Tijdelijk (vakantie) werk met paarden in het buitenland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fleur_yen

Tijdelijk (vakantie) werk met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 19:58

Hallo allemaal,

Aangezien ik een beetje gestrand ben met mijn studie, heb ik tot september vrij. Nu wil ik deze periode wel een beetje nuttig besteden, en ben ik dus op zoek naar werk. Tijdens die zoektocht bedacht ik me dat het wel erg leuk zou zijn als ik dat paardgerelateerd zou kunnen doen. Omdat bij mij in de buurt dit niet makkelijk te vinden is, heb ik besloten het over een andere boeg te willen gooien, en zou ik graag naar het buitenland willen. Waar in het buitenland maakt mij niet uit, al moet er natuurlijk wel enigszins rekening gehouden worden met kosten. Eventueel ergens een leuke omgeving in Nederland is ook het overwegen waard.

De periode waarin ik dit wil doen en voor hoelang is nog onduidelijk, ik bedacht me dit vandaag. Zelf ben ik in het bezit van een kwpn merrie, wanneer het nog te doen is qua reizen zou het natuurlijk fijn zien als die mee kan, maar dat is geen vereiste. Wel zou de periode wat langer kunnen zijn als ik mijn paard mee zou kunnen nemen (Paard is braaf op buitenrit). Ik moet namelijk ook nog uitzoeken wat ik anders qua verzorging ga doen voor mijn merrie.

De werkzaamheden mogen wat mij betreft vanalles zijn (buitenritten begeleiden, groomen, ponykampen begeleiden etc). Ik ben uiteraard ook bereid om klusjes als stallen mesten te doen en om gewoon hard te werken. Graag zou ik er nog wat van willen leren, dit kan uitlopen tot het leren van een taal tot 'paarden-ervaring', of allebei :D Ik ben zeker geen topruiter, en heb geen spectaculaire niveaus gereden, maar ik heb wel 11 jaar ervaring, en ben mijn met mijn eigen paard gewoon lekker dresuur/springmatig aan het trainen, om zo te kijken wat we eruit kunnen halen, ik ben wel serieus dus.
Ik spreek goed Engels, vwo-niveau Frans en basis Duits en Spaans. Wat ik wel fijn zou vinden is als ik er wel iets van een zakcentje aan over zou kunnen houden, maar het gaat me ook vooral om de ervaring.

Kortom, nog niks bekend, en echt een beetje orienterend. De reden dat ik dit topic plaats is omdat ik dus is wil kijken wat de mogelijkheden zijn, ik heb al wel wat naar oudere topics gezocht hier, maar die vind ik niet recent genoeg om me daar mee te gaan bemoeien. Ik vraag naar jullie ervaringen, eventuele goede links of plekken, of misschien dat iemand wel behoefte heeft aan wat hulp van mij? :) De link yardandgroom.com heb ik al gevonden, maar misschien heeft iemand van jullie echt expliciete ervaringen en aanraders?

Alvast bedankt!
Groetjes Fleur

mirel08

Re: Tijdelijk (vakantie) werk met paarden in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:52

Hoi Fleur,

Ik weet niet of je ondertussen al wat gevonden hebt maar een manege in Italie waar ik zelf enkele zomers gewerkt heb zijn echt met spoed op zoek naar een medewerkster voor het begeleiden van buitenritten. De meiden van wie de manege is hebben mij gevraagd een advertentie te plaatsen (die staat ook op bokt) En rond te kijken of ik iemand weet. Het is echt ontzettend leuk en ik heb zelf daar 6 seizoenen met veel plezier gewerkt. De manege ligt z'n 25 km van Florance in het plaatsje Figline Valdarno en vlakbij een grote camping (norcenni girasole) Je krijgt naast je loon kost en inwoning. De werkzaamheden bestaan uit het begeleiden van buitenritten, verzorging van de paarden, inboeken van de klanten op naastgelegen camping en bijkomende werkzaamheden die je hebt met paarden. De meiden van wie de manege is zijn in de 30 en beiden italiaans. Ze spreken vloeiend Engels en goed duits. Ik zag je berichtje en van wat ik heb gelezen ben je echt geschikt voor deze baan. Je hoeft geen wedstrijdervaring ed te hebben aangezien het puur om buitenritten gaat. Als je goed kan rijden en leuk met mensen om kan gaan is het belangrijkste. Ik ben benieuwd of het wat voor je is.

De advertentie die ik geplaatst heb staat bij de vacatures, daar staat ook de website van de manege op en het mailadres van Maura dat is 1 van de meiden van wie de stal is.

Groetjes Mirella