_Noah

Re: Bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:04

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 13:18

ah oké bedankt :)

daf3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:33

Misschien kan je de eerste keer aan de hand lopen? Eerst kort, en later wat langer. Zo opbouwen en als het goed gaat eens rijden. Wij hebben vaak met mijn verzorg pony peggy dat gedaan. Dan gingen wij zaterdag ochtend lekker met paard door het bos wandelen :P

Theemuts_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 19:34

Idd, eerst naar buiten aan de hand! Doe dat gewoon eens per week, zodat het paardje kan wennen aan de geluiden en dingen in het bos!
En anders kun je misschien met je vriendin afspreken dat ze jou aan een halstertouw de eerste keren meeneemt?

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 10:00

Theemuts_ schreef:
Idd, eerst naar buiten aan de hand! Doe dat gewoon eens per week, zodat het paardje kan wennen aan de geluiden en dingen in het bos!
En anders kun je misschien met je vriendin afspreken dat ze jou aan een halstertouw de eerste keren meeneemt?

Dat is een goed idee, bedankt :)

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 12:27

wat voor paard is het? Ga eerst naar buiten metd e hand, dan kan je zien hoe ze zich gerdragen en ga daarna echt naar buiten, maar vraag of er iemand naast je wilt lopen

GelderseRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 13:00

marinke182 schreef:
wat voor paard is het? Ga eerst naar buiten metd e hand, dan kan je zien hoe ze zich gerdragen en ga daarna echt naar buiten, maar vraag of er iemand naast je wilt lopen

De jongste is een kwpn- paard van 5 jaar & de andere is een stevige fries van een jaar of 8

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:46

Ik zou eerst aan de hand gaan met het paard, kijken hoe ze is. Dan een/ meerdere keren iemand ernaast op de fiets en dan alleen.

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:53

Misschien kan je meegaan op dat paard waarop je het niet eng vind, en iemand anders (die niet bang is) op jouw verzorgpaard. Zo kan je zien hoe het gaat en kan je verzorgpaard meer ervaring op doen.

marie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:01

Het helpt waarschijnlijk ook om voordat je een buitenrit gaat maken gewoon binnen te rijden. Dan wanneer je verzorgpaardjes een beetje moe zijn en meer ontspannen kun je samen met een rustig ander paard een buitenrit gaan maken. Ik woon langs een lange smalle polderweg met aan 2 kanten sloot. Als hij erg fris is ga ik er dan niet op, ben namelijk al bijna eens in de sloot beland, maar na het rijden is het echt geen probleem.