Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hij heeft heel veel te verwerken gekregen
Hij heeft ook meer tijd nodig. Wellicht weer even buitenrijden met een ander paard erbij voordat je weer alleen op pad gaat? Bandida schreef:Het ideale paard wat verkeersmak aankomt, zich overal thuis voelt, iedereen vertrouwt en zo met je op wandeling gaat bestaat niet
Heukeltje schreef:Ik vind het sowieso onverstandig om met een paard naar buiten te gaan wat je net hebt. Paard en ruiter hebben in mijn ogen eerst tijd nodig elkaar te vertrouwen en te leren kennen. Verder vind ik het niet reeel als de koop ongedaan gemaakt zal worden door dit voorval. Het trauma is bij jou opgelopen, hier kan de vorige eigenaar natuurlijk niets aan doen. Dit had ook kunnen gebeuren als je het paard al gekocht had.
Ik denk dat je eerst moet gaan werken aan de band met je paard. Hij moet eerst jou gaan vertrouwen anders zal hij je nooit gaan volgen in vervelende situaties. Wanneer het vertrouwen goed is raad ik je aan een rustig paard mee te nemen naar buiten